Dijous 05 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Cardona celebra els seus orígens amb la segona edició de la Festa de la Sal
La Festa de la Sal arriba amb més d’una vintena de propostes culturals, amb els grups Renaldo i Clara, Mabel Flores i Les Fourchettes com a caps de cartell.
Com a novetats, divendres 3 de juny al vespre hi haurà un acte d’inici al Parc Cultural de la Muntanya de Sal i durant el cap de setmana es podrà tastar i comprar la Sal de Cardona.

CARDONA / Redacció/ Sergi Vázquez  
24/05/2022 13:33
Victòria balsàmica del Kids&Us Manresa a Lituània
El festival de cultura urbana Stalow Fest torna a Manresa el 14 de novembre
Blaumut fa l'anunci del seu comiat i actuarà al concert d'AMPANS
Felip Abadal, del Forn de Cabrianes de Sant Fruitós, reconegut com a millor artesà
La Festa de la Sal de Cardona, que se celebrarà el cap de setmana del 4 i 5 de juny, consolida un esdevenimentque commemora els orígens històrics de la vila i amb un fil conductor, la sal, que vol reivindicar l’orgull cardoní. L’Ajuntament,conjuntament amb la Fundació Cardona Històrica, la productora cardonina Uduraei l’Agència de Desenvolupament Local, presenten la segona edició de la Festa de la Sal a través de quatre eixos com a protagonistes:el patrimoni, la cultura, el comerç i la gastronomia, i tot amb una programació pensada per a tots els públics.
 
Programació cultural durant tot el cap de setmana 

Aquesta segona edició donarà el tret de sortida divendres 3 de juny amb un acte inaugural a dins elParc Cultural de la Muntanya de Sal. Serà a les 20:30 h. del vespre a càrrec de La vella DixielandBand i hi haurà un tast gastronòmic.El punt de trobada serà a les vuit del vespre al pàrquing de la Muntanya de Sal. Hi haurà un servei d’autobús llançadora que anirà des del centre històric fins al Parc Cultural de la Muntanya de Sal.
 
Dissabte 4 començarà amb un espectacle de màgia a càrrec de Fèlix Brunet (18h a la Plaça Mercat) i seguirà, a les set del vespre, amb circ i música amb AlwaysDrinkingMarchingBand, a la Plaça del Vall. El cardoní Víctor González seguirà amb el seu darrer espectacle de dansa “Camins 4.0”, a la Plaça del Vall.
 
Ja a la nit, Mabel Flores portarà el seu darrer disc, Meraki, a la Plaça de la Fira. De cara a diumenge, començarà a les onze del matí amb un espectacle de circ pel públic infantil i familiar, “El senyor de les baldufes” a la Plaça del Mercat, i seguidament, a la Plaça del Vall, el teatre “Una paradeta particular”.
 
Ja al migdia, el grup de jazz VardoWagon oferirà un concert-vermut a la Fira. De cara a la tarda, l’Escola Municipal de Música farà un concert, també a la Plaça de la Fira. La nit de diumenge acabarà amb el concert de Les Fourchettes (20:00h) i Renaldo i Clara (23:00h), a la Plaça de la Fira.
 

Promoció del patrimoni i la gastronomia i comercialització de la  ‘Sal de Cardona’ 

Per primer cop, es podrà comprar ‘Sal de Cardona’, un producte cardoní 100% que ja en l’edició anterior es va presentar i que aquesta segona edició, a la Plaça Santa Eulàlia, hi haurà una paradeta durant tot el cap de setmana per poder comprar sal comestible elaborada a la vila.

En l’eix de patrimoni, dissabte 4 donarà el tret de sortida amb una activitat infantil per descobrir el Museu de la sal Josep Arnau, una visita per contemplar els cristalls de sal d’una forma espectacular i que servirà per conèixer l’ofici de l’artesania de la sal. Serà a les 17h i cal inscripció prèvia ja que les places són limitades, i gratuïtes (clica aquí per reservar).

També es podrà fer una visita guiada al Casal Graells de Cardona, amb un tast de vins inclòs, per un preu de 8 euros. Hi haurà diverses opcions: dissabte a les 11:30h o a les 17:30h o diumenge a les 11:30h. Cal comprar entrada, que té places limitades, al següent enllaç. A més, durant aquell cap de setmana s’instal·laran al voltant d’una setantena de paradetes de comerç i artesania i productes gastronòmics, distribuïdes pel centre històric, així com inflables i atraccions al mirador de la Fira.

 
Gerri de la Sal, vila convidada; Cinema Amateur Cardoní, guardonat al Saler d’Or 
L’esdeveniment comptarà amb tres actes institucionals al saló de sessions de l’Ajuntament de Cardona. Dissabte, amb l’entrega del Saler d’Or a l’entitat Cinema Amateur Cardoní, distinció de la vila de Cardona que atorga a una organització, persona o entitat de Cardona que ha treballat per enfortir els valors i el desenvolupament del municipi, i seguidament l’acte d’entrega de la moneda de pagament del Dret d’Aimines, a càrrec de Salinera de Cardona.
 
Ja diumenge, a les 11:30h, es farà la recepció institucional d’una comitiva del consistori de la vila convidada,Gerri de la Sal, municipi de la comarca del Pallars Sobirà.
 
Podeu consultar el programa de la Festa de la Sal a la pàgina web de l’esdeveniment i a través dels canals oficials.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FESTA DE LA SAL   CARDONA   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Felip Abadal, del Forn de Cabrianes de Sant Fruitós, reconegut com a millor artesà
ST. FRUITÓS
L’espectacle familiar “La volta al món en menys de 80 dies”, arriba a Sant Fruitós
ST. FRUITÓS
Es constitueix el Consell d’Infants de Sant Fruitós de Bages per al curs 2026-2027

BAGES
El Consell del Bages organitza un intercanvi de 28 joves
ST. FRUITÓS
Nova sortida de patrimoni per descobrir les construccions de pedra seca
BAGES
Jornada sobre comunicació i sostenibilitat turística
Les bicis Baik aparcades al carrer
El Cicle d’arrel porta aquest dissabte al Kursaal el concert ballable amb el grup de folk Bauma
Victòria balsàmica del Kids&Us Manresa a Lituània
El cicle MOU-TEatre presenta una nova creació col·lectiva
Els centres cívics presenten la programació expositiva per als mesos de novembre i desembre
El Cosmògraf celebra deu anys analitzant els grans canvis de l'última dècada
El festival de cultura urbana Stalow Fest torna a Manresa el 14 de novembre
Blaumut fa l'anunci del seu comiat i actuarà al concert d'AMPANS


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]