Dissabte 21 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Estudi per analitzar les necessitats formatives de la indústria de l’automoció
El document vol ajudar a contribuir a l’adaptació de la indústria bagenca als canvis estructurals del sector i a l’ajust entre l’oferta i la demanda laboral.
Estudi per analitzar les necessitats formatives de la indústria de l’automoció. Foto: CCB

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez   
03/07/2022 13:01
El Cicle Novíssims del COAC porta a Manresa dues jornades sobre arquitectura emergent
Es tancarà l'accés al pàrquing del costat de la Fàbrica Nova
Solsona reforça les mesures de seguretat al Mirasol i la zona esportiva
Un estudi alerta de la necessitat de formar els fisioterapeutes
El Consell Comarcal del Bages ha començat aquest mes de juny l’estudi per analitzar la situació de la indústria de la cadena de valor de l’automoció al Bages des del punt de vista de les necessitats formatives i els perfils competencials davant els canvis estructurals del sector. La consellera de l’Àrea de Promoció Econòmica i Desenvolupament Rural del Consell Comarcal del Bages, Cristina Fabregat Sintes, explica que “es pretén disposar d’una eina d’anàlisi i diagnosi detallades de l’oferta formativa del territori relacionada amb l’automoció, contribuir a ajudar a l’adaptació de la indústria bagenca als canvis estructurals del sector de present i de futur i a l’ajust entre l’oferta i la demanda laboral dels nous perfils professionals que es generin”.

L’impuls d’aquest estudi és un nou exemple de l’aposta de les polítiques de concertació a la comarca a través de la Taula de la Formació del Bages, un organisme que incorpora una trentena d’agents educatius, econòmics i socials de l’àmbit de la formació continuada i ocupacional de la comarca. En paral·lel, el grup de seguiment per fer realitat el document està format pel propi Consell Comarcal del Bages i l’Ajuntament de Manresa i altres institucions i organismes del territori en què hi ha l’EPSEM, Eurecat, la Fundació Lacetània, el Departament d’Educació, ACCIÓ, la Cambra de Comerç i Indústria de Manresa, PIMEC I la Patronal Metal·lúrgica.

L’Àrea de Promoció Econòmica i Desenvolupament Rural del Consell Comarcal del Bages Fabregat Sintes destaca que l’estudi també permetrà identificar els àmbits de recerca estratègics relacionats amb l’automoció en què el Bages pot jugar un paper clau i, al mateix temps, reforçar, ampliar la xarxa i la interacció entre les empreses industrials de la cadena de valor de l’automoció a la comarca.

Fase inicial

Les diferents fases de l’estudi, que s’han donat a conèixer en el marc d’una reunió de treball al Consell Comarcal del Bages i s’emmarca en els Fons de Suport a l’Automoció de la Diputació de Barcelona, tindran continuïtat fins a finals d’any en què es preveu la presentació del document. Inicialment, s’està elaborant la diagnosi de l’oferta formativa al territori a partir de la cerca de dades.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
Primera Jornada de comunicació local i comarcal reunint a tot el sector
BAGES
El Consell Comarcal del Bages celebra el 8M
BAGES
El Bages va a la una i reclama trens dignes: més ràpid, més inversions i millores ferroviàries

BAGES
El Consell suma 53 adhesions per impulsar el català al comerç
BAGES
El Consell Comarcal del Bages engega els tallers de teatre “Àvies del segle XXI”
BAGES
El Consell Comarcal del Bages torna a demanar inversions immediates a Rodalies i la gratuïtat de la C-16
Exposició del Pallasso Marcel Gros
La campanya d'autoritzacions per encendre foc al bosc ja està en marxa
El Cicle Novíssims del COAC porta a Manresa dues jornades sobre arquitectura emergent
Es tancarà l'accés al pàrquing del costat de la Fàbrica Nova
Solsona reforça les mesures de seguretat al Mirasol i la zona esportiva
Quins animals es perden més?
Hivern 2025-2026: molt plujós i càlid en el conjunt del país
Un estudi alerta de la necessitat de formar els fisioterapeutes



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]