Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Escola Josep Maria Xandri de Sant Pere de Torelló guanya el primer premi "La ciència i els infants"
La proposta guanyadora es titula "Materialoteca" i promou l'acostament dels infants a les propietats de diferents materials i a l'experimentació amb ells.
L'Escola Josep Maria Xandri de Sant Pere de Torelló guanya el primer premi "La cičncia i els infants". Foto: UManresa

UMANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
10/06/2022 21:53
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
La proposta titulada "Materialoteca", elaborada per docents d'infantil de l'Institut Escola Josep Maria Xandri de Sant Pere de Torelló, ha guanyat la quarta edició del Premi La Ciència i els Infants, un premi convocat per UManresa amb la col·laboració d'ICL-Iberia, el Parc de la Sèquia i el Consell Comarcal del Bages, amb l'objectiu de promoure i millorar l'educació científica a la primera infància. De la proposta guanyadora, el jurat n'ha destacat l'originalitat, l'acostament als conceptes científics i la capacitat d'afavorir la iniciativa intencionada dels infants. El veredicte del jurat i el lliurament del Premi s'ha fet, en el decurs d'un acte que ha comptat amb l'assistència del divulgador científic, Marc Boada, que ha pronunciat la xerrada titulada "Mestres o tecnòlogues? La màgia d'aprendre amb les mans" i de Patricio Chacana, director general d'ICL-Iberia, l'empresa que patrocina el Premi. La proposta guanyadora ha rebut un premi de 600 euros que s'han de destinar a material educatiu per a l'aprenentatge científic per al centre.

El segon premi ha estat per a la proposta titulada "Buida la caixa" de la Llar d'Infants la Lluna de Manresa. En aquest cas, el jurat n'ha valorat l'originalitat i la cura en la tria dels materials i la capacitat d'afavorir la iniciativa intencionada i la possibilitat de resolucions diverses. La dotació econòmica del premi és de 400 euros, també per a material educatiu. Finalment, amb una dotació de 200 euros, el jurat ha decidit atorgar el tercer premi a l'Escola Llobera per la proposta "La natura enganxa", de la qual el jurat ha posat en valor l'originalitat, la cura en la tria dels materials, la presentació als infants i els diferents nivells de complexitat que permet la proposta, juntament amb la connexió amb la natura. 

10 propostes 

En aquesta quarta edició, un total de 10 equips educatius de centres del Bages, Osona i el Solsonès van presentar propostes al premi. El jurat ha volgut reconèixer l'esforç i el valor de totes les propostes presentades i ha encoratjat tots els equips a continuar treballant per introduir la ciència participativa a l'etapa infantil. 

La valoració de les propostes es va fer en el decurs d'una matinal que es va desenvolupar al Lab 0_6 d'UManresa i que va comptar amb la participació d'infants que van posar-les a prova. El jurat que les va valorar estava format per la consellera de l'Àrea d'Educació i Cultura del Consell Comarcal del Bages, Sílvia Tardà; Eudald Serra, director del Museu de la Tècnica de Manresa; Sílvia Mampel, coordinadora del Grau en Mestre d'Educació Infantil de la Facultat de Ciències Socials de Manresa de la UVic-UCC; i Anna Hinojo, educadora del Lab 0-6 d'UManresa i mestra a l'Escola Puigberenguer de Manresa. 

Promoure l'educació científica a l'etapa infantil 

El premi La Ciència i els Infants s'adreça a mestres responsables de grups escolars amb infants fins als 6 anys de centres educatius de la Catalunya Central. El guardó reconeix propostes de ciència elaborades per equips docents i adreçades als seus grup classe. A més de preparar la proposta, els docents l'han de documentar i recollir-ne la informació bàsica en una fitxa. 

El premi valora la capacitat de les propostes per orientar l'acció dels infants cap a la mobilització d'un concepte científic, la possibilitat d'afavorir la iniciativa diversa i les diferents solucions, l'originalitat en el seu enfocament i la cura en la tria dels materials. Des de l'organització s'espera que, una vegada represa la normalitat de la convocatòria, en properes edicions es rebin moltes més propostes al Premi.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UMANRESA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
El nou grau en Dret inicia les classes
ACTUALITAT
David Casellas, degà del Col·legi d'Advocats de Manresa, assumeix la coordinació del nou grau en Dret
ACTUALITAT
Excel·lent cum laude per a la tesi doctoral d'Oriol Massegú

ACTUALITAT
La Clínica Odontològica Universitària rep els primers 46 estudiants
ACTUALITAT
El sedentarisme afecta de manera diferent el benestar emocional de l'estudiantat universitari
ACTUALITAT
Seleccionat al PIRE 2026 un projecte d’Olga Borao
Tot veremant
L'Escola Paidos celebra el 55è aniversari amb una jornada per reconnectar la comunitat educativa
La Biblioteca de Sant Fruitós de Bages s’omple de música amb el cicle “Amb veu pròpia”
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]