Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Documental del Mes torna aquest dijous a la Plana de l’Om amb ‘Rebellion’
També es projectaran dos curtmetratges rodats a Ghana i dirigits pel periodista manresà Marc Serena.
El Documental del Mes torna aquest dijous a la Plana de l’Om amb ‘Rebellion’.

Redacció/ Jordi Preñanosa  
12/10/2022 15:01
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El Documental del Mes, coordinat per MEES i CineClub torna aquest dijous, 13 d’octubre (19h), a l’Espai de la Plana de l’Om amb la projecció del documental ‘Rebellion’ de Maia Kenworthy i Elena Sánchez Bellot. Un intens thriller sobre els orígens del col·lectiu Extintion Rebellion, les lluites d’egos, els ideals i el xoc generacional.

El moviment ecologista va veure com el 2018 emergia un nou col·lectiu que apostava per l’acció directa i la desobediència civil. El film mostra els orígens d’Exctintion Rebellion per primer cop. L’accés inèdit al nucli dur del grup retrata l’eufòria inicial, els dilemes morals i l’augment dels conflictes per prendre decisions consensuades a mesura que el moviment creix. La tensió interna s’ajunta amb la pressió policial i política per desestabilitzar el col·lectiu.

Projecció de 2 curts previs, dirigits pel periodista manresà Marc Serena

Durant la sessió d’aquest dijous, també es projectaran dos curtmetratges rodats al nord de Ghana i dirigits per Marc Serena. Per a fer el primer curt, "La història del chihaa i l'oraa", es va organitzar un concurs de dibuix entre 500 alumnes de la regió de Tuna-Kalba. Als nens i nenes que van fer els millors treballar se'ls va convidar a dibuixar una coneguda llegenda local on dos arbres parlen entre ells. Es dibuixos i collages resultants van ser després animats per l'estudi barceloní Taller Estampa. La història està explicada en llengua wala per una de les estudiants, Shabihatu Shaban Lubna.

El segon curt, “Com fer un xilòfon”, reflexiona sobre la tala indiscriminada d'arbres -alguns considerats com a sagrats- que té lloc al nord de Ghana. Ho fa a partir del testimoni del pastor brifor Eliaja Darigomo del poble de Bodi que explica la manera tradicional com es talla la fusta per a construir un xilòfon.

Els curts s'han estrenat aquest setembre simultàniament al festival Black Star d'Accra, la capital del país, i a la Filmoteca de Catalunya, en el la sessió inaugural del Festival Terra Gollut. Aquest octubre es projectaran al festival d'animació de Lagos (Nigèria) i, al desembre, al festival de curtmetratges musical Amua In-Edit d'Hondarribia. Els curtmetratges van ser rodats fa un any amb el director de fotografia Abdul-Fatawu Tahiru i el sonidista Waris Abdallah Samulupo. Han estat possibles gràcies a l'ONG ghanesocatalana Cehda.


Les invitacions per veure ‘Rebellion’ de Mia Kenworthy i Elena Sánchez Bellot, així com els curtmetratges de Marc Serena a l’Espai Plana de l’Om es poden adquirir anticipadament a través de www.kursaal.cat. Maia enworthy és una documentalista indepentent de Londres. Ha dirigit i produït pel·lícules per a organitzacions benèfiques i artístiques, i ha impartit tallers creatius a escoles i universitats de tot el Regne Unit. Amb formació en història i art, sempre s’ha interessat en la narració visual i les maneres en què ens pot connectar. El 2018 va conèixer els cofundadors d’Extinction Rebellion i ha passat els últims quatre anys immersa en el món de l’activisme.

Elena Sánchez Bellot és una cineasta espanyola establerta a Londres. És una directora i editora que filma ella mateixa, amb ganes de captar les maneres matisades i complicades en què som humans. El seu treball anterior inclou pel·lícules per a institucions del sector públic com la National Housing Federation i el Arts Council England, així com per a clients privats com l'NBA, MTV i NBC. Dirigeix tallers per a cineastes i imparteix classes sobre el màster en cinema documental a la University College London. Rebellion és el primer llargmetratge que dirigeix.

El Documental del Mes

EscoltaLlegeix fonèticamentUs recordem que El Documental del Mes té com a objectiu acostar el gènere documental al màxim nombre d'espectadors possible i incrementar la presència del documental europeu a les pantalles cinematogràfiques. Amb aquesta finalitat, habitualment, el primer dijous de cada mes s’estrena una pel·lícula documental de qualitat, de temàtica i procedència diversa, a 40 ciutats de Catalunya, país Valencià, Illes Balears i resta de I'Estat Espanyol. Els Documentals es projecten en versió original subtitulada en català a Catalunya, Alacant i les Illes Balears i en versió original subtitulada en castellà a la resta de l'Estat. La selecció de documentals la realitza un comitè de selecció de Paral·lel40.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DOCUMENTAL DEL MES   KURSAAL   CULTURA 
També et pot interessar:
TEATRE
Una vuitantena d’actors i actrius assagen El retaule del Flautista
CULTURA
L’Aula d’Arts Escèniques del teatre Kursaal obre inscripcions del curs 2026-27
CERTÀMENS
La participació centrarà la 29a Fira Mediterrània de Manresa

CULTURA
El teatre Kursaal de Manresa supera els 58.000 espectadors aquest primer semestre del 2026
LA FOTO DEL DIA
Un assaig del Retaule del Flautista
CERTÀMENS
De Gairó, La Mare del Tanu i Nastallat, finalistes del Concurs Sons 2026
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]