Dilluns 02 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Vacunar-se contra la COVID-19 al matí genera més anticossos
S’ha analitzat el nivell d’anticossos davant SARS-CoV-2 de 447 professionals sanitaris onze mesos després de rebre la primera o segona dosi del vaccí.
un professional preparant una vacuna. Foto: ICS

SANITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
19/08/2022 14:37
Nova derrota del Kids&Us Manresa a Vitòria
El CE Manresa topa amb la fusta i la solidesa de l'Olot en un partit sense premi
Tres podis de l'Avinent en el català de cros per a clubs
Primera victòria de la temporada al Pujolet del Covisa Manresa
Vacunar-se al matí contra la COVID-19 ajuda el cos a generar més anticossos contra el virus. Així ho determina un estudi realitzat a professionals de l’ICS Catalunya Central a qui s’extreuen mostres serològiques de forma regular per tal de determinar la prevalença d’anticossos. El treball està codirigit per l’Institut Català de la Salut, a través de l’IDIAP Jordi Gol i l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal). Compta amb la col·laboració de la Fundació Privada Daniel Bravo Andreu i forma part del projecte europeu ENDing COVID-19 Variants Of concern through Cohort studies (END-VOC), que donarà suport a la resposta europea i mundial a la pandèmia de la COVID-19 mitjançant cohorts ben caracteritzades d’Europa, Amèrica del Sud, Àfrica, Orient Mitjà i Àsia.

Per a l’estudi, s’ha analitzat el nivell d’anticossos davant SARS-CoV-2 de 447 professionals sanitaris de la Gerència Territorial Catalunya Central de l’ICS –Cohort COVID CATCentral–, onze mesos després de rebre la primera o segona dosi de la vacuna contra la COVID-19, i prèviament a l’onada de la variant Òmicron. Els resultats obtinguts demostren que els anticossos es mantenen durant els onze mesos posteriors a la vacunació, tot i que els nivells en van disminuint gradualment. Els professionals prèviament infectats pel virus presentaven nivells d’anticossos més elevats respecte als no infectats.

Pel que fa als factors associats a tenir un nivell d’anticossos més elevat, a banda de la vacunació en horari matinal, són: el sexe masculí i el fet d’haver tingut una reacció adversa a la vacuna. Igualment, el pacient que s’havia infectat prèviament a la vacuna presentava més anticossos en cas d’haver estat hospitalitzat i d’haver tingut febre o ofec. Contràriament, les persones fumadores, les de més edat, el personal sanitari de l’àmbit assistencial, les persones amb COVID persistent o les qui han necessitat oxigen durant la infecció tenen un nivell d’anticossos més baix.

La investigadora de l’ICS Catalunya Central i coautora de l’estudi, Anna Ruiz Comellas, explica que, davant la contínua aparició de noves variants de SARS-CoV-2, “és important conèixer l'eficiència i la persistència de les respostes immunes induïdes per la infecció, la vacunació o la combinació de les dues, enfront de les diferents variants del virus”. Segons Ruiz, aquest coneixement pot ajudar a entendre l'evolució actual i futura de la pandèmia, “guiant decisions i polítiques de vacunació i salut pública, com la necessitat d'administrar més dosis, així com ajudar en el disseny de noves vacunes eficients contra variants emergents”.

Els resultats de l’estudi es van publicar a finals de juliol a la revista internacional Immunology, sota el títol “Eleven-month longitudinal study of antibodies in SARS-CoV-2 exposed and naïve primary health care workers upon COVID-19 vaccination”. És el tercer article d’aquest treball conjunt de l’ICS i ISGlobal, que es va iniciar el 2020 i que continuarà fins al 2024.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: VACUNACIÓ COVID-19   SALUT 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Representants de salut mental participaran en la inauguració del nou Postgrau en Art i Cultura
MANRESA
Manresa defensa naturalitzar els patis escolars per millorar la qualitat de l'aire i la salut mental
ACTUALITAT
La Fundació Sant Andreu Salut colabora en el Festival Vida al final de la vida

SOLSONÈS
Solsona posa el focus en la soledat no desitjada
ACTUALITAT
Salut inicia la vacunació contra la grip i la COVID-19
MANRESA
Manresa se suma un any més al Dia Mundial de la Salut Mental
La façana de darrere de La Buresa
El Ple aprova per unanimitat l'adhesió de l'Ajuntament de Súria al Pacte Territorial per a la Indústria
Nova derrota del Kids&Us Manresa a Vitòria
El CE Manresa topa amb la fusta i la solidesa de l'Olot en un partit sense premi
Tres podis de l'Avinent en el català de cros per a clubs
Representants de salut mental participaran en la inauguració del nou Postgrau en Art i Cultura
Sant Fruitós de Bages actualitza les ordenances fiscals per al 2027
Primera victòria de la temporada al Pujolet del Covisa Manresa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]