Dijous 22 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Acció pilot a Sant Fruitós de Bages per eliminar les canyes
L'Oficina de Prevenció d'Incendis Forestals de la Diputació de Barcelona està realitzant una actuació pilot dins el Programa de prevenció en urbanitzacions, per eliminar les àrees amb alta densitat de canyes en la urbanització les Brucardes de Sant Fruitós de Bages.
Acció pilot a Sant Fruitós de Bages per eliminar les canyes. Foto: DIBA

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
21/05/2022 17:46
El Tocats de Lletra està de celebració amb motiu dels seus vint anys
Es posa en marxa un nou pas de vianants semaforitzat a l'avinguda de les Bases de Manresa
Solsona aconsegueix les quatre Flors d’Honor de Viles Florides
L'Ajuntament difon les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries
Per aquesta actuació s'estan realitzant diferents tractaments per evitar el rebrot de les canyes després d'una estassada de la vegetació en les franges de protecció al voltant de zones urbanes i urbanitzacions. El problema de les canyes en zones forestals no humides és la seva ràpida combustió en cas d'incendi forestals, fet que incrementa el risc de propagació amb rapidesa del foc, el que fa necessari la seva total eliminació. Aquesta actuació pilot es per eliminar extensions d'aquesta espècie al·lògena i invasora, d'alta combustió i que és de difícil eliminació ja que després d'una estassada convencional, torna a rebrotar encara amb més potència.

L'actuació pilot que es realitza a Sant Fruitós de Bages es per comprovar la seva eficàcia en evitar el rebrot de les canyes després d'una neteja en la franja perimetral. El sistema consisteix en recobrir el terreny un cop estassat amb manta biodegradable de malla i posterior recobriment triple amb manta de llana, fibra de coco i terres sembrades, per deixar l'espai lliure i cobert amb altres espècies de l'entorn. Per comprovar la seva eficàcia caldrà esperar uns mesos d'aquesta intervenció.

Aquest sistema és més econòmic que el convencional d'eliminació dels canyars amb la creació de rases en el terreny, fet que d'obtenir bons resultats s'aplicaria en altres actuacions en prevenció d'incendis forestals al votant de nuclis periurbans i urbanitzacions situades en zones forestals.

Prevenció d'incendis forestals en urbanitzacions

El Programa de prevenció d'incendis forestals en urbanitzacions i nuclis de població (PPU) de la Diputació de Barcelona proporciona assistència tècnica i suport econòmic als ajuntaments per a la implantació en el territori de les obligacions previstes en la Llei 5/2003, amb l'objectiu de minimitzar l'afectació dels incendis forestals sobre persones i béns materials en l'àmbit de les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions situats en terrenys forestals. Actualment, la Diputació e Barcelona està donant suport a actuacions en prevenció d'incendis forestals en 96 urbanitzacions i nuclis de població de la província de Barcelona, amb un pressupost de 1,3 milions d'euros.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CANYES   DIBA 
També et pot interessar:
CERTÀMENS
La Fira Mediterrània reivindica la cultura popular
ACTUALITAT
El programa "Escolta Jove" ha atès més de 267.000 persones en quatre anys
ACTUALITAT
Suport als municipis per a un estiu lliure de violències masclistes

ACTUALITAT
BIBLIOBÚS+ inverteix prop de 3,5 milions d'euros en renovar vehicles
ACTUALITAT
Suport al món local en la lluita contra la segregació educativa
ACTUALITAT
Reforç de les inspeccions per evitar intoxicacions alimentàries a l'estiu
Fotografia en blanc i negre de l'escala de la Fàbrica Nova
El CN Sabadell va acollir aquest diumenge 18 d'octubre una edició inoblidable de la Copa Catalana
300 professionals de la cirurgia debaten sobre innovació, IA, cirurgia robòtica i cures avançades
La urbanització de les Brucardes estrena dos passos per facilitar el creuament dels esquirols
Es posa en marxa un nou pas de vianants semaforitzat a l'avinguda de les Bases de Manresa
La poeta i escriptora Eva Baltasar, convidada al Pessics de Lletra
Solsona aconsegueix les quatre Flors d’Honor de Viles Florides
L'Ajuntament difon les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]