Dimarts 13 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els guanyadors de la fase catalana de les Olimpíades de Geologia fan una sortida pel Geoparc
Van visitar la muntanya de sal de Cardona, la falla de Migmón de Súria i el barri de l’Estació de Sallent.
Els guanyadors de la fase catalana de les Olimpíades de Geologia fan una sortida pel Geoparc.

CATALUNYA CENTRAL / Redaccio/ Sergi Vazquez  
18/03/2022 15:11
El festival Tocats de Lletra celebra vint anys amb una extensa programació
"Volem que la gent vingui a Manresa a cantar, ballar i tocar"
L'Ajuntament de Manresa continua els treballs d'arranjament de camins rurals
El Consorci del Bages vol reforçar la selectiva i reduir l'incivisme
Els guanyadors de la fase catalana de les Olimpíades de Geologia van participar dissabte passat en una sortida pel Geoparc Mundial Unesco de la Catalunya Central, durant la qual van visitar alguns dels elements geològics més destacats del territori com la muntanya de sal de Cardona, la falla de Migmón de Súria i el barri de l’Estació de Sallent. El grup, format per una vintena de persones, estava integrat pels guanyadors de les proves celebrades a les quatre demarcacions catalanes, els seus acompanyants i membres de l’organització de les Olimpíades. Aquesta és la vuitena vegada que el Geoparc ofereix una sortida especial per als guanyadors de les Olimpíades, en una iniciativa que es va iniciar l’any 2013 i que només es va deixar de fer els anys 2020 i 2021 com a conseqüència de la pandèmia.

La visita va iniciar-se a l’interior de la muntanya de sal de Cardona i va continuar pel seu entorn exterior i la Vall Salina. Després el grup es va dirigir fins a Súria per veure l’anticlinal fallat del Migmón i la zona de les guixeres, seguint un tram de la riera del Tordell. A la tarda, van visitar el barri de l’Estació de Sallent. El director científic del Geoparc de la Catalunya Central, Ferran Climent, va ser l’encarregat de conduir el grup i donar les explicacions pertinents. Climent va explicar què és el Geoparc i que són els geoparcs mundials de la UNESCO, i va fer especial èmfasi en la vinculació entre les diferents estructures, processos i elements geològics amb la història i la cultura del territori.

La sortida va servir perquè els guanyadors es coneguessin entre ells abans de participar a les proves estatals que tindran lloc el 26 i 27 de març a Almería. A més, els i les joves van poder reforçar sobre el terreny els coneixements i la preparació per a aquestes proves, a la vegada que aprenien més coses sobre la tasca dels geòlegs i sobre la geologia com a ciència i professió.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: GEOPARC   CATALUNYA CENTRAL 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
El Geoparc de la Catalunya Central programa onze activitats per divulgar el patrimoni geològic
CATALUNYA CENTRAL
Un estudi de l'ICS Catalunya Central alerta que l'insomni ha augmentat un 43% a la Catalunya Central
CATALUNYA CENTRAL
El Geoparc de la Catalunya Central presenta a Finlàndia un projecte per apropar la geologia als infants

CATALUNYA CENTRAL
La Catalunya Central se suma al Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients
CATALUNYA CENTRAL
Nova plataforma web per donar visibilitat als projectes de recerca i d'innovació de l'ICS
SANITAT
Un estudi evidencia el paper clau dels treballadors i les treballadores socials
La 29a Fira Mediterrània s'anuncia les entrades de la ciutat
La CUP-Fem Manresa titlla de vergonyós que el govern celebri el 12 d’octubre a la caserna
El Consorci del Bages vol reforçar la selectiva i reduir l'incivisme
El CN Manresa femení debuta amb una victòria
El festival Tocats de Lletra celebra vint anys amb una extensa programació
USènior inicia el curs 26-27 amb prop de 400 alumnes
Aproven una moció conjunta per reclamar una solució a l’afectació viària de Pineda de Bages
L'Ajuntament de Manresa continua els treballs d'arranjament de camins rurals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]