Dimarts 28 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

AMPANS formarà 40 joves en hoteleria, mecànica i robòtica
En la passada edició, el 80% dels participants van trobar feina o van retornar al sistema educatiu a través d’aquest programa pensat per a joves que han deixat els estudis sense cap ocupació laboral de futur.
AMPANS formarà 40 joves en hoteleria, mecànica i robòtica.

SOCIETAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
19/02/2022 12:48
El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Manresa Il·lumina, finalista als Premis BBVA a la Sostenibilitat Empresarial
Robòtica i conscienciació climàtica a la Setmana de la Ciència 2025
Prop de 400 participants al 7è Congrés de Conducta Althaia i AMPANS
El programa Singulars “BAGES JOVE 2021, INSERLAB 4.0” és un projecte de formació i inserció, dissenyat per millorar l’ocupabilitat de joves d’entre 16 i 29 anys inscrits a Garantia Juvenil i en situació d'atur i/o fora dels sistema educatiu. És la tercera edició que l’Ajuntament de Manresa, l’Escola Joviat, el Centre de Formació Pràctica Lacetània i la fundació AMPANS s’uneixen per impulsar.

L’objectiu del programa és fer evolucionar el perfil dels joves perquè sigui més competitiu dins del mercat laboral, aprofitant les seves habilitats i incrementant la seva motivació per créixer professionalment. Aquest curs, es preveu atendre a un total de 40 joves i mantenir l’elevat percentatge d’inserció assolit als anteriors programes. En la passada edició, el 80% dels joves participants van trobar feina o van retornar al sistema educatiu. Davant els notables resultats, les quatre entitats impulsores han pres la decisió mantenir el format i ampliar places.

Mitjançant una metodologia pràctica i experiencial, s’oferirà a dos grups de joves dues formacions professionalitzadores segons els seus perfils. D'una banda, un grup de 20 joves realitzarà un Certificat de Professionalitat en Operacions auxiliars de fabricació mecànica (desenvolupat per AMPANS i el Centre de Formació Pràctica) i d'altra banda, un segon grup de 20 joves duran a terme un Certificat de Professionalitat d'Operacions bàsiques d’auxiliar de cuina (desenvolupat per l’Ajuntament De Manresa i l’Escola Joviat). Tots ells, rebran una formació a mida en fonaments en robòtica. Paral·lelament, es desenvoluparà un itinerari d'orientació individualitzat per a cada participant, promovent en aquest cas les habilitats socials dels joves i estimulant les seves pròpies capacitats.

Tots els participants tindran la possibilitat de realitzar pràctiques a empreses, que els permetrà tenir un primer contacte amb el món laboral i posar en pràctica els coneixements adquirits a la formació. Ja ha estat demostrat en anteriors edicions que el fet de realitzar unes pràctiques amb èxit incrementa les possibilitats d’obtenir un contracte de treball.

Està estipulat que durant tot el programa els i les joves participin en un total de 20 activitats de voluntariat, enfortint així els seus valors personals i d’interacció amb la comunitat. De la mateixa manera, es realitzaran 10 visites a empreses del territori, per tal de conèixer en primera persona com és l’entorn productiu, el seu funcionament i quines són les competències que més valoren les empreses a l’hora de buscar candidats o candidates.

Així, a l’objectiu del programa de millorar l’ocupabilitat dels participants, s’hi suma el de fomentar les seves competències personals i professionals, amb la finalitat de que puguin arribar a definir el seu objectiu professional, el qual es basarà primordialment en la seva inserció sociolaboral o bé el retorn del sistema educatiu.

Per a tots els joves que puguin estar interessats, els propers dies 22 i 23 de febrer, a les 16h, AMPANS durà a terme una sessió informativa per tal d’explicar més detalladament en què consisteix el programa Singulars “BAGES JOVE 2021, INSERLAB 4.0”. La sessió serà al Centre de

Formació AMPANS Activa, situat al Carrer Barcelona 21 de Manresa. En cas de no poder-hi acudir presencialment, només caldrà comunicar-ho i es farà arribar un enllaç per a connectar-se de forma virtual. Es prega confirmació d’assistència a la sessió mitjançant WhatsApp al 660382416, telèfon al 935241331 o al correu electrònic eromera@ampans.cat.

Dimarts 1 de març l’Escola Joviat i el CIO també oferiran una sessió informativa. A les 15h a l’Escola Joviat, al carrer Folch i Torres 5-13 de Manresa, mateixes instal·lacions on es realitzarà la formació de Certificat de Professionalitat en Operacions Bàsiques d’auxiliar de cuina. Les persones interessades en rebre més informació així com en assistir a aquesta sessió, poden contactar enviant un WhatsApp al 609713521 o per correu a rlloret@ajmanresa.cat. Aquest programa està subvencionat pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, el Ministeri de Treball i Economia Social i el Fons Social Europeu, en el marc de la Iniciativa d'Ocupació Juvenil d'acord amb els Projectes Singulars de Garantia Juvenil.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: AMPANS 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Prop de 400 participants al 7è Congrés de Conducta Althaia i AMPANS
ACTUALITAT
El Govern concerta totes les places de la residència el Carrilet d'Ampans
ACTUALITAT
El 7è Congrés sobre Alteracions de Conducta d’AMPANS i Althaia posarà el focus en la prevenció

ACTUALITAT
AMPANS acompanya la transició a una vellesa activa
LA FOTO DEL DIA
"Dona endins" a L'Art de Viure
BAGES
El Consorci del Bages suma amb AMPANS per una educació ambiental més inclusiva
El Cap Bages, il·luminat al vespre
El Casino de Calaf acull el concert “El segon de Rakhmàninov” amb l’orquestra Arts Simfònica Jove
L’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet incorpora set nous agents a la Policia Local
Funció de l’espectacle Maure el dinosaure de la Companyia Teatre Nu
UManresa arriba als 2.620 estudiants en titulacions oficials
El Conservatori de Música acollirà el concert familiar i participatiu 'El Cavaller del Bosc'
Manresa Il·lumina, finalista als Premis BBVA a la Sostenibilitat Empresarial
Robòtica i conscienciació climàtica a la Setmana de la Ciència 2025


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]