Dimecres 11 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Museu de la Tècnica de Manresa fa un pas endavant entrant el registre oficial de Museus
L’equipament manresà, que enguany celebra el 30è aniversari, és el tercer de la comarca en oficialitzar el registre.
El Museu de la Tècnica de Manresa fa un pas endavant entrant el registre oficial de Museus. Foto: AJM

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
02/04/2022 13:53
Risc extrem de ventades a Catalunya: es limita la mobilitat i se suspèn l'activitat
La Seu de Manresa torna al segle XIV amb Berenguer de Montagut
El Consell suma 53 adhesions per impulsar el català al comerç
Sant Benet fa més lliure i flexible l'experiència medieval
La consellera de Cultura, Natàlia Garriga Ibáñez, ha resolt inscriure en el Registre de Museus de Catalunya el Museu de la Tècnica de Manresa, en la categoria de museu monogràfic. Amb aquest pas, la Generalitat de Catalunya reconeix l’equipament, la seva col·lecció —i els requisits necessaris de conservació i documentació— i la tasca de divulgació del patrimoni científic i tècnic que desenvolupa, i li obre la porta a les subvencions i als recursos que of ereix a través del Servei de Museus de la Generalitat perquè pugui continuar creixent.

Per al Museu de la Tècnica de Manresa, l’entrada al registre representa un reconeixement a tres dècades de feina, que aquests darrers anys s’ha intensificat per assolir els exigents requisits tècnics que han permès l’entrada al registre. És el tercer museu de la comarca que ho aconsegueix —se suma al Museu de Manresa i al Museu de Montserrat— i el 116è de Catalunya.

Fundat el 1992, el Museu de la Tècnica de Manresa celebra enguany el 30è aniversari. És un espai de referència a l’hora de parlar de l’evolució social i econòmica de la ciutat, però també del Bages i de la Catalunya Central. Ubicat als Dipòsits Vells, compta amb dues exposicions permanents, vinculades amb el món de la cinteria i de l’aigua, que permeten al visitant fer un recorregut per la història del tèxtil i dels usos de l’aigua des del segle XIV fins a l’actualitat, partint de la construcció de la Séquia, que va permetre el desenvolupament del territori d’una forma que hagués estat inviable sense aquest recurs.

L’exposició de la cinteria és una de les més importants d’Europa i és el referent d’aquest món dins el Sistema Territorial del Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya, un conjunt de 27 museus que expliquen la idiosincràsia del principat pel que fa la revolució industrial i tot el que se’n deriva. Pel que fa a l’exposició de la Séquia i la distribució de l’aigua a Manresa, explica la importància patrimonial d’aquesta construcció, de les més importants d’Europa pel que fa l’enginyeria hidràulica medieval. Es tracta d’una infraestructura encara en ús i que rega l’horta manresana, a banda de subministrar aigua a la indústria i habitatges de 16 municipis de la comarca.

El Museu de la Tècnica de Manresa és un equipament municipal que està gestionat per la Fundació Aigües de Manresa – Junta de la Séquia. Forma part del Sistema Territorial del Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya. L’espai es pot visitar de dimarts a diumenge de 10 a 14 hores. S’hi ofereixen activitats i tallers per a públic escolar, a més d’una àmplia oferta per famílies i grups organitzats.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MUSEU DE LA TECNICA   MANRESA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
La Seu de Manresa torna al segle XIV amb Berenguer de Montagut
LA FOTO DEL DIA
Vista dels edificis del carrer Guimerà de Manresa
FUTBOL
El Covisa Manresa superai el Molins 99 CFS

FOTOGRAFIA
El Museu de Manresa presenta públicament el seu fons fotogràfic per primera vegada
MANRESA
Les biblioteques de Manresa impulsen un taller per fer memòria i recordar la ciutat d'abans
MANRESA
L'Ajuntament obre una enquesta per prioritzar les necessitats del Pla Municipal de Salut
Vista dels edificis del carrer Guimerà de Manresa
Manresa i Vic oferiran els primers estudis de grau en Dret a la Catalunya Central
AQUA RESMAT inaugura a Sallent la seva nova seu
Risc extrem de ventades a Catalunya: es limita la mobilitat i se suspèn l'activitat
L’Ajuntament de Solsona treu a concurs dues places d’operari de brigada
Sant Fruitós reuneix més de 300 participants en una Cursa dels Llebrers
La Fira de l'Aixada renova l'itinerari del Rei i el Bisbe i arriba a nous espais del Centre Històric
La Seu de Manresa torna al segle XIV amb Berenguer de Montagut


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]