Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Concert-espectacle sobre la transformació d’Ignasi de Loiola
Amb motiu dels actes de celebració del 500 aniversari de l’estada d’Ignasi de Loiola a la ciutat de Manresa, l’Orfeó Manresà vol fer també la seva aportació com ho sap fer: cantant en un concert espectacle preparat especialment per a l’ocasió.
Concert-espectacle sobre la transformació d’Ignasi de Loiola. Foto: Manresa 2022

Redacció/ Jordi Preñanosa  
13/05/2022 14:59
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
L’Orfeó Manresà, entitat cultural musical amb més de 120 anys d’història i d’implicació ciutadana, se sent compromès amb la seva ciutat i la seva gent i vol participar-hi activament com en d’altres ocasions. En aquest marc, l’entitat vol interpretar musicalment les sensacions viscudes per Ignasi de Loiola, des de la seva infantesa fins a la consolidació de la seva obra. La força interior del personatge va convertir Ignasi en una persona clau de la modernitat, i va aportar una nova mirada de l’església sobre les persones i la societat que, cinc segles després, encara perduren.

I és que Ignasi de Loiola va anar configurant la seva personalitat, en els diferents reptes i escenaris de la seva vida, deixant petjada, testimoniatge i llegat. Quan Iñigo de Loyola va sortir de Manresa, tot just havia iniciat la transformació que el portaria a canviar-se el nom per Ignasi i a deixar una gran petjada, no només a Manresa, sinó a tot el món..

El camí que va seguir Ignasi de Loiola el representem com un cabdell amb diferents caps que s’entrelliguen, comencen i acaben, però que finalment es transformen i creen un únic fil, fort i resistent. Aquest fil és l’itinerari de vida que ens ha deixat Ignasi de Loiola, una trajectòria que des de l’Orfeó Manresà volem reproduir en l’espectacle IGNASI, el viatge.

Aquest viatge musical i espiritual lliga els inicis del segle XVI amb els temps actuals: l’amor i les guerres, la pau i l’odi, la transformació en una persona millor. Un pont entre dos mons i dos temps; entre estils musicals diferents però amb arrels comunes. L’home, Ignasi, el Sant, algú que, com tots nosaltres, cerca el sentit de la vida. A partir d’aquestes etapes articulem un programa amb 13 peces musicals: 10 de cantades i 3 d’instrumentals, seleccionades i escollides per expressar les sensacions del viatge que volem explicar.

El repertori corresponent a la primera i segona etapa es nodreix de cançons i compositors que Ignasi de Loiola ben segur va conèixer: Juan de la Encina, Mateu Fletxa, Juan de Anchieta (tiet avi d’Ignasi), Jean Brudieu. Son peces del “Cancionero de Palacio”, “ensaladas” o madrigals.

En la tercera i quarta etapa hi trobarem peces de compositors de música polifònica sacra dels segles XVI i XVII (Gregorio Allegri, Claudio Monteverdi) entrellaçant-se amb compositors del segle XXI (Paul Mealor i Arvo Pärt). La darrera cançó de l’espectacle, “Ignasi, el viatge”, ha estat composta i creada per a l’ocasió i és obra de Xavier Pagès i Joan Torner. Cançó que representa l’epíleg del viatge realitzat.

El concert es configura com un espectacle a partir de diferents espais escènics, on interactuen la música coral i la música instrumental, amb instruments de l’època, amb acompanyament d’imatges dels indrets del viatge i veu en off de les sensacions viscudes per Ignasi de Loiola.

El concert-espectacle consta dels següents intèrprets:

La formació coral de l’Orfeó Manresà amb 32 cantants repartits en 4 cordes: Sopranos, Contralts, Tenors i Baixos, interpretant obres de fins a 8 o 10 veus diferents. El conjunt musical La Caravaggia, amb 5 musics especialitzats en música antiga i amb instruments de l’època, com la corneta, les xeremies, els sacabutxos, el baixó i la percussió. La durada del concert és d’aproximadament 70 minuts, sense mitja part..



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ORFEÓ MANRESÀ   MÚSICA   CULTURA 
També et pot interessar:
CULTURA
Ramon Mirabet torna aquest dissabte al Kursaal per presentar el seu cinquè àlbum
CULTURA
‘La tempestat’ de W. Shakespeare es podrà veure aquest divendres al Kursaal
CINEMA
El Documental del Mes torna aquest dijous a la Plana de l’Om

CULTURA
L’Orquestra Maravella encetarà aquest dimecres la programació per a Majors de 65 anys
CULTURA
Roger Coma portarà aquest dijous al Kursaal ‘No ho hauria de fer’, el seu primer monòleg còmic
CERTÀMENS
La Fira Mediterrània compensa les emissions de CO2 amb la millora ambiental de centres socials
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]