Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La 14a Fira del Vapor torna aquest cap de setmana
El certamen ret homenatge els anys en què el poble es va transformar i va passar d’una vida rural al món industrial amb una especial cura per a la decoració i les recreacions històriques.
La 14a Fira del Vapor torna aquest cap de setmana. Foto: SVC

ST. VICENÇ / Redaccio/ Sergi Vazquez  
25/05/2022 16:56
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
La col·locació d’una vinya al carrer Gran i una mostra de tartanes i carruatges antics són algunes de les novetats de la Fira del Vapor que aquest cap de setmana tornarà a omplir els carrers i places de Sant Vicenç de Castellet. La catorzena edició del certamen de recreació històrica tindrà especial cura per a l’ambientació i la decoració amb la voluntat que el públic es traslladi a l’època històrica en què la pagesia va anar cedint el seu protagonisme i es va acabar imposant el món industrial. El comerç al carrer i les parades d’artesania, alimentació i decoració tornaran a potenciar l’oferta comercial d’una fira que és un reflex de la vitalitat del municipi.

Recreacions històriques

La fira dona protagonisme als espectacles de carrer i a les accions teatralitzades. En aquest sentit, dissabte i diumenge al matí la plaça Clavé serà l’escenari de l’espectacle Colors de Verema en què es recrearà la vida a pagès, amenitzada amb una cercavila que recordarà l’arribada de la fil·loxera. A la tarda, la plaça de l’Ajuntament agafarà el relleu amb la representació històrica Olors de fàbrica, amb els records dels telers, i la cercavila amb l’acompanyament dels Ministrills del Raval (sortida des de la plaça de l’Onze de Setembre i itinerant). Al vespre, la foto de família històrica i el ball d’envelat completaran la jornada de dissabte.

L’ambientació també es farà notar al carrer Maria Gimferrer amb una àmplia mostra de carruatges i tartanes antigues, amb la col·laboració de l’Associació Cultural de Carreters i Cansaladers de Sant Vicenç de Castellet. En aquest mateix espai els nens i nenes tindran una oferta de jocs populars d’època en què l’ambientació també es cuidarà de manera expressa.

Gastronomia i música

La Fira manté la programació dels concerts-vermuts a la plaça de l’Ajuntament dissabte al migdia amb un tribut als Beatles i diumenge amb les cançons de The Police. Els tiquets pel pack del Vermut de la Fira del Vapor ja estan disponibles a través de la pàgina web d’entrapolis. La part gastronòmica de la fira es completarà dissabte i diumenge al migdia amb un tast de vins de la DO Pla de Bages a càrrec de l’Associació Ceps i Manduca (tiquets disponibles a entrapolis). En paral·lel, l’Espai Vermusic quedarà ubicat al Parc de les Escoles Velles amb una oferta permanent de música i food trucks durant el cap de setmana.

La sala d’exposicions de l’Espai Ateneu acollirà la mostra Quan les cases feien olor de vi, un projecte de recuperació de la memòria popular de la vinya i el vi al Bages i al Moianès a través de la iniciativa Cep, Tina i Vi. La fira s’estrenarà dijous amb la xerrada inaugural La història del Bages a través de la vinya i el vi, a càrrec de Joan Soler, enòleg i president de la DO Pla de Bages. L’acte es farà a l’Auditori Maria Carme Grauvilardell de la Biblioteca. La 14a Fira del Vapor potencia també la ruta La Tapa del Vapor amb la participació de vuit establiments de restauració del municipi que oferiran una tapa i una beguda a un preu únic de quatre euros.

Quatre concursos

El certamen potencia la participació del públic i per això convoca els concurs de balcons florals, el concurs de vestits d’època, el concurs d’Instagram i el concurs infantil, les bases dels quals les podeu consultar a través de la pàgina web de la Fira del Vapor (www.firadelvapor.cat).

Les entitats tindran també un paper protagonista per explicar el seu dia a dia a la plaça Clavé, a l’espai d’entitats, i intervindran també als espectacles de carrer. És el cas del Grup de Teatre Cul-i-Seu, l’Esbart Dansaire SantVicentí, la Coral Infantil Nou Horitzó i l’Escola de Ballet Margarita.

La fira començarà dissabte i diumenge amb el tradicional toc de sirena a les 10 del matí. Aquest any Sant Vicenç de Castellet forma part del grup de treball de les fires modernistes de la Diputació de Barcelona que treballa per potenciar i treballar els eixos comuns de tots aquests certàmens. En aquest sentit, s’ha creat el Diari del Turista Modernista que disposa d’espai perquè totes les fires es puguin promocionar i es podrà llegir durant el cap de setmana de fira. Podeu consultar tota la informació d’aquest projecte a través del web https://blog.barcelonaesmoltmes.cat/es/modernisme.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FIRA DEL VAPOR   SANT VICENÇ   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
La Policia Local realitza una campanya de control del consum d’alcohol i drogues al volant
ST. JOAN
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
ST. VICENÇ
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina

ST. FRUITÓS
La Nit del Canet Kids i una sessió DJ al pavelló festa del Carnestoltes
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages celebra la 51a edició del Concurs de Pintura Ràpida de la Festa de l’Arròs
BAGES
El fenomen natural ‘Flor de Sol’ torna a Castellbell i el Vilar el 17 de febrer
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]