Dilluns 08 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Cardona implanta el Porta a porta
El nou model de recollida i gestió de residus suposa la retirada dels contenidors de carrer i la recollida de les escombraries a la porta de cada domicili i establiment comercial.
Cardona implanta el Porta a porta. Foto: AJC

CARDONA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
05/05/2022 14:17
El Govern recomana el teletreball durant la visita del Papa Lleó XIV
Totes les finals del Play-off d'ascens avui en directe a Esport Central
Detenen dos homes per sostreure barres d'alumini de tres remolcs
Castellbell i el Vilar estrena les primeres cinc càmeres de videovigilància
Cardona es converteix, amb el nou model de recollida de residus Porta a porta, en un dels ja més de 300 municipis de Catalunya que utilitzen aquest sistema. Gràcies a la implantació d’aquest model s’espera assolir un percentatge de reciclatge de més del 80%, lluny del 40% que se’n recicla amb l’anterior sistema de contenidors de carrer. El canvi de model suposa una millora directa en la eficiència del servei de recollida i gestió de residus i, a més, tindrà un impacte positiu directe cap al medi ambient.

El sistema de recollida de residus amb contenidors al carrer no aconsegueix superar el 40% de reciclatge a Cardona. És per això que cal augmentar aquests resultats, tant per motius ecològics, com econòmics i per donar compliment a la normativa catalana i europea. El 89% dels residus que generem a casa es poden reciclar si es separen correctament i el Porta a Porta és el sistema que ha demostrat assolir els millors resultats.

Els veïns i veïnes del municipi deixen els residus en uns cubells que proporciona gratuïtament l’Ajuntament davant la porta de casa en funció d’un calendari i uns horaris establerts. Així, durant uns dies establerts, es recollirà una o vàries fraccions. Els diferents establiments comercials i equipaments municipals també s’acullen a aquest nou sistema, i tenen el seu propi calendari específic, amb més freqüència i segons necessitats. En el cas del servei de recollida domèstica, es prestarà en horari nocturn 4 dies a la setmana (a partir de les 22:30 hores), mentre que pels comerços la recollida serà de 6 dies setmanals (en el mateix horari).

Àrea d’emergència

L’àrea d’emergència està habilitada amb tots els contenidors de totes les fraccions perquè es puguin dur els residus en casos puntuals i excepcionals quan no es pugui complir amb l’horari establert de la recollida Porta a porta amb prèvia autorització de l’Ajuntament i trucant al 662 17 22 91 o enviant un correu a cardonaneta@cardona.cat. Aquest punt estarà ubicat al Carrer dels Forns, s/n. al Polígon Industrial La Cort.

Oficina d’Atenció Ciutadana

L’Ajuntament també posa a disposició de la ciutadania una Oficina d’Atenció al Ciutadà, un servei d’atenció permanent del Porta a Porta que compta amb una informadora ambiental per a qualsevol dubte o incidència que pugui sorgir. L’horari és: Dilluns i dimecres de 9:30 a 13:00, divendres de 16:00 a 19:30 i el primer dissabte de cada mes de 10:00 a 14:00. Durant el mes de maig, l’horari serà ampliat. A més, al web municipal hi trobareu un apartat amb tota la informació i les preguntes més freqüents.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PORTA A PORTA   CARDONA   BAGES 
També et pot interessar:
BAGES
Castellbell i el Vilar estrena les primeres cinc càmeres de videovigilància
BAGES
Dimarts de Festa Major escollit per votació com a segon festiu local d’Artés pel 2027
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages celebra el torneig de futbol "Juguem amb Orgull"

ST. FRUITÓS
Pineda de Bages estrena una nova àrea d’aparells de gimnàstica per a la gent gran
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages organitza la segona edició del torneig multiesportiu
SÚRIA
L'Ajuntament amplia el calendari de visites guiades a l'edifici de la futura Biblioteca
Isdin, la protecció catalana contra el sol que arriba a mig món
Núvols amb llarga exposició
El Govern recomana el teletreball durant la visita del Papa Lleó XIV
Dimarts de Festa Major escollit per votació com a segon festiu local d’Artés pel 2027
Modificacions de trànsit per als vehicles autoritzats a causa de les obres al carrer Guimerà
Detenen dos homes per sostreure barres d'alumini de tres remolcs
Castellbell i el Vilar estrena les primeres cinc càmeres de videovigilància
Els vehicles autònoms: realitat o futur llunyà?


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]