Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els joves dels Comuns es reuneixen amb Meandre
L'Ajuntament de Manresa encara no ha donat resposta a la petició formal de desenvolupar una Assemblea Jove pel Clima, enregistrada formalment fa més d'un mes per part de la formació política juvenil.
Els joves dels Comuns es reuneixen amb Meandre.

POLÍTICA / Redacció/Sergi Vàzquez   
15/06/2022 08:09
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
Els joves dels Comuns de Manresa han encetat un seguit de reunions amb entitats veïnals, socials i ecologistes de la Catalunya Central per tal d'organitzar-se conjuntament i impulsar propostes concretes en matèria de justícia climàtica. Aquesta estratègia neix després que l'Ajuntament de Manrea porti més d'un mes sense donar resposta a la petició formal de celebrar una Assemblea Jove pel Clima.

Un informe recent de l'Institut de Salut Global assenyala que Manresa és una de les ciutats de l'Estat on es concentren més morts per pol·lució. "La situació és crítica i no ens podem quedar de braços plegats. Necessitem un Ajuntament proactiu que impulsi mesures per fer front a la contaminació i l'emergència climàtica", afirma Laura Oliva, coordinadora de Joves de Manresa en Comú.

Amb aquesta lògica, els joves dels comuns es van reunir el passat divendres al casal de les Escodines amb l'entitat ecologista de Meandre, referent en la comarca del Bages i que actualment lluita contra l'aprovació del parc eòlic de Castellfollit. En aquesta reunió, els joves dels comuns van manifestar el seu malestar respecte la manca de mesures valentes en matèria ecologista per part del govern i van compartir amb l'associació algunes mesures que servirien per impulsar polítiques eficaces.

Ambdues organitzacions van remarcar la necessitat d'impulsar mesures valentes en l'àmbit de mobilitat amb la urgent necessitat d'anticipar-se a l'aplicació de la Zona de Baixes Emissions, que afectarà tot el trànsit rodat de la zona i serà obligatòria a partir del 2023. Les entitats van acordar seguir treballant conjuntament per tal de plantejar accions conjuntes de mobilització i sensibilització ciutadana i donar suport als objectius de l'entitat ecologista.

Les joventuts del partit, que ja tenen previst trobar-se amb altres entitats, emplacen novament a l'Ajuntament de Manresa a convocar una assemblea oberta a la gent jove per participar, expressar-se i fer propostes en l'àmbit d'ecologisme. Reafirmen que la crisi climàtica, és també una crisi de salut i que és una qüestió transversal que s'ha d'abordar més enllà dels colors polítics.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MANRESA EN COMÚ   POLÍTICA 
També et pot interessar:
POLÍTICA
Per què els semidirectes a Manresa fins el 2040?
POLÍTICA
Els Comuns s’interessen pels projectes del Clam
POLÍTICA
Els Comuns han arribat a un acord amb el Govern de la Generalitat per als pressupostos de 2026

POLÍTICA
Els Comuns exigeixen el servei d’urgències 24 hores per Ictus a Manresa
POLÍTICA
Ernest Urtasun crida a Junts “per decidir si vol ser útil a Catalunya o a PP i VOX”
POLÍTICA
Els Comuns demanen als clubs catalans de bàsquet que no disputin els partits amb equips israelians
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]