Dilluns 11 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Concert solidari amb el poble ucraïnès a Solsona
Actuaran el dia 22 a les set de la tarda a la Sala Polivalent sota la direcció de Yevhen Sokhatskyy.
L’Orquestra Cadí i el prestigiós violista Andriy Viytovych ofereixen a Solsona un concert solidari amb el poble ucraïnès.

SOLSONÈS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
04/05/2022 15:48
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
La música és un llenguatge universal de la pau. I per això és una eina potent per reivindicar la fi de la guerra a Ucraïna i solidaritzar-se amb el seu poble. Amb aquest objectiu, l’Orquestra de cambra Cadí, dirigida pel solsoní d’origen ucraïnès Yevhen (Eugeni) Sokhatskyy, i el prestigiós viola solista del mateix país Andriy Viytovych oferiran un concert el proper 22 de maig a les set de la tarda a la Sala Polivalent de Solsona.

Amb la col·laboració de l’Ajuntament, Solsona és una de les poblacions on l’Associació Orquestra Cadí, de la Seu d’Urgell, organitza un concert solidari coincidint amb l’any del seu vintè aniversari. L’entrada, que properament es podrà adquirir en línia al web Entradessolsones.com, val 10 euros, i dins la sala es podran fer donatius voluntaris per al poble ucraïnès, que pateix la invasió russa des de fa més de dos mesos.   

Repertori clàssic

El públic gaudirà d’un repertori clàssic, que inclou obres que no s’han tocat mai abans al nostre país dels compositors ucraïnesos M. Berezovsky (1745-1777) i M. Skoryk (1938-2020) i temes de J. Svendsen, E. Elgar, A. Vivaldi i A. Piazzola. Abans del concert, es projectarà un vídeo sobre la guerra i els seus motius. Segons l’oficina de drets humans de l’ONU, des del començament de la invasió, han mort més de 3.153 civils i més de 5,5 milions de persones han fugit del seu país.

Viola principal de l’Orquestra de l’Òpera Reial Covent Garden de Londres i solista de l’Orquestra Simfònica de Londres, Andriy Viytovych ha format part de nombroses formacions europees de renom internacional i, en el vessant pedagògic, exerceix de professor de grau superior del Royal College of Music de Londres. A Solsona se’l coneix des de fa uns quants anys com a membre del claustre de professors de l’Acadèmia Internacional de Música de Solsona (AIMS).

Portarà la batuta del concert Yavhen Sokhatskyy, conegut com a professor de les escoles municipals de música de Solsona i la Seu d’Urgell i del Conservatori dels Pirineus. Nascut a Lviv, una ciutat de 800.000 habitants situada a uns seixanta quilòmetres de la frontera amb Polònia, Sokhatskyy viu a Catalunya des de fa 21 anys, juntament amb la seva dona, la violinista Zoryana Sokhatska, també músic de l’Orquestra Cadí, amb qui té dos fills. 

Acte: concert solidari d’Andriy Viytovych i l’Orquestra de cambra Cadí
Dia: 22 de maig
Hora: 19 h
Lloc: Sala Polivalent de Solsona
Entrada: 10 euros (a la venda properament a https://www.entradessolsones.com/)



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA  
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
SOLSONÈS
Les plaques fotovoltaiques de la sala polivalent i el pavelló generen fins a 130 llars
SOLSONÈS
Realitzen una pel·lícula per promocionar el teixit empresarial del Solsonès i Cardona

SOLSONÈS
L’Ajuntament de Solsona programa 17 noves visites als barris
SOLSONÈS
Bona coordinació entre cossos i dades globals positives
SOLSONÈS
Comitè d’avaluació i seguiment del programa que transformarà el nucli antic
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
Campionat d'Espanya d'atletisme sub16 per sel.leccions autonòmiques
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El cartell de l'ExpoBages
Sousa, subcampió d'Espanya sub23 en 10000mll
El CN Manresa Fibracat assegura la tercera plaça a falta d'una jornada


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]