Divendres 26 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Vicente Guallart parlarà a Manresa sobre com aconseguir ciutats de baixa mobilitat
La conferència forma part del cicle “Parlem de la nova mobilitat”, organitzat per Fundació Montepio, i tindrà lloc el dijous 27 d’octubre a les 7 de la tarda.
Vicente Guallart parlarà a Manresa sobre com aconseguir ciutats de baixa mobilitat.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
14/10/2022 08:21
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
Com transformar les nostres ciutats cap a models de baixa mobilitat. Aquest és el tema central de la xerrada que farà Vicente Guallart, arquitecte, urbanista i investigador, el dijous 27 d’octubre, a les 7 de la tarda a la sala d’actes del Montepio, a Manresa, en el marc del cicle “Parlem de la nova mobilitat” que organitza la Fundació Montepio. Guallart presentarà idees i projectes relacionats amb la transformació de les nostres ciutats cap a models de baixa mobilitat, amb l’objectiu de desenvolupar nous models ecològics que construiran les bioregions del segle XXI.

Un professional de primer nivell

Vicente Guallart (València 1963) va ser arquitecte en cap de l’Ajuntament de Barcelona 2011-2015 amb la responsabilitat de desenvolupar la visió estratègica de la transformació de la ciutat i els grans projectes de desenvolupament seguint principis ecològics. Prèviament va fundar l’Institut d’Arquitectura Avançada de Catalunya (IAAC) i actualment és director de Valldaura Labs d’IAAC i codirector del Màster en Edificació Ecològica Avançada i Biociutats (MAEEB). El seu despatx professional ha desenvolupat projectes ecològics com l’edifici de fusta més alt d’Espanya o la Circular Forest City per a Àfrica, i ha guanyat diversos projectes a la Xina com l’habitatge post-Covid a Xiang’an (2020). També és autor de diversos llibres i el seu treball ha estat exposat a la Biennal de Venècia, MoMA o AIA a Washington.

Cicle “Parlem de la nova mobilitat”

Aquesta serà la tercera conferència del cicle de xerrades organitzat per Fundació Montepio, amb l’objectiu de crear un punt de trobada i de debat sobre els grans reptes que hi ha en l’àmbit de la mobilitat sostenible, que afecta des del disseny urbanístic fins a les infraestructures o el transport públic i privat. Les xerrades són conduïdes per professionals de primer nivell que aporten la seva visió general, però també fan propostes concretes per donar solució a les problemàtiques del territori. La primera intervenció, a Manresa, va anar a càrrec de Josep Acebillo, arquitecte responsable de dirigir els projectes i la construcció de les infraestructures dels Jocs Olímpics de 1992 a Barcelona. La segona, que va tenir lloc a Berga, va ser d’Andreu Esquius, enginyer de camins, canals i ports i expert en la planificació d’infraestructures del transport.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MONTEPIO DE CONDUCTORS 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
La Fundació Montepio posa sobre la taula la necessitat d’un nou model territorial per a Catalunya
ACTUALITAT
Montepio celebra la segona Festa del Soci al Teatre Conservatori de Manresa
ACTUALITAT
Manresa acull una nova edició de Conductàlia

ACTUALITAT
La Fundació Montepio renova el patronat
ACTUALITAT
Premi Fundació Montepio a la Nova Mobilitat i recaptacions de Sant Cristòfol
ACTUALITAT
Montepio entrega el Premi per a una Nova Mobilitat i les recaptacions solidàries de Sant Cristòfol
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]