Diumenge 06 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Debat sobre les dificultats del relleu generacional a Castellnou de Bages
El Consell Comarcal del Bages organitza, per al proper divendres 11 de novembre, una taula rodona entre pagesia que busca relleu i nova pagesia, en el marc del programa formatiu 'Bages. Treball, talent i tecnologia'.
Debat sobre les dificultats del relleu generacional a Castellnou de Bages. Foto: CCB

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez   
08/11/2022 14:40
La 6a Ignasiana entra en la recta final d'inscripcions i ja supera els 160 participants
Manresa celebra els 50 anys del primer gran acte de l'Assemblea del Bages
Programació d’activitats setmanals per a la gent gran a l’Esplai
Txema Muñoz i Xiula, dues apostes de primer nivell a la Festa Major
El Consell Comarcal del Bages organitza, per al divendres 11 de novembre, una taula rodona al voltant de les dificultats del relleu en el sector agrari amb la participació de pagesia que està a punt de jubilar-se i nova pagesia que ja s'ha incorporat i que està fent el procés per incorporar-se. La jornada es farà a Castellnou de Bages de 10 a 1 del matí. Les persones interessades poden inscriure's gratuïtament al formulari https://ja.cat/bDKJY.

Traspassar un negoci agrari té unes particularitats inherents a l'activitat que estan relacionades amb la tinença de la terra, la vinculació amb l'habitatge i sovint també amb la història familiar. Quan les terres són de propietat i la família no troba ningú de confiança a qui cedir-les en lloguer, el traspàs pot ser molt difícil i les terres poden quedar en desús. Per altra banda, persones joves, interessades en començar una activitat agrària, poden trobar-se en dificultats per accedir a terres de lloguer si no són del sector.

En la jornada organitzada pel Consell Comarcal del Bages hi intervindran pagesos que estan a punt de jubilar-se per entendre com estan gestionant la finalització de la seva activitat i com està sent el procés de traspàs a altres pagesos o pageses. També hi tindrà veu la jove pagesia que està prenent el relleu i que exposarà amb quins esculls s'ha trobat i com creu que es podria facilitar la incorporació a l'activitat pagesa. Tots plegats debatran sobre aquest repte del sector primari i quina funció pot fer la nova entitat Xarxa pel Relleu Agrari. Aquesta jornada s'emmarca en el projecte d'àmbit comarcal 'Bages. Treball, Talent i Tecnologia 2021-2022'.  Compta amb la col.laboració de 28 municipis, l'Ajuntament de Manresa, el Consell Comarcal del Bages, i està  finançat per la Diputació de Barcelona.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
El Consell Comarcal reclama els trens semidirectes i al·lega contra el PLATER
BAGES
Nova plataforma per trobar sòl, naus i oportunitats industrials
BAGES
El Consell Comarcal exigeix la recuperació dels trens de Manresa i Barcelona

BAGES
El Consell Comarcal demana que la Llei d’Alta Muntanya no deixi fora els pobles de muntanya del Bages
BAGES
El Consell Comarcal impulsa un projecte d'energia a Fonollosa per reduir la factura de la llum
BAGES
El Consell Comarcal commemora la LGTBI+ amb la campanya “Orgull de drets i diversitat”
Fanals i arbres del Guimerà
Territori millora les connexions entre Manresa i la UAB
Les cures que no pots oblidar a la tardor
Plantes d’interior fàcils de cuidar per a qui no té temps
La 6a Ignasiana entra en la recta final d'inscripcions i ja supera els 160 participants
Manresa celebra els 50 anys del primer gran acte de l'Assemblea del Bages
Programació d’activitats setmanals per a la gent gran a l’Esplai
Txema Muñoz i Xiula, dues apostes de primer nivell a la Festa Major


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]