Dilluns 07 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Flama del Canigó reivindicarà la llengua i el foc
Arribarà a la plaça Major de Manresa aquest dijous, vigília de Sant Joan, a 2/4 de 8 del vespre, en un acte coordinat per Òmnium Bages-Moianès.
La Flama del Canigó reivindicarà la llengua i el foc. Foto: Jordi Preñanosa

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
22/06/2022 20:18
La 6a Ignasiana entra en la recta final d'inscripcions i ja supera els 160 participants
Manresa celebra els 50 anys del primer gran acte de l'Assemblea del Bages
Programació d’activitats setmanals per a la gent gran a l’Esplai
Txema Muñoz i Xiula, dues apostes de primer nivell a la Festa Major
La Flama, procedent del cim del Canigó, serà rebuda a les 5 de la tarda, a la Muralla de Sant Domènec, davant del teatre Conservatori, des d'on es durà fins a la Plana de l'Om, on serà custodiada fins al vespre, amb cançons i danses dels Països Catalans, per portar-la a la plaça Major en cercavila a 2/4 de 8 del vespre.

Després de l'encesa del peveter a la plaça Major, el músic i gramàtic nord-americà Lou Hevly farà la lectura del missatge d'enguany, escrit per l'activista i promotor cultural valencià Eliseu Climent, que reivindica la importància de la llengua i el foc en la nostra cultura: "Els catalans, del nord i del sud, de ponent i insulars, som un poble que camina. Caminem per conèixer i per estimar el país. Caminem, també, com a expressió d'una resistència radicalment pacífica i revolucionària. Som de pas contundent, marcat, inflexible, que ens uneix com a poble en un sol crit, llimant divergències, acostant mirades. Caminar ha esdevingut un signe d'identitat propi, un gest de llibertat en el procés cap a la sobirania nacional".

Tot seguit, la coral Refilets interpretarà Muntanyes del Canigó i altres cançons populars, abans de donar pas a la Revetlla infantil sense petards. Des d'Òmnium Bages-Moianès es convida tothom qui vulgui a recollir la flama per encendre les fogueres dels barris i pobles de les nostres comarques.

Foc del Canigó per encendre les fogueres de la nit de Sant Joan

La matinada del 22 al 23 de juny la Flama del Canigó es renova al cim d'aquesta muntanya del Pirineu català i centenars de voluntaris i equips de foc la distribueixen arreu dels Països Catalans seguint diverses rutes per tal d'encendre les fogueres de la nit de Sant Joan. Així comença, any rere any, la celebració d'una festa ancestral vinculada al solstici d'estiu que és també un símbol de germanor entre els territoris de parla catalana. La tradició vinculada al solstici d'estiu esdevindrà un any més una reivindicació dels Països Catalans i també continuarà sent un record per a les persones que han estat represaliades per reivindicar la defensa dels nostres drets fonamentals. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: REVETLLA SANT JOAN 2022   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
La 6a Ignasiana entra en la recta final d'inscripcions i ja supera els 160 participants
MANRESA
Manresa celebra els 50 anys del primer gran acte de l'Assemblea del Bages
ACTUALITAT
Territori millora les connexions entre Manresa i la UAB

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa convoca l'acte institucional de la Diada Nacional
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa continua els treballs d'asfaltatge als carrers Trieta i Dibuixant Vilanova
CIRC
Un Festivalet de Circ que cada any creix amb espectacles
Fanals i arbres del Guimerà
Territori millora les connexions entre Manresa i la UAB
Les cures que no pots oblidar a la tardor
Plantes d’interior fàcils de cuidar per a qui no té temps
La 6a Ignasiana entra en la recta final d'inscripcions i ja supera els 160 participants
Manresa celebra els 50 anys del primer gran acte de l'Assemblea del Bages
Programació d’activitats setmanals per a la gent gran a l’Esplai
Txema Muñoz i Xiula, dues apostes de primer nivell a la Festa Major


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]