Dimarts 21 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Nova estratègia de desenvolupament econòmic
Durant el mes de juny es programaran els cinc grups de debat que analitzaran la situació actual i fixaran prioritats d’actuació.
Nova estratègia de desenvolupament econòmic.

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez  
01/06/2022 11:07
Reclamen més control públic en la planificació i implantació de les renovables
L'alerta per risc d'incendi forestal s'allarga tota la setmana i serà més elevat dimecres
Sant Fruitós de Bages ha celebrat una nova edició del Mercat de la Terra
Castelltallat prepara una gran jornada astronòmica pel 12 d’agost
El pla per a l’Estratègia de Desenvolupament Econòmic i l’Ocupació a Manresa (2022-2026) que colideren el Consell Comarcal del Bages i l’Ajuntament de Manresa amb el suport del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) comença a programar les sessions de debat aquest pròxim mes de juny. A partir d’aquest dimecres es donarà el tret de sortida als grups de debat a diferents punts de la comarca (Santpedor, Castellbell i el Vilar, Artés, Navàs i Rajadell) que inclouran la participació d’agents econòmics, socials i polítics per analitzar la situació actual a la comarca i plantejar prioritats d’actuació.
 
Les primeres sessions seran a Santpedor Castellbell o el Vilar (8 de juny al Centre Cultural Joan Masats) i la resta es faran a Artés (7 de juny al Complex Cultural de Cal Sitges), Navàs (13 de juny al Centre Enoturistic del Pla de Bages) i Rajadell (21 de juny a la sala de poble).
 
L’objectiu del procés que s’impulsa és fixar les accions estratègiques en matèria d’ocupació, suport a l’empresa i a la indústria, desenvolupament rural, formació i recerca, entre d’altres, amb l’horitzó 2026. I ho fa a través del consens i la implicació dels 30 ajuntaments de la comarca del Bages i una àmplia representació dels agents socials i econòmics del territori. 

Promoure una ocupació de qualitat
 
La vicepresidenta primera del Consell Comarcal del Bages i consellera de l’Àrea de Presidència, Vicepresidència i Projectes Estratègics, Marta Viladés Ribera, apunta que “l’objectiu és concretar un document que ens ajudi a promoure la creació d’ocupació de qualitat al Bages i potenciar-lo com un territori d’oportunitats socials i econòmiques que impulsi la recerca i el coneixement amb un teixit empresarial que s’adapti a la situació de canvi actual. Per fer-ho possible s’acordarà un full de ruta compartit amb tot un seguit d’accions”. Viladés afegeix que “ens proposem que tots els municipis se sentin implicats i per això programem les sessions de debat en diferents punts del territori”. La segona tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Manresa i regidora d’Ocupació, Empresa i Coneixement, Cristina Cruz Mas, explica que “és molt important aconseguir aquest consens del conjunt d’agents públics i privats del Bages per acordar les accions que es portaran a terme per garantir un desenvolupament equilibrat de la comarca”.

Continuïtat a la tardor
 
El primer pas serà aquesta feina de diàleg i consens que s’articularà a través dels grups de debat i que tindrà continuïtat a la tardor en què a partir de les prioritats recollides durant el mes de juny es proposaran accions per tal d’assolir els objectius fixats.
 
Pàgina web

El projecte compta amb una pàgina web pròpia en què es recull tota la informació del procés participatiu (www.estrategiabages.cat), s’actualitza amb les darreres novetats i és un espai per rebre aportacions i propostes.

Participació
El pla estratègic compta amb implicació dels 30 ajuntaments del territori, la participació de les organitzacions sindicals i empresarials Comissions Obreres (CCOO), Patronal Metal·lúrgica de la Catalunya Central, PIMEC Catalunya Central, Unió General de Treballadors (UGT) i Unió de Pagesos i els agents socioeconòmics del territori (Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central, la Cambra de Comerç de Manresa, el Centre de Formació Pràctica – Fundació Lacetània, la DO Pla de Bages, l’EPSEM -UPC, Eurecat Manresa i la Umanresa).



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
Nova plataforma per trobar sòl, naus i oportunitats industrials
BAGES
El Consell Comarcal exigeix la recuperació dels trens de Manresa i Barcelona
BAGES
El Consell Comarcal demana que la Llei d’Alta Muntanya no deixi fora els pobles de muntanya del Bages

BAGES
El Consell Comarcal impulsa un projecte d'energia a Fonollosa per reduir la factura de la llum
BAGES
El Consell Comarcal commemora la LGTBI+ amb la campanya “Orgull de drets i diversitat”
BAGES
Cicle de Teatre Fòrum sobre edatisme
Fotografia dels gegants de Manresa al carrer Sobrerroca
Reclamen més control públic en la planificació i implantació de les renovables
El Festival Cantilafont ha tancat aquest cap de setmana la seva dotzena edició
L'alerta per risc d'incendi forestal s'allarga tota la setmana i serà més elevat dimecres
Sant Fruitós de Bages ha celebrat una nova edició del Mercat de la Terra
Castelltallat prepara una gran jornada astronòmica pel 12 d’agost
Els wine bars de la Ruta del Vi DO Pla de Bages se sumen a la Festa del Tomàquet
Els Festivals Alta Segarra triomfen en la seva estrena a Veciana


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]