Cor de Teatre i l’Orquestra Barroca Vespres d’Arnadí portaran aquest diumenge, 16 d’octubre (18 h) al Kursaal la seva versió de ‘Dido & Aeneas’ de Henry Purcell, una de les òperes del barroc més reconegudes. El muntatge, dirigit per Dani Espasa i d’ 1 hora i 10 minuts de durada, està interpretat per Mireia Pintó (mezzosoprano), Salvador Parron (tenor), Laia Frigolé (soprano), Jordi Domènech (contratenor), Alba Bosch (soprano), Glòria Garcés (mezzosoprano) i Eduard Mas (tenor).
La literatura i la música han contat innombrables vegades la història de Dido i Enees: una història d’amor i abandonament entre la reina de Cartago i l’heroi troià. El compositor anglès Henry Purcell estrenà aquesta òpera a Chelsea el 1689, donant una versió de gran impacte visual: el mite narrat per Virgili es dilueix i confon en la faula, amb bruixes i aparicions màgiques en una atmosfera onírica concorrent en la creació d’una exquisida òpera de cambra, immersa en la voràgine de la poètica barroca de les meravelles.
Cor de Teatre s’uneix per primera vegada amb l’orquestra barroca Vespres d’Arnadí, una formació que ofereix versions plenes d’emoció, frescor i espontaneïtat, utilitzant instruments i criteris històrics. Aquesta nova versió de ‘Dido i Aeneas’ es va estrenar el passat 2021, dins la 17a edició del Festival de la Veu (a)phònica de Banyoles. Les entrades per veure ‘Dido i Aeneas’ tenen un preu de 32€ ( 30€ per a majors de 65 anys i carnet del Galliner i menors de 30 anys) i es poden comprar a les taquilles del teatre Kursaal o per internet a
www.kursaal.cat.