Dijous 04 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Tècnica pionera per a la reconstrucció del mugró en pacients de càncer de mama
Pretén ajudar les dones que han passat per un procés oncològic a recuperar l'autoestima i la qualitat de vida perduda.
Tècnica pionera per a la reconstrucció del mugró en pacients de càncer de mama.

SOCIETAT / Social.cat | @socialpuntcat / AMIC  
25/09/2022 16:47
El Teatre Kursaal celebra els deu anys de les gales de presentacions
Afectacions a carrers del Centre Històric i a l'aparcament del Congost amb motiu d'un rodatge
Sant Fruitós de Bages organitza la segona edició del torneig multiesportiu
UManresa i Ergokids exemplifiquen la transferència de coneixement
L'equip de Cirurgia Plàstica i Reparadora de l'Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) ha practicat per primera vegada a Catalunya una reconstrucció amb una pròtesi de mugró feta a mida en una pacient a qui se li havia realitzat una mastectomia per càncer de mama.

En els darrers anys, les tècniques de reconstrucció s'han centrat en la mama i la reconstrucció clàssica de mugró es feia amb teixit propi de la pacient. Tot i això, en un percentatge molt alt de pacients, a conseqüència de la pressió dels sostenidors, s'acaba aixafant i resultava un mugró sense projecció. Amb aquesta nova tècnica s'afavoreix que les pacients que han superat un càncer puguin deixar enrere tant les seqüeles físiques com emocionals, ajudant a recuperar la seva autoestima i la seva qualitat de vida.

La tècnica és mínimament invasiva i es duu a terme en una intervenció ambulatòria i amb anestèsia local d'uns quinze minuts. Consisteix a implantar una innovadora pròtesi de polietilè no porós, que es personalitza per a cada pacient. Aquest dispositiu permanent es col·loca per sota de la pell a manera de botó de mugró. Entre tres i sis mesos després, es realitza la micropigmentació per donar-li color, aconseguint que quedi natural. La pròtesi que s'utilitza ha estat creada per la cirurgiana gallega especialista en patologia mamària, Cristina Varela.

Segons l'equip mèdic, més enllà de la prioritat de tractament i control de la malaltia, el procés de restaurar el pit és clau per al benestar emocional de moltes pacients de càncer de mama. "No es limita a una millora estètica, sinó que l'absència del mugró els recorda la malaltia. Comptar amb aquest implant els permet tancar el cicle del procés de càncer de mama i continuar amb la seva vida", explica la cap de Cirurgia Plàstica i Reparadora de Bellvitge, Anna López.

Precisament, el nou dispositiu que s'està testejant a l'Hospital de Bellvitge millora de forma estadísticament significativa l'autoestima, la imatge corporal i la satisfacció en l'àmbit psicosocial i sexual, a més de la seva satisfacció amb les mames i el tòrax de les pacients a les quals completen la reconstrucció de la mama.

López admet que hi ha candidates a les quals l'implant els quedarà millor. És el cas de pacients a les quals se'ls hi hagi practicat una mastectomia amb la pell conservada i amb implant mamari per darrere. No obstant això, "cal valorar cada cas individualment", ha puntualitzat la cirurgiana plàstica de l'Hospital de Bellvitge. Després d'aquesta primera experiència, actualment s'estudia que la intervenció formi part de la cartera de serveis de l'hospital públic en els mesos vinents.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CANCER DE MAMA  
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Jornada informativa a Manresa pel Dia Mundial contra el Càncer de Mama
MANRESA
Dia Mundial contra el Càncer de Mama
MANRESA
La façana de l'Ajuntament s'il·luminarà de rosa pel Dia Mundial contra el Càncer de Mama

SANITAT
Tallers i xerrades amb motiu del Dia Mundial del Càncer de Mama
MANRESA
La façana de l'Ajuntament s'ha il·luminat de rosa en motiu del Dia mundial contra el càncer de mama
MANRESA
Master class de Zumba per una bona causa
Aspecte de la Plaça Neus i Català amb el nou asfalt
El Teatre Kursaal celebra els deu anys de les gales de presentacions
L'Ajuntament amplia el calendari de visites guiades a l'edifici de la futura Biblioteca
Manresa obre al públic l'Oficina Local del Pla de Barris
Crida als amants de la poesia per participar a un recital col·lectiu
El blues de Big Mama Montse arriba diumenge al Kursaal el seu darrer treball
La casa del carrer Ramon i Cajal 57 guanya la segona edició del concurs “Embalcona’t entre flors”
Afectacions a carrers del Centre Històric i a l'aparcament del Congost amb motiu d'un rodatge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]