Dissabte 02 de desembre de 2023
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Demanen que la UE financi infraestructures vitals en aigua i energia
La patronal considera que, a més de la construcció del gasoducte Midcat, calen connexions en aigua i electricitat i insta al lideratge de la UE més enllà de les diferències entre estats.
Demanen que la UE financi infraestructures vitals en aigua i energia.

ECONOMIA / Redacció/Sergi Vàzquez   
23/08/2022 14:43
A la venda les entrades de més de 70 espectacles del Kursaal
Manresa promou la defensa dels drets humans amb actes
Coloma Bertran publica el videoclip de 'Desolació'
140 empresaris del territori en una trobada empresarial de networking
Arran del debat dels darreres dies sobre la necessària represa de la construcció del gasoducte Midcat que ha d’unir Catalunya amb França, PIMEC reclama que serveixi per desplegar un seguit d’inversions en infraestructures vitals de connexió a Europa, com l’electricitat i l’aigua, davant la crisi energètica i climàtica. El president de PIMEC, Antoni Cañete ha assenyalat que “l’energia i l’aigua són els dos grans reptes del futur, tal com hem vist als darreres mesos, i les administracions han de prendre mesures, sota el lideratge de la UE, ja que hauria de prevaldre la perspectiva conjunta del continent europeu, doncs alguns països disposen d’aigua, altres d’accés al gas i altres de fonts d’energia barates”.

Tot i que l’actual sequera afecta tot Europa, la seva especial virulència a Catalunya aconsella recuperar el projecte del transvasament del Riu Roine, que PIMEC i altres institucions catalanes ja havien reclamat el 2008. En qualsevol cas, i davant el canvi climàtic, la patronal considera que les infraestructures de subministrament d’aigua haurien d’esdevenir una prioritat en les inversions transeuropees, com ja ha reclamat darrerament, i insta al lideratge de la Unió Europea més enllà de les diferències entre estats.

Alhora, un estudi recent de PIMEC ha posat de manifest com les pimes catalanes paguen un dels preus d’electricitat més alts d’Europa. En canvi, per consums anuals inferiors als 20 MWh, el preu de l’electricitat a França ha estat als darrers anys un 22% més baix. Aquest fet, junt amb una dècada perduda en el desplegament de les energies renovables a Catalunya, aconsella recuperar els projectes de connexió elèctrica amb França i a la resta d’Europa.

En aquest sentit, la patronal demana aplicar la metodologia dels fons Next Generation EU (NGEU) a aquestes infraestructures vitals, de manera que es puguin finançar amb emissions de deute de la Comissió Europea. En els costos del finançament de les infraestructures, PIMEC considera que caldrà també incorporar compensacions adequades als territoris pels quals transcorren, ja que no seria just que els territoris afectats no rebin ajuts per les externalitats negatives.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: AIGUA I ENERGIA   PIMEC 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
140 empresaris del territori en una trobada empresarial de networking
CATALUNYA CENTRAL
Campanya per reivindicar la importància del comerç i la restauració local
ECONOMIA
El secretari general de PIMEC valora la darrera Enquesta de Població Activa

CATALUNYA CENTRAL
Donació més de 600 llibres a la Fundació Althaia en una acció solidària del Projecte Singulars
CATALUNYA CENTRAL
Jordi Serra, nou president de PIMEC Joves Catalunya Central
ACTUALITAT
Demanen que es revisi el nou impost sobre els envasos de plàstic
Vistes del solar on anirà la nova seu del Govern
Campanya per reivindicar la importància del comerç i la restauració local
El 84% de la població a Catalunya considera el sensellarisme un problema greu
La Màgia de Celebrar Nadal a Casa
A la venda les entrades de més de 70 espectacles del Kursaal
Coloma Bertran publica el videoclip de 'Desolació'
Manresa promou la defensa dels drets humans amb actes
140 empresaris del territori en una trobada empresarial de networking


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]