Dilluns 11 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Cardona programa una setmana dedicada a la salut mental
L’objectiu és oferir una programació d’activitats per sensibilitzar la població sobre la salut mental, que tindrà lloc del 10 al 18 d’octubre.
Cardona programa una setmana dedicada a la salut mental.

CARDONA / Redacció/Sergi Vàzquez   
07/10/2022 14:25
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
Tots els actes són gratuïts i no caldrà inscripció prèvia

Segons l'Organització Mundial de la Salut (OMS) 1 de cada 4 persones patirà un problema de salut mental al llarg de la seva vida, el 75% dels quals comencen abans dels 18 anys. Amb la pandèmia de la Covid-19, la problemàtica de la salut mental s’ha accentuat entre la població, posant el debat al focus central de l’agenda pública. En aquest sentit, l’Ajuntament de Cardona, de la mà de la regidoria de Salut i Benestar Social, organitza diverses activitats en el marc del Dia Internacional de la Salut Mental (10 d’octubre) i que s’allargarà fins el dia 18 d’octubre.

L’objectiu d’aquestes jornades és la sensibilització de la problemàtica, treballar els estigmes i fer visible una problemàtica creixent entre la població de totes les edats. Dilluns 10, coincidint amb el Dia Internacional de la Salut Mental, la Biblioteca acollirà a les 19:00h, la presentació del programa “CulturaMent”, un projecte impulsat des del consistori amb l’objectiu d’apropar la cultura a les persones grans i que comptarà amb la presentació d’un taller d’arts plàstiques a càrrec de la cardonina Dolors Utrera.

La setmana dedicada a la salut mental continuarà dijous 13 amb una xerrada, a la Biblioteca Municipal, a les 19:00h, sobre l’art i les malalties físiques i mentals, amb el cas de Charles Schulz, autor de còmics conegut per les tires còmiques de Snoopy i Charlie Brown. La conferència gira al voltant de les dues principals dificultats mèdiques que va patir l’autor mentre dibuixava els cèlebres còmics de Snoopy: la seva depressió va fer-li omplir les vinyetes d’estranys malsons i obsessions, sempre presents en la seva obra i vida diària, tot i que alhora va acabar catapultant Schulz a la fama. De cara a divendres 14, a les set del vespre, el Centre Cardona Medieval acollirà l’exposició de l’artista Noèlia Bernal, a càrrec de la pròpia autora, que porta el títol “Els somnis de la Noèlia”.

Teatre: “La dona del tercer segona”

Diumenge 16, a les 18:30h, el Teatre Municipal s’hi representarà l’obra de teatre “La dona del tercer segona”, a càrrec de l’actriu Àurea Marquez. Acte seguit, es farà un fòrum debat sobre trastorns mentals conduït pel psicòleg clínic cardoní Josep Tristany.

Sinopsi de l’obra

A l’escala hi ha una reunió. La dona del tercer segona no sol assistir a aquestes reunions però avui creu que hi ha de ser; per això ha hagut de plegar abans del súper on treballa. Ha d’explicar una cosa important a les veïnes i veïns. Ha de demanar un favor incòmode, difícil de concedir. Un favor relacionat amb l’estigma que arrosseguen les persones amb alguna malaltia mental. Finalment, dimarts 18 a les quatre de la tarda, es farà un taller al Casal Cívic sobre la gestió de les emocions. L’impartirà la psicòloga del CAP Cardona Carme Espelt.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SALUT MENTAL   CARDONA   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
L’hereu de Sant Fruitós de Bages, Aniol Torreblanca Ara, nou hereu de la Catalunya Central
SALLENT
Jordi Hereu, ministre d'Indústria i Turisme, visita Sallent
BAGES
La Ruta del Vi DO Pla de Bages torna a activar el Passaport Wine Bar

NAVARCLES
El projecte de renovació de la plaça d’Aguilar, premiat al certamen estatal de la Casa de l’Arquitectura
BAGES
El Consell Comarcal dona veu als joves del Bages sobre Europa
BAGES
El Consell Comarcal impulsa a Callús una nova Trobada de Dones del Bages
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
Campionat d'Espanya d'atletisme sub16 per sel.leccions autonòmiques
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El cartell de l'ExpoBages
Sousa, subcampió d'Espanya sub23 en 10000mll
El CN Manresa Fibracat assegura la tercera plaça a falta d'una jornada


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]