Dimecres 18 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Rafa Martínez repassa la seva trajectòria al cicle 'Pessics de Vida'
L'exjugador del Baxi Manresa, el santpedorenc Rafa Martínez Aguilera, és el convidat del cicle 'Pessics de Vida' d’aquest juny que organitzen la Demarcació a la Catalunya Central del Col·legi de Periodistes de Catalunya i l'Ajuntament de Manresa, a través del Centre Cultural el Casino. La conversa, que tindrà lloc a l'espai de la Plana de l'Om el 15 de juny, vol ser un acte de reconeixement als 22 anys de trajectòria professional del jugador.
L'exjugador del Baxi Manresa Rafa Martínez repassa la seva trajectòria al cicle 'Pessics de Vida'.

CULTURA / Redacció/Sergi Vàzquez   
10/06/2022 13:50
La Fira de l’Estudiant reunirà una àmplia oferta d’orientació acadèmica, formativa i ocupacional
S'obren les inscripcions a les proves d'accés als cicles formatius de l'Escola d'Art de Manresa
Premi Emergent d'Arquitectura i Bioconstrucció
L’Ajuntament reactiva la recollida de mostres d’ADN caní
Format a les categories inferiors del Bàsquet Manresa, Rafa Martínez Aguilera va debutar a la lliga ACB l’any 1999 amb la samarreta bagenca. També ha passat per l es files del València (11 anys) i per les del Bilbao (una temporada) fins al retorn a Manresa, als seus orígens. Aquí ha decidit retirar-se després de viure un somni que mai hauria imaginat i que ha durat 22 anys de carrera professional.

Martínez va disputar el 28 de maig el seu últim partit com a professional. Després de caure amb el Baxi Manresa a les semifinals de l'ACB, el jugador va anunciar la seva retirada del món del bàsquet a través d'una emotiva carta, on comença recordant que de petit mai va somiar en ser jugador de bàsquet i recorda els seus inicis en aquest esport a l'escola Paidos.

Amb més de 600 partits disputats a la competició nacional (entre Manresa, València i Bilbao) i 40 anys d'edat, Martínez es va acomiadar davant la seva afició, que va reconèixer la seva trajectòria amb un emotiu aplaudiment al qual es van unir també jugadors, àrbitres i tots els presents en la pista.

Un ampli palmarès

A la Fonteta, a València, on passar onze temporades, va ser on va aconseguir els èxits més importants amb l'obtenció d'una Supercopa d'Espanya, una Lliga Endesa i tres Eurocups. Té diversos rècords tant al club taronja com a l'Eurocup. La temporada 2019-20 va jugar-la al Bilbao Bàsquet abans de tornar al Nou Congost en els dos últims anys de carrera. En aquesta darrera etapa, ha guanyat la Lliga Catalana, s'ha classificat per a la Copa i els play-off i ha estat subcampió de la Basketball Champions League.

L’entrevista, que tindrà lloc el dimecres 15 de juny (19 h a l’Espai Plana de l’Om de Manresa) també es podrà seguir en directe a través del canal de Youtube de Manresa Cultura. Martínez conversarà amb el periodista Pol Rodríguez. El cicle ‘Pessics de Vida’ té la col·laboració de Regió7, Canal Taronja, Nació Manresa, la DO Pla de Bages, Llibreria Parcir i Llibreria Rubiralta.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PESSICS DE VIDA   MANRESA  
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa presenta un programa de Setmana Santa que combina tradició, música i solemnitat
WATERPOLO
El CN Manresa cau a Madrid contra el Concepción
FUTBOL
Partidàs del Covisa Manresa que surt del descens per primer cop en tota la temporada

WATERPOLO
Triomf clau del CN Manresa Fibracat al Vallès per seguir lluitant pel tercer lloc
BÀSQUET
El BAXI Manresa cau a Granada
ESPORTS
Mercè Mas i Anna M. Herrera, del Club Tir, primeres classificades en el Campionat BR-50
Exposició dels 100 anys de la Penya Ciclista Bonavista
L’Observatori de Castelltallat programa la Nit de Júpiter
La Fira de l’Estudiant reunirà una àmplia oferta d’orientació acadèmica, formativa i ocupacional
L’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages i Comercial Univen formalitzen la compravenda d’una parcel·la
Entra en funcionament la nova àrea d’emergència de residus de Pineda de Bages
La Biblioteca acull la presentació del llibre “Pioneres: les arrels femenines de l’art manresà”
L’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa, per setena vegada entre els cent millors d’Espanya
La Cursa de la Dona de Manresa compleix 10 anys promovent la igualtat de gènere a través de l'esport



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]