Dijous 22 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La ruta del Romànic Montserratí estrena senyalització
El 22 de maig es programa una caminada circular de set quilòmetres a Castellbell i el Vilar.
El 22 de maig es programa una caminada circular de set quilòmetres a Castellbell i el Vilar.

BAGES / Redaccio/ Sergi Vazquez  
13/05/2022 15:02
El Tocats de Lletra està de celebració amb motiu dels seus vint anys
Es posa en marxa un nou pas de vianants semaforitzat a l'avinguda de les Bases de Manresa
Solsona aconsegueix les quatre Flors d’Honor de Viles Florides
L'Ajuntament difon les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries
La ruta del Romànic Montserratí, que transcorre entre els municipis de Castellbell i el Vilar i Marganell, estrena nova senyalització aquest mes de maig. L'estrena coincidirà amb la primera Caminada del Geoparc programada per al diumenge 22 de maig i l’edició d'un niu fullet turístic que recull 25 rutes pesades per fer a peu o en bicicleta i que recorren alguns dels principals elements romànics de la comarca. L'itinerari de set quilòmetres és una ruta rica en patrimoni natural i cultural, a partir de la qual es descobreix la geologia, la flora i la fauna que l’envolten i, alhora, dona a conèixer tres temples d’origen romànic d’entre els segles XI i XII: l’església de Sant Cristòfol de Castellbell, punt d’inici de la caminada, la capella de Sant Jaume de Castellbell i l’església de Sant Esteve de Marganell. Tot l’itinerari compta amb unes vistes espectaculars de la muntanya de Montserrat.

Dos miradors

L’Ajuntament de Castellbell i el Vilar, aprofitant la senyalització d’aquest itinerari, ha creat dos miradors a la muntanya que posen en valor l’espectacular geologia del Geoparc Mundial UNESCO de la Catalunya Central, amb la singularitat que permeten observar Montserrat de molt a prop sense perdre de vista la seva immensitat. La caminada incorporarà dues parades breus per explicar el romànic, la geologia i el paisatge. Aquestes seran en el pas per les esglésies romàniques, que aquest dia estaran obertes i es podran visitar.

Inscripcions i horaris

Les inscripcions per participar a la caminada ja estan obertes i es poden fer a través d’internet. La caminada sortirà a les 9 del matí de l’església de Sant Cristòfol de Castellbell i acabarà amb un tast de mató de Montserrat, ja que a Marganell és on trobem les famílies i masies que han conservat el costum d’elaborar aquest tradicional producte i pujar-lo muntanya amunt. El tast final també permetrà degustar les xocolates d’Enric Rovira, xocolater de Castellbell i el Vilar, i la coca de Montserrat. L’aparcament per accedir al punt de sortida està previst al llarg del carrer de Can Prat al nucli de Sant Cristòfol de Castellbell.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CASTELLBELL I EL VILAR   BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
Sant Vicenç acull l’última sortida de l’any dels Punts d’Informació Turística
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages ofereix una nova formació gratuïta de ràdio per a adults
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós celebra la tardor amb una jornada de comerç al carrer i activitats per a tota la família

BAGES
Bages Turisme presenta l’oferta de la comarca
BAGES
Castellbell i el Vilar obté una puntuació destacada en l’índex de transparència
ST. FRUITÓS
La Policia Local de Sant Fruitós de Bages realitza una campanya de protecció dels vianants
Fotografia en blanc i negre de l'escala de la Fàbrica Nova
El CN Sabadell va acollir aquest diumenge 18 d'octubre una edició inoblidable de la Copa Catalana
300 professionals de la cirurgia debaten sobre innovació, IA, cirurgia robòtica i cures avançades
La urbanització de les Brucardes estrena dos passos per facilitar el creuament dels esquirols
Es posa en marxa un nou pas de vianants semaforitzat a l'avinguda de les Bases de Manresa
La poeta i escriptora Eva Baltasar, convidada al Pessics de Lletra
Solsona aconsegueix les quatre Flors d’Honor de Viles Florides
L'Ajuntament difon les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]