Dilluns 07 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El joc del Kapla ocuparà de nou el Museu de l'Aigua i el Tèxtil
El CAE i el Parc de la Séquia han programat conjuntament la 4a edició de l’activitat Kapla al Museu. Es farà el cap de setmana del 12 i 13 de novembre al Museu de l’Aigua i el Tèxtil de Manresa i permetrà jugar amb més de 25.000 peces de fusta d’aquest joc. Aquest iniciativa compta amb el suport de l’Ajuntament de Manresa.
El joc del Kapla ocuparà de nou el Museu de l'Aigua i el Tèxtil. Foto: AJM

LES PROPOSTES D'OCI / Redacció/Sergi Vàzquez   
08/11/2022 13:29
La 6a Ignasiana entra en la recta final d'inscripcions i ja supera els 160 participants
Manresa celebra els 50 anys del primer gran acte de l'Assemblea del Bages
Programació d’activitats setmanals per a la gent gran a l’Esplai
Txema Muñoz i Xiula, dues apostes de primer nivell a la Festa Major
El CAE i el Parc de la Séquia portaran al Museu de l’Aigua i el Tèxtil més de 25.000 peces del joc Kapla perquè els participants a aquesta activitat puguin construir, experimentar i posar a prova la seva destresa i creativitat a partir d’aquest joc de construcció, tot desafiant les lleis de la gravetat.

Totes les dades d’aquesta nova edició han estat presentades al Museu de l’Aigua i el Tèxtil, pel director del CAE, Nasi Muncunill Roca; el regidor de Centre Històric de l’Ajuntament de Manresa, Josep Maria Fius Rubí; el director del Museu de l’Aigua i el Tèxtil, Eduald Serra  Giménez;  la directora de la Fundació Aigües de Manresa-Junta de Séquia, Laia Muns Serra; i la tècnica de la Unitat de Participació i Mecenatge de la Fundació Althaia, Olga Vicente Torras. 

Nasi Muncunill ha explicat que en aquesta edició s’han previst 5 espais, cadascun d’ells corresponent a 5 possibilitats diferents que ofereix el Kapla. Hi haurà una zona de joc lliure, on cadascú podrà crear les seves pròpies construccions seguint les seves habilitats i la seva imaginació; una construcció cooperativa que s’anirà fent durant els dos dies a partir de la feina feta per totes les persones que hi vulguin col·laborar; un espai de joc simbòlic on es combinarà el Kapla amb altres materials i jocs; una zona amb propostes de figures i de reptes a construir i un darrer espai on es projectaran imatges i vídeos de construccions espectaculars fetes amb peces Kapla.

Aquests 5 espais de Kapla es complementaran amb un 6è espai amb un altre joc de fusta: la cúpula de Leonardo. En aquest cas, els participants podran muntar l’estructura d’una cúpula que pot arribar a fer de 4 metres de diàmetre i un metre d’alçada, a partir d’uns llistons de fusta que s’aguanten entre ells.

Kapla al Museu es farà el cap de setmana del 12 i 13 de novembre, en horari de 10 a 2/4 de 2 del matí i de 2/4 de 5 a 8 de la tarda, tant el dissabte com el diumenge. Tal com s’ha anat fent en les darreres edicions, s’ha establert un preu simbòlic d’entrada d’un euro per persona, del qual 50 cèntims van destinats a la Fundació Althaia com a mecenatge per als seus projectes de millora de l’atenció a infants i joves.

Per participar-hi es recomana fer la reserva prèvia a través de l’agenda del web del Parc de la Séquia (https://www.parcdelasequia.cat/agenda/kapla-al-museu-4/). També es permetrà l’entrada a persones i grups que no s’hagin inscrit fins que no se superi l’aforament màxim previst.

Es pot trobar tota la informació al web del CAE (www.cae.cat) i a https://www.cae.cat/nivells/editorweb/titular/kapla-al-museu-2022

Aprofitant el muntatge d’aquesta activitat, durant tota la setmana el CAE ha programat unes sessions formatives per donar a conèixer el Kapla com a un recurs lúdic i educatiu a alumnes de diferents estudis de l’àmbit educatiu i socioeducatiu de Manresa: animació sociocultural, educació infantil, etc...

Kapla al Museu és una activitat organitzada pel CAE i el Parc de la Séquia (Fundació Aigües de Manresa-Junta de la Séquia) que compta amb la col·laboració de la Fundació La Xarranca, de la Fundació Althaia i del cicle formatiu d’animació sociocultural i turística de l’Institut Guillem Catà i amb el suport de la regidoria de Joventut de l’Ajuntament de Manresa i el Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya.

El Kapla és un joc de construcció creat per Tom van der Bruggen a partir d’unes petites peces rectangulars de fusta. Aquestes peces mantenen una proporció entre els seus costats de 1:3:5 i això permet aconseguir unes construccions força estables i sofisticades. El Kapla és un joc apte i interessant tant per grans com per petits. Més enllà de ser un joc entretingut i apassionant, està sent utilitzat en moltes escoles i espais educatius perquè permet treballar moltes habilitats i competències, com ara la creativitat, l’equilibri, la geometria espacial, la concentració, el treball en equip i la cooperació, entre d’altres.

Josep Maria Fius: “Unes jornades per jugar, aprendre i socialitzar”

Josep Maria Fius ha valorat de forma molt positiva “unes jornades integrals que permeten, jugar, aprendre i socialitzar entre persones”. El regidor de Centre Històric ha agraït “les ganes i la implicació de les institucions i les entitats que ho fan possible” i ha animat a tothom a participar-hi.

Al seu torn, Laia Muns ha recordat que actes com el Kapla permeten “fer xarxa entre actors de la ciutat i donen sentit als objectius de la Fundació Aigües de Manresa-Junta de Séquia”. Eudald Serra ha volgut ressaltar la idoneïtat del Museu “per celebrar aquest tipus d’actes que són oberts a tots els públics”. Olga Vicente ha agraït el fet que una part de la recaptació anirà a parar a la Fundació Althaia per als seus projectes de millora de l’atenció a infants i joves i ha assegurat que “volem una mica més endavant, atès que els canvis tecnològics i els avenços científics comporten canvis en els mètodes de treball, això fa necessària la renovació constant de les instal·lacions i els espais, també de les àrees dedicades a l'atenció a in fants i joves”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: KAPLA   CAE 
També et pot interessar:
MANRESA
Els jocs omplen de vida les places de Manresa
MANRESA
Els Jocs tornen al carrer, la millor manera de passar les tardes
LES PROPOSTES D'OCI
La 24a Setmana de Jocs al Carrer reivindica el joc com una eina per construir comunitat

SOCIETAT
Els projectes juvenils del CAE consoliden el seu paper en l'acompanyament socioeducatiu d’infants i adolescents
MANRESA
El CAE publica la Memòria 2025
MANRESA
La 24a Setmana de Jocs al Carrer torna a reivindicar el joc
Fanals i arbres del Guimerà
Territori millora les connexions entre Manresa i la UAB
Les cures que no pots oblidar a la tardor
Plantes d’interior fàcils de cuidar per a qui no té temps
La 6a Ignasiana entra en la recta final d'inscripcions i ja supera els 160 participants
Manresa celebra els 50 anys del primer gran acte de l'Assemblea del Bages
Programació d’activitats setmanals per a la gent gran a l’Esplai
Txema Muñoz i Xiula, dues apostes de primer nivell a la Festa Major


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]