Dijous 22 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Difusió de la Formació Professional i la recerca aplicada a la indústria
L’assemblea general d’aquest òrgan consultiu que coordina el Consell Comarcal del Bages reuneix una vintena de representants de diferents entitats i agents del territori.
Difusió de la Formació Professional i la recerca aplicada a la indústria.

BAGES / Redaccio/ Sergi Vazquez  
17/02/2022 15:00
El Kids&Us signa una gran nit europea al Nou Congost
Manresa es prepara per viure una nova festa de l'atletisme amb la 21a Cursa Urbana
Sant Fruitós de Bages posa en marxa SFB Mobilitat
El CFP convoca una nova jornada d’exàmens
La Taula de la Formació del Bages es fixa com a eixos prioritaris aquest 2022 la difusió de la Formació Professional i la recerca aplicada a la indústria. Així ho ha establert en el marc de l’assemblea general d’aquest òrgan consultiu que coordina el Consell Comarcal del Bages i que ha reunit una vintena de representants de diferents i agents relacionats amb l’àmbit formatiu a la comarca. La consellera de l’Àrea de Promoció Econòmica i Desenvolupament Rural, Cristina Fabregat i Sintes, ha posat en valor “la col·laboració entre tots els actors implicats que compartim uns objectius comuns que són la millora de la formació al llarg de la vida, el posicionament de la comarca i la competitivitat del territori”.

Fer difusió de l’oferta formativa

En el marc de l’assemblea, s’ha assenyalat la necessitat de continuar fent difusió de l’oferta formativa en el seu conjunt, per sectors d’activitat  i incidir especialment en la millora i prestigi de la Formació Professional, amb especial atenció a l’acreditació de competències i l’FP Dual. En aquest sentit, des del Consell Comarcal, a banda de fer difusió de l’oferta de formació, s’estudiaran vies de col·laboració per a posar en contacte i apropar alumnes i empreses de la comarca. 

Innobages

La Taula de la Formació també treballarà de manera conjunta entre el Consell Comarcal del Bages i l’Ajuntament de Manresa en actuacions que permetin apropar la recerca que es produeix al Bages amb el teixit empresarial i industrial de la comarca.  El projecte incorpora, entre d'altres, la difusió del programa de doctorats industrials; jornades de treball i intercanvi entre universitats, centres de recerca i empreses; formació a prospectors empresarials en matèria d’innovació; facilitació i estímul de la col·laboració públicoprivada; la difusió de la recerca feta al Bages i de les activitats STEAM i la incorporació també de la vessant ciutadana amb projectes de ciència i tecnologia ciutadanes. “Tot plegat amb una perspectiva de gènere transversalitzada en totes les activitats i en l’avaluació del projecte”, explica la consellera Cristina Fabregat i Sintes.

Web formabages

En el marc de l’assemblea, s’ha valorat positivament el funcionament de la pàgina web formabages.cat, el portal que incorpora tota la formació que s’ofereix al Bages. El Consell està treballant per millorar l’adreça web amb la incorporació d’un cercador que redirigeixi als usuaris i usuàries als cursos en funció del seu perfil i les seves necessitats, així com també un visor cartogràfic amb la localització concreta de cada curs o formació.

La Taula de la Formació

La Taula de la Formació està formada per més de 35 agents educatius, socials i econòmics de la comarca. L’objectiu és aconseguir la màxima agilitat i flexibilitat en l’adaptació de la formació als canvis socioeconòmics i, d’aquesta manera, incidir en els organismes competents per aconseguir aquelles millores que siguin necessàries per a la competitivitat del nostre territori. La Taula de la Formació vol contribuir també a adequar l’oferta de formació professional des d’una visió integral i la demanda derivada de les necessitats actuals i futures del territori mitjançant un sistema de governança compartit entre les diferents administracions i els principals actors i entitats que intervenen en matèria de formació, mercat de treball i teixit productiu.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
El Consell Comarcal del Bages reivindica el dret de les persones grans
BAGES
El Consell Comarcal obren una nova convocatòria dels ajuts InnoBages
BAGES
El Consell Comarcal reclama els trens semidirectes i al·lega contra el PLATER

BAGES
Nova plataforma per trobar sòl, naus i oportunitats industrials
BAGES
El Consell Comarcal exigeix la recuperació dels trens de Manresa i Barcelona
BAGES
El Consell Comarcal demana que la Llei d’Alta Muntanya no deixi fora els pobles de muntanya del Bages
Una Manresa desconeguda de cine
La regidoria de Cultura de Solsona convoca el 24è Concurs de postals de Nadal
Què hi ha darrere d'un aliment ecològic?
El Consell Municipal dels Infants inicia les activitats del nou curs
L'Ajuntament de Manresa farà un tractament herbicida al cementiri
Obert el concurs per dissenyar la coberta de la ‘Guia de serveis de Solsona i comarca’ 2027
Nous treballs per millorar la seguretat viària al polígon industrial de Bufalvent
Magalí Sare i el cor de cambra ARSinNOVA porten divendres al Kursaal 'Descasada'


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]