Divendres 23 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament estrena un nou parc de salut a la Font dels Capellans
La regidoria d’Esports ha impulsat a la Font dels Capellans un nou Parc Urbà de Salut, amb mobiliari esportiu d’ús lliure per facilitar l’activitat esportiva a l’espai públic. S’afegeix al parc de salut que ja es va estrenar fa unes setmanes al carrer Creu Guixera. En el marc de l’aposta per implantar zones d’activitat esportiva, l’Ajuntament també ha instal·lat taules de tennis taula al parc del carrer Josep Arola, destinades a un públic més adolescent.
L'Ajuntament estrena un nou parc de salut a la Font dels Capellans. Foto: AJM

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
27/02/2022 13:25
El Premi Rosa Argelaguet, finalista a la dotzena edició dels Premis DonaTIC 2026
Manresa reunirà experts europeus per impulsar les comunitats energètiques als polígons industrials
Recursos per iniciar i mantenir la lactància
L'Hospital de Berga amplia el servei PADES per garantir l'atenció domiciliària
L’Ajuntament de Manresa ha estrenat al barri de la Font dels Capellans un nou Parc Urbà de Salut, amb l’objectiu de promoure un estil de vida actiu entre la població. S’ha habilitat a les antigues pistes de petanca, que actualment estaven en desús. S’afegeix al parc de salut de Creu Guixera, que ja es va estrenar fa unes setmanes. Amb la creació d’aquests parcs i la instal·lació de mobiliari esportiu d’ús lliure en l’entorn urbà, la regidoria d’Esports fa una aposta per facilitar la pràctica de l’activitat física en l’espai públic.

El nou Parc de Salut de la Font dels Capellans, situat davant del local de l’Associació de Veïns, inclou la instal·lació de 5 aparells d’exercici físic i 2 estructures per practicar calistènia (Street workout), més adreçada a un públic jove. Per la seva banda, el Parc de Creu Guixera està conformat de 7 aparells d’exercici físic que, malgrat que els pot utilitzar tothom, estan indicats sobretot per a persones més grans de 60 anys.

Aquests parcs estan conformats per aparells dissenyats especialment per fer exercici físic. Així, s’ofereix l'oportunitat de fer esport a l’aire lliure a tothom i en qualsevol moment del dia, amb autonomia per dissenyar les pròpies rutines d'exercicis. L’objectiu és millorar o mantenir la capacitat física de les persones usuàries, incrementar l’autonomia en la pràctica de l’exercici físic i millorar el seu estat de salut.

La utilització d’aquests parcs permet complementar el primer nivell de pràctica esportiva, com és el caminar, córrer i/o anar amb bicicleta. Són activitats que formen part d’un estil de vida actiu de la població i, juntament amb altres hàbits saludables, milloren el benestar i la salut de les persones. D’aquesta manera, es contribueix a l’assoliment de l’ODS (Objectius Desenvolupament Sostenible) número 3: Garantir una vida sana i promoure el benestar de tots en totes les edats.

Dues noves taules de tennis taula al parc del carrer Josep Arola
 
D’altra banda, també s’ha fet una acció destinada a un públic més adolescent: la instal·lació de taules de tennis taula, que tenen una molt bona acollida entre el públic infantil i adolescent i que tenen per objectiu promoure una alternativa activa al temps lliure destinat a activitats sedentàries (especialment al temps de pantalla).

Concretament, al Parc del carrer Josep Arola s’ha instal·lat dues taules, fixades a terra per evitar el seu desplaçament o el robatori i que estan fetes de material resistent, cosa que n’evita el deteriorament i dificulten el vandalisme. Completen les taules que ja hi ha instal·lades a la zona esportiva del Congost i al costat de la pista poliesportiva del Pujolet. El cost d’aquestes últimes actuacions ha estat de 17.549,38 €  (Creu guixera: 5.892 €; Josep Arola: 2.393,38 € i Font dels Capellans: 9.264 €).



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PARC DE SALUT   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
El Premi Rosa Argelaguet, finalista a la dotzena edició dels Premis DonaTIC 2026
MANRESA
Manresa reunirà experts europeus per impulsar les comunitats energètiques als polígons industrials
NATACIÓ
L'elit de la natació estatal es cita diumenge a Manresa

LA FOTO DEL DIA
Mirant amunt, entre edificis
MANRESA
La poeta i escriptora Eva Baltasar, convidada al Pessics de Lletra
MANRESA
Es posa en marxa un nou pas de vianants semaforitzat a l'avinguda de les Bases de Manresa
Mirant amunt, entre edificis
L'elit de la natació estatal es cita diumenge a Manresa
El Premi Rosa Argelaguet, finalista a la dotzena edició dels Premis DonaTIC 2026
Manresa reunirà experts europeus per impulsar les comunitats energètiques als polígons industrials
Recursos per iniciar i mantenir la lactància
El Consell Comarcal, els agents del territori i els 30 ajuntaments formalitzen un pacte
L'Hospital de Berga amplia el servei PADES per garantir l'atenció domiciliària
Sant Fruitós de Bages participa en el projecte europeu d’intercanvi juvenil "Llengües Vives"


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]