Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Les activitats d’educació ambiental han arribat a 8.000 persones
Malgrat que el curs 2021-2022 encara ha estat marcat per algunes restriccions i incerteses relacionades amb la pandèmia, les activitats d’educació ambiental del Consorci tanquen amb uns números molt positius: gairebé 8.000 persones (la gran majoria d’elles, alumnat de primària i secundària) han participat a les diferents activitats proposades.
Les activitats d’educació ambiental han arribat a 8.000 persones.

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez   
23/06/2022 15:06
Dispositiu especial de trànsit de Setmana Santa 2026
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Portes Obertes per a futurs professionals de medicina i infermeria
Per una banda, hi ha el programa d’educació ambiental que porten a terme el Consorci del Bages i el Camp d’Aprenentatge del Bages, que inclou visites al Parc Ambiental de Bufalvent, al Parc del Secà, la realització de tallers dins l’àmbit de residus, assessoraments a centres educatius, xerrades, etc. Durant aquest curs s’han realitzat 144 actuacions en les quals han participat un total de 3.584 alumnes. Les activitats amb més demanda han estat les visites al del Parc del Secà i al Parc Ambiental de Bufalvent per les quals han passat 1.178 alumnes de diferents centres educatius que han pogut veure on es destinen i com es tracten alguns dels residus que generem i com ens podem relacionar amb l’entorn d’una manera més sostenible. I un total de 1.532 alumnes  han realitzat tallers com “Les propietats dels materials” o “Reciclem l’oli fent sabó”.

Aquest programa d’educació ambiental també inclou les activitats relacionades amb els Projectes Compartits, que cada dos anys es fan sobre la temàtica dels residus. Aquest curs hi han participat 16 centres de primària de Bages i Moianès i 2 instituts.

D’altra banda, el Parc Ambiental i el Parc del Secà també han rebut 14 visites  amb un total de 233 joves i adults provinents de diferents entitats com Càritas, Fundació Ampans, Punt Òmnia La Balconada, Escola d'Agricultura i Tarpuna Coop, Òmnium Cultural, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Barcelona i la UNED.

Més de 4.000 participants a les activitats a les deixalleries

El Consorci, a més, també du a terme cada curs el programa “La deixalleria mòbil va a l’escola” que té una molt bona acollida per part dels centres educatius que reben la visita de la deixalleria mòbil i realitzen activitats educatives relacionades amb els residus o visites a deixalleries fixes. Aquest curs, la mòbil ha visitat 39 centres educatius de la comarca del Bages i Moianès, hi ha participat 4.104 alumnes, i s’han registrat 1.140 entrades de residus. Les activitats més demanades han estat “Les 3R” i “Els nostres residus” adreçades a cicle mitjà i cicle inicial, respectivament; i la nova activitat “Quin desastre!” adreçada a educació infantil. Les visites a la deixalleria fixa també han continuat actives i a l'activitat “Fixa’t en la fixa” hi han participat  479 alumnes.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSORCI DE RESIDUS   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
El Consell d’Infants del Bages celebra a Sant Fruitós de Bages el segon plenari
MANRESA
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius
SÚRIA
Termini de sol·licitud de subvencions per a entitats i persones físiques

ST. FRUITÓS
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
ST. FRUITÓS
L’ultrafondista Núria Picas oferirà la conferència motivacional “Ara o Mai”
ST. FRUITÓS
La ciutadania decideix el nom als parcs de Pineda de Bages
L'ombra d'un arbre de la Plaça Neus Català
Termini de sol·licitud de subvencions per a entitats i persones físiques
Sant Joan acollirà aquest dissabte una caminada solidària i accessible de la Fundació Barça
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius
Una nova oportunitat lluny de casa per al BAXI Manresa
Mig miler de persones participen en la quarta Diada Esportiva Universitària
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]