Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament i les escoles Bages i Ítaca inicien un projecte per enverdir els seus entorns escolars
Es preveu enverdir i reposar periòdicament una cinquantena d’escocells propers a les dues escoles. La proposta pretén fomentar la corresponsabilitat dels joves en la cura de l’espai públic i contribuir a educar als joves en nocions bàsiques d’horticultura i en la importància de les zones verdes en els espais urbans.
El regidor de Ciutat Verda, Pol Huguet, amb alumnat de 3r de l’Escola Bages, posant plantes als escocells de l’entorn escolar. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
11/11/2022 14:00
Mig miler de persones participen en la quarta Diada Esportiva Universitària
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Portes Obertes per a futurs professionals de medicina i infermeria
L’Ajuntament de Manresa, a través de la regidoria de Ciutat Verda, i les Escoles Bages i Ítaca ha posat en marxa una iniciativa conjunta que té l’objectiu d’enverdir amb plantes i arbustos de llarg creixement, que duren tot l’any,  als escocells que hi ha davant les escoles d’aquests dos centres educatius.

L’actual contracte de jardineria va excloure l’ús d’herbicides i promou l’enverdiment dels escocells de la ciutat. Alguns dels punts més destacats són afavorir la biodiversitat i el control de plagues del mateix arbrat, aportar verdor i diversitat de colors als carrers de la ciutat, i millorar les condicions del sòl, ja que la presència de plantes descompacta la terra, augmenta la infiltració d’aigua de pluja i aporta matèria orgànica, que al seu torn, aporta retenció d’humitat i adob a l’arbrat. Davant d’un escenari de secades i grans calorades més fortes i freqüents, cal provar com aquests canvis poden ajuden la supervivència de l’arbrat.

Després de gairebé dos anys d’aplicar els canvis de gestió, s’ha constatat que en alguns escocells, quan la terra estava molt compactada, no hi ha crescut res, mentre que en altres, hi han crescut plantes anuals, de creixement ràpid, que poden acabar generant alguna molèstia quan s’assequen i s’han de segar. Per això, s’inicia aquesta prova, per aportar plantes perennes, de creixement lent i limitat, que aportin tots els beneficis al llarg de l’any, i redueixin les molèsties. Si la prova funciona adequadament, s’estendrà a més carrers de la ciutat.

A banda de la plantació als escocells,  l’Ajuntament promourà la implicació per part dels infants de les escoles, i facilitarà les plantes a les escoles perquè facin un planter, les puguin fer créixer i es vagin multiplicant. D’aquesta manera podran reposar les possibles baixes que hi hagi de les que s’han plantat als escocells.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és que l’alumnat s’ocupi tant de les plantes seves com de les que hi ha a l’espai públic. La proposta pretén fomentar la corresponsabilitat dels joves  en la cura de l’espai públic i contribuir a educar l’alumnat en nocions bàsiques d’horticultura i en la importància de les zones verdes en els espais urbans, pel seu valor ecològic i social. 

En total, l’Ajuntament preveu plantar a l’entorn de l’Escola Bages una vuitantena de plantes i arbustos de les espècies Satureja montana (sajolida) i Carex testacea a 13 escocells situats al carrer Rosselló.  A l’Escola Ítaca, es preveu plantar unes 250 unitats de les mateixes espècies a 42 escocells situats als carrers Pilar Bertran Vallès i Gaudí.

L’inici d’aquest projecte col·laboratiu ha arrencat a l’Escola Bages amb la presència del regidor de Ciutat Verda de l’Ajuntament de Manresa, Pol Huguet Estrada. El regidor ha explicat que “comencem aquest projecte amb els entorns escolars, perquè són prioritaris, però és una iniciativa que si funciona es vol fer créixer a tota la ciutat” i ha afegit  que aquesta acció va en la línia de les demandes de la proposició aprovada en el Ple Municipal del setembre passat per convertir els entorns escolars en àrees de protecció de la salut de la infància i que aposta, entre altres accions, per revegetar els patis escolars amb arbrat i plantes que proporcionin ombra, frescor i color a aquests espais per tal que millorin la qualitat de l'aire i esmorteeixin el soroll.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ENVERDIR ENTORNS ESCOLARS   MANRESA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Mig miler de persones participen en la quarta Diada Esportiva Universitària
MANRESA
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals
MANRESA
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius

LA FOTO DEL DIA
L'ombra d'un arbre de la Plaça Neus Català
CULTURA
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
LA FOTO DEL DIA
Una cotorra a un arbre
L'ombra d'un arbre de la Plaça Neus Català
Termini de sol·licitud de subvencions per a entitats i persones físiques
Sant Joan acollirà aquest dissabte una caminada solidària i accessible de la Fundació Barça
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius
Mig miler de persones participen en la quarta Diada Esportiva Universitària
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals
Portes Obertes per a futurs professionals de medicina i infermeria


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]