Dijous 23 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Habitatge, mobilitat i la feina com les necessitats més prioritàries
Així ho demostren els resultats del projecte 'Santpedor fa salut', impulsat pel CAP Santpedor i un grup motor, que compta amb la participació d'agents del poble.
Santpedor situa l'habitatge, la mobilitat i la feina com les necessitats més prioritāries per augmentar el benestar en salut. Foto: AJSP

SANTPEDOR / Redaccio/ Sergi Vazquez  
29/03/2022 14:37
L'Ajuntament de Manresa trasllada al Palau Firal l'entrega de cites per al procés de regularització
El teatre Kursaal va celebrar els 7.000 dies
Les institucions de la Plataforma C-55 valoren l’anunci del Govern
La Unitat Docent de l'ICS Catalunya Central culmina una nova promoció
 Santpedor va presentar  al Convent de Sant Francesc els resultats de la diagnosi sobre les necessitats de salut de la ciutadania. El projecte, que es va iniciar l'any 2019, el lidera el CAP Santpedor amb el grup motor Santpedor fa salut, que aplega farmàcies, el SAC (Santpedor Art i Creació), la Penya blaugrana, Ràdio, Santpedor pels refugiats, Càrites, GEPS (esplai de Santpedor), el Casal de joves Lokal de la vila, l'associació de famílies de l'escola, agents clau de la comunitat i l'Ajuntament.

Els resultats de la diagnosi sobre les necessitats de salut de la ciutadania de Santpedor situen l'habitatge, la mobilitat i la feina com les necessitats més prioritàries per augmentar el benestar en salut. La dificultat d'accés a l'habitatge i l'encariment dels preus, els problemes de comunicació amb altres municipis amb transport públic i la manca d'alternatives laborals per a joves entre altres necessitats laborals, han estat les problemàtiques que més preocupen a la ciutadania, a través de la votació directa de 754 persones. Les segueixen les barreres arquitectòniques, la millora de la seguretat, potenciar infraestructures i alcohol i drogues, entre d'altres.

El projecte fins ara ha tingut dues parts: En la primera es van descriure els indicacions demogràfics, sociodemogràfics i de salut comunitària, i els actius del municipi; i en la segona i més complexa, es va demanar a la ciutadania que identifiqués les seves necessitats de salut. La llista de necessitats de tots els àmbits que en va sorgir va ser votada per 754 persones, d'on va sorgir la priorització de necessitats.

Després d'aquesta presentació de resultats, el treball segueix amb cinc taules de treball, que tindran per objectiu aportar solucions per augmentar el benestar en la salut dels santpedorencs i santpedorenques sobre els següents temes: habitatge, mobilitat, laboral, socialització, incivisme i efectes colaterals d'alcohol i drogues. També es farà de manera participativa i les persones que hi vulguin prendre part es poden apuntar a  santpedorcomunitaria@gmail.com o adreçant-se al grup Santpedor fa salut, al CAP, a la Penya Blaugrana, al SAC, a Càrites, a la Farmàcia Guitó i a l' Ajuntament.

Els resultats d'aquesta diagnosi indiquen que "tant les necessitats detectades de salut com la priorització està realitzada per la pròpia població ja que en són els actors principals", així ho assegura Berta Rodoreda, infermera del CAP Santpedor i impulsora del projecte. La salut comunitària és un dels eixos estratègics del departament de Salut de la Generalitat a través de diferents accions arreu del territori i com a estratègia de generació de salut i de lluita contra les desigualtats en l'àmbit sanitari.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SANTPEDOR   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós organitza un taller de debat dins el programa de formació continuada per adults
SÚRIA
Súria inicia la celebració de Sant Jordi
ST. FRUITÓS
Tasques de neteja i manteniment dels embornals i el clavegueram

SÚRIA
Passejada Poètica del Dia Mundial de la Poesia a Súria
ACTUALITAT
25 empreses participaran a la 9a Fira de l’Ocupació del Bages per captar talent al territori
ST. FRUITÓS
Arriba la 32a edició del Festival Internacional de Música Clàssica
La Buresa i les roses de Sant Jordi
L'Ajuntament de Manresa trasllada al Palau Firal l'entrega de cites per al procés de regularització
AMPANS impulsa una jornada per atraure professionals en l’àmbit residencial i de llars
Les obres de La Bertrana, el nou projecte d'habitatge cooperatiu de Manresa, avancen a bon ritme
El teatre Kursaal va celebrar els 7.000 dies
Jairo Molero no seguirà al Covisa Manresa
El Casal de les Escodines i el Centre Cívic Selves i Carner presenten les activitats de primavera
La llegenda de Sant Jordi explicada pel Jan i la Júlia torna al pati del Kursaal aquest Sant Jordi


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]