Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament de Manresa aplicarà una rebaixa del 30% a la T10 i una del 43% a la TMes al bus urbà a partir de l'1 de setembre
El cost de la T10 passarà de 9,10 a 6,35 euros i el de la TMes de 32 a 18 euros. La rebaixa es produeix després que el govern espanyol hagi aprovat ajuts directes al transport, que permetran que el preu del bus pugui ser més econòmic fins a final d’any. D’entrada, l’Ajuntament haurà de fer front al diferencial econòmic, motiu pel qual demana al govern espanyol un compromís i un calendari de pagament ferm per tal que la mesura no tensioni la tresoreria municipal.
El preu de la T10 del bus urbà de Manresa passarà de 9,10 a 6,35 euros i el de la TMes de 32 a 18 euros a partir de l’1 de setembre.

MANRESA / Redacció/ Sergi Vázquez  
08/08/2022 11:18
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El preu de la T10 del bus urbà de Manresa passarà de 9,10 a 6,35 euros i el de la TMes de 32 a 18 euros a partir de l’1 de setembre, uns pr eus que es mantindran durant quatre mesos. La rebaixa es podrà fer efectiva després que el govern espanyol activés, el passat dilluns, un paquet d’ajudes destinades al sector del transport, que inclouen també la tarifa gratuïta a Rodalies i Mitjana Distància de Renfe.

D’entrada, l’Ajuntament de Manresa haurà de fer front al diferencial econòmic dels títols. En aquest sentit, el regidor d’Urbanisme i Mobilitat, David Aaron López Martí, requereix al govern espanyol un compromís i un calendari de pagament ferm, per tal que la mesura anunciada no afecti l’economia municipal: “El que sabem és que no hi haurà bestretes i que tot plegat es liquidarà entre el primer i el segon semestre del 2023, esperem que així sigui”.

Per al regidor, aquests ajuts estatals “són un regal enverinat: òbviament els hem d’agafar, perquè és una ajuda per a la butxaca del ciutadà, però no sabem quant ho cobrarem, i això pot tensionar la tresoreria de l’Ajuntament”. A més, considera que la mesura “no és socialment justa, perquè és universal” i afegeix que “els 200 milions d’euros anunciats s’haurien d’invertir en la millora estructural del servei, i més tenint en compte les deficiències que la Renfe arrossega històricament a la nostra ciutat”. Amb els diners que pertoquen a Manresa, especifica, “podríem millorar les línies del bus urbà i fer-ne de noves, incrementar parades i freqüències i fer que el servei sigui més eficient i competitiu, un fet que ens permetria guanyar usuaris i repartir aquesta ajuda socialment molt més bé”. El que proposa el govern espanyol, diu, “no farà que canviï la mobilitat ni les infraestructures; hi anirem gratis, però continuarem tardant el mateix que fa 100 anys per anar en tren de Manresa a Barcelona. Les polítiques econòmiques han d’anar acompanyades de polítiques de mobilitat que millorin realment el servei i les infraestructures”. Finalment, el regidor recorda que es tracta d’una mesura pensada per quatre mesos, i que a 1 de gener de 2023 caldrà apujar el preu dels títols.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: BUS MANRESA 
També et pot interessar:
LA FOTO DEL DIA
Tot a punt per la nova línia de bus del centre històric
LA FOTO DEL DIA
Un dels nous busos urbans de Manresa
MANRESA
El bus urbà de Manresa assoleix el 2025 un nou rècord històric

MANRESA
Manresa estrena nou recorregut del Bus Urba al centre de la ciutat
MANRESA
Aquest dilluns es posa en marxa el nou itinerari del bus urbà
MANRESA
El bus amplia horari per la Festa Major i hi haurà un servei llançadora pel Castell de Focs
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]