Dimarts 03 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

10 centres participen en el premi La Ciència i els infants
Aquesta és la quarta edició del Premi, que reconeix les millors propostes d'experimentació adreçades a infants de fins a 6 anys elaborades per mestres.
10 centres participen en el premi La Cičncia i els infants. Foto: UManresa

UMANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
23/05/2022 12:17
Les llums de Nadal arribaran a més carrers i l'arbre gegant de Sant Domènec creix fins als 21 metres
Manresa i Lleida reforcen aliances estratègiques en turisme, patrimoni i transformació
Sant Fruitós de Bages aprova les tarifes de l’aigua per al 2027
Jornada sobre comunicació i sostenibilitat turística
10 equips docents participen en la quarta edició del Premi La Ciència i els Infants, un premi convocat per UManresa, amb la col·laboració d'ICL-Iberia, el Parc de la Sèquia i el Consell Comarcal del Bages, amb l'objectiu de promoure i millorar l'educació científica a la primera infància. Aquests deu centres van presentar, les propostes d'experimentació que han elaborat per participar en la convocatòria. La presentació es farà a les instal·lacions del Lab 0_6, a l'edifici FUB4 – UEducació. Hi assistiran, a més del jurat i dels equips docents que participen en la convocatòria, infants de les escoles que s'han presentat al Premi, que podran provar les propostes concursants. El veredicte es farà públic el proper 9 de juny, en el marc d'un acte que comptarà amb l'assistència del divulgador científic, Marc Boada. 

Escoles de tres comarques

En aquesta edició del premi hi participen escoles de les comarques del Bages, Osona i el Solsonès. Del Bages hi concursen la Llar d'Infants Estel d'Avinyó, la Llar d'Infants Rexics de Fonollosa, l'Escola Joviat de Manresa, la Llar d'infants municipal La Lluna de Manresa i la Llar d'Infants l'Espurna de Manresa. Els centres de la comarca d'Osona que hi participen són l'Escola Aurora de Sant Boi de Lluçanès, l'Escola Xoriguer de Centelles i l'IE Josep Maria Xandri de Sant Pere de Torelló. Els centres del Solsonès que també hi han presentat propostes són l'Escola de Llobera i la Llar d'Infants Arrels de Solsona.

Un premi per incentivar el compromís dels docents amb l'educació científica a l'etapa infantil

El premi La Ciència i els Infants s'adreça a mestres responsables de grups escolars amb infants dels 2 fins als 6 anys de centres educatius de la Catalunya Central. Per participar-hi, aquests docents han de planificar i elaborar una proposta d'experimentació per al seu grup classe seguint els criteris marcats pel Lab 0_6, el centre de descoberta, recerca i documentació per a l'educació científica a les primeres edats. A més de preparar aquesta proposta, cal documentar-la, recollint-ne la informació bàsica en una fitxa. Les mestres que hi participen han hagut d'assistir a tres sessions de formació a càrrec d'experts en educació científica a les primeres edats que assessoren en l'elaboració de les propostes. 

El premi s'atorgarà a les millors propostes tenint en compte la capacitat d'aquestes d'orientar l'acció dels infants cap a la mobilització d'un concepte científic, la possibilitat d'afavorir la iniciativa diversa i les diferents solucions, l'originalitat en el seu enfocament i la cura en la tria dels materials. En aquest sentit es valorarà que la proposta ofereixi tot el material necessari, però sense elements que distreguin i no aportin valor; que l'estètica fugi dels estereotips i dels infantilismes; i la robustesa, ja que serà necessari material resistent que suporti l'ús continuat per part dels infants. 

Una dotació de 1.200 euros aportada per ICL-Iberia

Els premis tenen una dotació de 1.200 euros, aportats per ICL-Iberia, i que es repartiran en un primer premi de 600 euros, un segon de 400 i un tercer de 200. En tots els casos, aquest import es destinarà a material educatiu per a l'aprenentatge científic per al centre educatiu guanyador.

El jurat que aquest dissabte assistirà a la presentació pública de les propostes està format per Eudald Serra, en representació del Museu de la Tècnica de Manresa; Sílvia Tardà, consellera d'Educació i Cultura del Consell Comarcal del Bages; Sílvia Mampel, coordinadora del Grau en Mestra d'Educació Infantil de la Facultat de Ciències Socials de Manresa (UVic-UCC); i Anna Hinojo, mestra del Lab 0_6.  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UMANRESA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Les titulacions d'UManresa creixen bo i ampliant la seva implantació
ACTUALITAT
Representants de salut mental participaran en la inauguració del nou Postgrau en Art i Cultura
ACTUALITAT
Tres activitats refermen el vincle d'UManresa amb el Tocats de Lletra

ACTUALITAT
UManresa posa en contacte 47 estudiants i una vintena d'empreses
ACTUALITAT
Estudiants internacionals i estudiants mentors participen en una visita guiada
ACTUALITAT
El Centre de Documentació Josep Maria Aloy incorpora tres nous membres
Nou arbrat al carrer Guimerà
El Kids&Us Manresa reforça el joc interior amb el fitxatge de l'eslovè Luka Scuka
Manresa i Lleida reforcen aliances estratègiques en turisme, patrimoni i transformació
Torna “Il·luminar’t” amb tres tallers d’artesania per als infants de primària de Solsona
Les llums de Nadal arribaran a més carrers i l'arbre gegant de Sant Domènec creix fins als 21 metres
Formació per treballar com a monitor o monitora de dinamització poliesportiva
La Manresa dels 100.000, tema de novembre del Pou de la Gallina
AMPANS atorga el VII Premi INSERT del Festival CLAM al curtmetratge ‘El color dels somnis’


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]