Diumenge 26 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La nova residència La Culla de Manresa es començarà a la tardor
Suposa una inversió de 10 milions d’euros i es preveu que finalitzi a finals del 2024.
Vista exterior.

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
21/05/2022 08:05
En marxa oficines d'atenció ciutadana mòbils per acostar els serveis públics a 26 municipis
Manresa impulsa el programa 'Que l'edat no et limiti'
Tres docents de la Facultat de Ciències Socials
Una trentena d’empresaris participen en el primer Esmorzar Empresarial
Manresa guanyarà 150 places residencials per a gent gran amb la nova residència La Culla, que estarà situada al costat d’Althaia i que començarà a construir-se el darrer trimestre d’aquest any. Amb una inversió de 10 milions d’euros, es farà realitat un equipament que oferirà unes 150 places –entre privades i concertades-, diversitat de serveis i crearà 90 llocs de treball.

La nova residència basa el seu model d’atenció a les persones en crear una atmosfera càlida com la de la llar, i donar un tracte personalitzat i familiar. Ocuparà uns 6.500 m2 construïts distribuïts en planta baixa, més tres plantes i zona de terrassa superior a la quarta planta, amb jardins a la primera planta i també a coberta, a la quarta.
 
Una àmplia cartera de serveis

Quant als serveis residencials, per a ingressos permanents, temporals o respir familiar, s’oferiran un 70% de les habitacions individuals. Hi haurà 4 Unitats de Convivència per a persones dependents o fràgils amb deteriorament cognitiu lleu-moderat, amb un total de 88 places, i 2 Unitats d’Alzheimer amb 44 places. També s’oferirà suport domiciliari i  serveis diürns com estades de dia, tractaments ambulatoris, servei de dinar o programes d’envelliment actiu.

A més, l’empresa que la gestionarà, la navarresa Idea amb experiència en centres residencials en diverses comunitats autònomes, aposta també per oferir serveis oberts a tota la ciutadania: podologia, perruqueria, fisioteràpia i rehabilitació, consultes externes, programes d’oci i temps de lleure (cafeteria, capella, activitats socioculturals, tallers, voluntariat, grups de suport, etc.) i un centre de formació amb aula on-line, programa d’incorporació de la dona a l’entorn laboral i cursos de capacitació professional en col·laboració amb diverses universitats. L’empresa promotora és PERU, de Guipúscoa, i l’estudi d’arquitectura és BTA de Barcelona.
 
90 llocs de treball


L’obertura del nou centre residencial, que està previst que s’acabi a finals del 2024, suposarà la creació d’uns 90 llocs de treball de perfils molt diversos. El gruix de les persones contractades seran auxiliars de residència i infermeria, però també hi ha servei domèstic, medicina, fisioteràpia, psicologia, treball social, teràpia ocupacional, bugaderia, monitor de lleure, cuina, i altres càrrecs de direcció, administració i gestió.
 
Tecnologia i recerca

El nou centre residencial La Culla incorporarà la innovació i la tecnologia per posar-la al servei de la cura de la gent gran. S’utilitzaran, per exemple, sistemes de telemedicina i telemonitorització, es passaran auditories de qualitat i es disposarà d’un centre de formació propi en col·laboració amb universitats. A més, participarà del Living Lab IDEA, on s’estan treballant diferents línies de recerca com el pes del consum sènior, un software propi per avançar en l’atenció centrada en la persona, envelliment actiu, o investigació sobre disseny ambiental i arquitectura per pal·liar situacions de dependència, etc.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: RESIDENCIA LA CULLA   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa impulsa el programa 'Que l'edat no et limiti'
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa inicia les obres de millora de l'àrea de joc infantil de la plaça de la Música
MANRESA
La diada de Sant Jordi va omplir el centre de Manresa de roses i llibres

MANRESA
Manresa rebaixa per primer cop en 4 anys la xifra global de delictes
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa obre la convocatòria per cobrir vuit noves places de la Guàrdia Urbana
LA FOTO DEL DIA
La parada de Sant Jordi de Junts per Manresa amb mossos
Operaris treballant al Guimerà
Persones usuàries d'AMPANS han visitat residències de gent gran per entregar, en mà, les roses
Campanya "No busquem superherois, busquem persones amb súperpoders"
En marxa oficines d'atenció ciutadana mòbils per acostar els serveis públics a 26 municipis
Manresa impulsa el programa 'Que l'edat no et limiti'
Tres docents de la Facultat de Ciències Socials
El transcendental Manresa-Badalona, en directe a Esport Central
Una trentena d’empresaris participen en el primer Esmorzar Empresarial


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]