Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Santpedor congela els tributs i bonificarà l'IBI dels habitatges de lloguer social
El Ple ordinari de novembre de l'Ajuntament de Santpedor, reunit a la Capella de Sant Andreu, ha aprovat la congelació d'impostos i taxes municipals per al 2023. El dictamen ha comptat amb els vots a favor d'ERC, Junts Per Santpedor (JxS), Progrés Municipal (PM) i Santpedor en Comú Podem (SECP) i els vots en contra de la CUP.
Santpedor congela els tributs i bonificarà l'IBI dels habitatges de lloguer social. Foto: AJSP

SANTPEDOR / Redacció/Sergi Vàzquez   
10/11/2022 13:35
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
En un moment econòmicament complex, amb una crisi en els subministraments que afecta directament a les economies familiars i de les empreses, el Ple de Santpedor ha aprovat no incrementar els tributs i ampliar les bonificacions actuals amb una bonificació del 90% de l'Impost sobre Béns Mobles als habitatges destinats a la mediació en el lloguer social, els habitatges d'inserció i els habitatges de protecció oficial en règim de lloguer, sotmesos a una renda per sota del preu de mercat. L'aprovació de les ordenances fiscals per al 2023 també ha suposat la modificació d'alguns articles per tal d'adaptar-los als nous sistemes digitals i la normativa vigent.

Altres temes del ple de novembre

L'Ajuntament de Santpedor ha aprovat esmenar l'acord del Ple d'octubre sobre la pròrroga del contracte del servei per al manteniment de l'enllumenat públic i instal·lacions elèctriques dels edificis municipals, per una errada material. El dictamen ha comptat amb els vots a favor d'ERC, JxS i PM, l'abstenció de SECP i els vots en contra de la CUP.

Seguint la mateixa línia, el Ple de novembre també ha aprovat modificar els contractes de serveis de les instal·lacions elèctriques dels edificis municipals i de l'enllumenat públic de Santpedor, sense superar el 20% del preu d'adjudicació tal i com preveuen els plecs dels contractes. Els dictàmens han comptat amb els vots a favor d'ERC i JxS, l'abstenció de PM i SECP i els vots en contra de la CUP.

El Ple de l'Ajuntament ha aprovat la instal·lació de projectors al camp de futbol per a l'ús esportiu habitual, després que el passat mes d'octubre fossin objecte d'un robatori. La modificació  del contracte ha comptat amb els vots a favor d'ERC, JxS, PM, SECO i els vots en contra de la CUP. Per tal de poder fer front a aquesta modificació de contracte, el Ple de novembre ha aprovat una modificació de crèdit amb càrrec al romanent de tresoreria per valor de prop de 57.000€, que ha comptat amb la mateixa orientació de vot que l'anterior dictamen per part de tots els partits.

Santpedor ha aprovat per unanimitat el Pla Local d'Infància i Adolescència per al període 2022-2026. L'Ajuntament ha impulsat, amb el suport de la Diputació de Barcelona, l'actualització del Pla, que té per objectiu concretar i articular el conjunt d'actuacions destinades a la infància i l'adolescència de Santpedor.

El Ple de novembre ha ratificat l'aprovació del Pla de seguretat i salut de les obres d'ampliació i reforma del Pavelló municipal Rafa Martínez, que començaran properament. El dictamen ha comptat amb els vots a favor d'ERC, JxS, PM, SECP i l'abstenció de la CUP.

A petició de la Comissió Jurídica Assesora de la Generalitat, el Ple de l'Ajuntament ha aprovat declarar la caducitat del procediment d'interpretació contractual del servei públic Residència i Centre de dia per a gent gran Can Jorba i incoar un nou procediment d'interpretació contractual per un canvi administratiu en la tramitació. L'Ajuntament, que ha requerit en nombroses ocasions a l'empresa concessionària L'Onada que aporti l'auditoria econòmica específica del centre de Santpedor i no l'activitat que pugui desenvolupar en altres centres, considera que la documentació presentada no és suficient per donar compliment al Plec de clàusules administratives i tècniques que regeixen la concessió del contracte. El dictamen ha comptat amb els vots a favor d'ERC, JxS, PM, SECP i l'abstenció de la CUP.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: IBI   SANTPEDOR   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
La Policia Local realitza una campanya de control del consum d’alcohol i drogues al volant
ST. JOAN
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament arranjarà i posarà il·luminació a l’aparcament de davant de l’escola Paidos

ST. FRUITÓS
Els centres educatius de Sant Fruitós de Bages celebren jornades de portes obertes
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament ofereix noves propostes de formació gratuïtes en el marc dels Tallers Ocupa’t
ST. VICENÇ
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
L’Ajuntament ofereix noves propostes de formació gratuïtes en el marc dels Tallers Ocupa’t


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]