Dissabte 06 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Exposició de pintures del paisatgista de Santiago Diaz
L’emblemàtic establiment cardoní Firabar va inaugurar el proppassat dissabte 16 d’abril l’exposició de pintures del paisatgista madrileny Santiago Diaz, intitulada: Madrid, Paris, Londres Venècia.
Exposició de pintures del paisatgista de Santiago Diaz.

CARDONA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
19/04/2022 07:48
Kids&Us, nou patrocinador principal del Bàsquet Manresa
L'Escola d'Art de Manresa estrena el Festival TRAMA
Josep Vidal Alaball, segon catedràtic d’atenció primària a Catalunya
La Sínia i Castellum guanyen els Premis La Ciència i l’Enginyeria i els Infants
La mostra recull un conjunt d’olis pintats a les esmentades capitals europees durant l’etapa de maduresa d’aquest destacat pintor de la Meseta espanyola. Unes obres de traç fluït i espontani que destaquen tant per la seva solidesa compositiva com pel seu tractament de la llum, entrocant amb la millor tradició del paisatgisme urbà peninsular.. La mostra es podrà veure a Cardona durant els mesos d’abril i maig; ha estat comisariada pel col·lectiu GREHVAT.0. Santiago Diaz Santos (Madrid, 1940) és un dels pintors més prolífics i amb més projecció de la Meseta espanyola.  El seu catàleg compta amb més de 60.000 obres d’una gran varietat estilística i temàtica. 

Va formar-se a Madrid sota el mestratge del pintor Eduardo Navarro Martín (Málaga, 1886 - Madrid, 1958) i als 16 anys ja es guanyava la vida professionalment com a pintor. Al llarg de la seva dilatada carrera, ha experimentat diferents gèneres i tendències estilístiques. Els seus paisatges madrilenys van gaudir d’una gran acceptació als inicis de la seva carrera. Ben aviat va distingir-se com a paisatgista urbà i com a retratista, amb unes obres de gran audàcia compositiva i d’una pinzellada àgil i dinàmica. Posteriorment, s’endinsà en els terrenys de l’abstracció geomètrica i de diverses sèries de motius figuratius. 

L’any 1979 va traslladar la seva residència a Rabanera del Pinar (Burgos), on continua actiu. Ha estat distingit amb diversos guardons i  reconeixements, com ara la Segona Medalla de Pintura del Saló de Tardor de Madrid, el Primer Premi San Isidro de l’Ajuntament de Madrid (1980) o el Premi El Corte Inglés (1989). El gruix de la seva producció es conserva principalment en col·leccions privades d’arreu del món.  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: EXPOSICIÓ   CARDONA   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Pineda de Bages estrena una nova àrea d’aparells de gimnàstica per a la gent gran
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages organitza la segona edició del torneig multiesportiu
SÚRIA
L'Ajuntament amplia el calendari de visites guiades a l'edifici de la futura Biblioteca

ST. FRUITÓS
La casa del carrer Ramon i Cajal 57 guanya la segona edició del concurs “Embalcona’t entre flors”
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós donarà a conèixer la Vall dels Horts en la caminada de descoberta del patrimoni
ST. JOAN
Setmana del medi ambient amb activitats per a tots els gustos
Catifes a la basílica de la Seu
L'Ajuntament de Manresa inicia l'enderroc de quatre finques a les Escodines
A la venda les entrades de Terra de Guapes, de Sandra Monfort, l'inaugural de la Fira Mediterrània
Kids&Us, nou patrocinador principal del Bàsquet Manresa
L'Escola d'Art de Manresa estrena el Festival TRAMA
Josep Vidal Alaball, segon catedràtic d’atenció primària a Catalunya
La Sínia i Castellum guanyen els Premis La Ciència i l’Enginyeria i els Infants
L’alumnat d’Automatització i Robòtica del Lacetània desenvolupa una cel·la de treball robòtica


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]