Dimarts 17 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Súria demana 508.825,98 euros dels fons europeus Next Generation per al projecte del SAIAR
L'Ajuntament de Súria ha presentat aquest dijous 28 de juliol una sol·licitud per obtenir 508.825,98 euros dels fons europeus Next Generation UE per tal de fer realitat el futur SAIAR per a la gent gran. Actualment ja es compta amb una subvenció confirmada de 234.812,81 euros de la Diputació de Barcelona, destinada a impulsar aquest equipament social.
L’objectiu dels SAIAR és oferir una atenció de qualitat basada en el model d’Atenció Centrada en la Persona.

SÚRIA / Redacció/ Sergi Vázquez  
29/07/2022 10:40
Manresa acollirà una fira de literatura infantil i juvenil per promoure la lectura en català
Sant Joan inicia el porta a porta
Carnestoltes amb una rua molt lluïda i participada
L'Ajuntament homenatja l'àvia centenària Lluïsa Massana
A més de la sol·licitud dels fons Next Generation, l’Ajuntament també manté contactes amb la Diputació de Barcelona per a l’atorgament d’un altre ajut de 200.000 euros per al projecte del SAIAR. Si aquests ajuts són finalment concedits, Súria comptaria amb unes subvencions totals de 943.638,79 euros per fer realitat aquest equipament social, i que es perdrien en cas que el projecte no tirés endavant perquè no seria possible destinar-les a altres finalitats.

Aquesta quantitat cobriria el 65,84% de la inversió necessària per posar en marxa el SAIAR. L’Ajuntament hi aportaria uns fons propis de 489.514,20 euros, fins arribar a la quantitat prevista per a la seva realització, que en total és d’1.433.152,99 euros.

El projecte del SAIAR representa la inversió social més important realitzada en la història recent de Súria. Aquest equipament seria de titularitat pública i oferiria els seus serveis a les persones grans del municipi que requereixin suport o acompanyament, però que encara gaudeixen d’un nivell suficient d’autonomia personal.

L’objectiu dels SAIAR és oferir una atenció de qualitat basada en el model d’Atenció Centrada en la Persona (ACP), construïda des de la màxima autonomia possible i sense que les persones usuàries hagin de deixar el seu entorn personal i familiar. La sol·licitud dels fons Next Generation UE ha estat presentada al departament de Drets Socials de la Generalitat com a institució gestora dels convenis per a l’execució de projectes d’àmbit social que siguin finançats amb aquests ajuts europeus a Catalunya.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SÚRIA   BAGES 
També et pot interessar:
ST. JOAN
Sant Joan inicia el porta a porta
SANTPEDOR
Carnestoltes amb una rua molt lluïda i participada
ST. FRUITÓS
La Festa de l’Arròs reparteix 3.500 racions i aplega 35 colles cuinant

ST. JOAN
Jornada del VIVER a Sant Joan de Vilatorrada
ST. FRUITÓS
Obert el període d’inscripcions per al viatge en autobús a Alcalá del Valle
SÚRIA
L'animació del Carnestoltes omple el centre de la vila i el Pavelló
Collbaix és un cim modest
Sant Joan inicia el porta a porta
Manresa acollirà una fira de literatura infantil i juvenil per promoure la lectura en català
Carnestoltes amb una rua molt lluïda i participada
L'Ajuntament homenatja l'àvia centenària Lluïsa Massana
La Festa de l’Arròs reparteix 3.500 racions i aplega 35 colles cuinant
Jornada del VIVER a Sant Joan de Vilatorrada
El Grup Escènic del Poble Nou representarà al Kursaal ‘La importància de ser Frank


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]