Dimarts 04 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Solsona manté un horari d’atraccions sense llum ni sorolls per Carnaval
Es requereix als firaires aplicar aquesta mesura inclusiva, estrenada el 2020, almenys tres hores al dia.
Solsona manté un horari d’atraccions sense llum ni sorolls per Carnaval. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
18/02/2022 16:53
Es desactiva l'alerta del Pla INFOCAT per la millora del perill d'incendis
La Unitat d’Addiccions Comportamentals d'Althaia compleix 20 anys
Baixa la sinistralitat a la xarxa viària catalana
El Miracle s'omple d'economia solidària rural
Després del parèntesi de l’any passat, la fira d’atraccions torna al Camp del Serra de Solsona per Carnaval i, tal com es va fer fa dos anys, l’Ajuntament  requereix als firaires que s’adaptin a una mesura pensada per al públic infantil amb hipersensibilitat. Es tracta que les atraccions funcionin sense música i sorolls estridents ni il·luminació almenys durant tres hores al dia de divendres a dilluns.

L’horari acordat per a aquesta mesura és de dotze a dos quarts de dues del migdia i de dos quarts de cinc a sis de la tarda, si bé els titulars de les atraccions poden decidir ampliar-lo. Aquesta iniciativa va ser proposada en un Ple per ApS-CUP per tal de fer més inclusiu aquest espai de lleure per Carnaval i que en puguin gaudir també els infants hipersensibles, com per exemple amb TEA (trastorn de l’espectre autista), i les seves famílies.

Horaris per al descans veïnal

La Policia Local també recorda als responsables de les atraccions els horaris que cal complir per garantir el descans veïnal. Així, se’ls exigeix reduir el volum de la música a partir de les deu de la nit i aturar-la definitivament a les onze el dijous i de diumenge a dimecres, i a les dotze divendres i dissabte. L’activitat pot allargar-se una hora més si es fa sense música. Enguany l’Ajuntament ha concedit llicència a 21 atraccions per instal·lar-se al Camp del Serra a partir de la setmana que ve. Aquest volum és molt similar al d’abans de la pandèmia –el 2020 n’hi va haver 24.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CARNAVAL SOLSONA 2022  
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Els gegants del Carnaval de Solsona estrenen local

Augmenta la probabilitat de fortes pluges que poden anar acompanyades de tempesta i pedra
Tall de trànsit al carrer Dibuixant Joan Vilanova, en el tram entre la Ctra. de Cardona i el carrer Prudenci Comellas
Baixa la sinistralitat a la xarxa viària catalana
Els Festivals Alta Segarra tanquen la novena edició amb prop de 600 espectadors
Oberta la convocatòria dels ajuts de menjador per a la llar d'infants i pels escolars
Es desactiva l'alerta del Pla INFOCAT per la millora del perill d'incendis
La Unitat d’Addiccions Comportamentals d'Althaia compleix 20 anys
El Miracle s'omple d'economia solidària rural


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]