Divendres 17 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Es constitueix el Consell d’Infants de Solsona
Hi ha peticions que continuen damunt la taula, com dotar la ciutat de més espais públics per jugar.
Es constitueix el Consell d’Infants de Solsona. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redacció/Sergi Vàzquez   
25/11/2022 14:04
El Nou pavelló del Congost, un dels temes destacats del ple de l'abril a l'Ajuntament de Manresa
L'Ajuntament de Manresa aprova restituir el nom històric de 'Guàrdia Urbana'
Castellbell i el Vilar finalitza les obres de rehabilitació del cementiri
El Cicle Novíssims acosta l'arquitectura emergent a la ciutadania
L’alumnat de 3r a 6è de primària de Solsona ja ha començat a madurar propostes de millora de la ciutat a través del Consell d’Infants. Aquesta setmana s’ha constituït aquest òrgan consultiu municipal per al curs 2022-2023, amb la renovació dels representants de 3r i 5è de totes les escoles, i presidit per l’alcaldessa, Judit Gisbert. En la primera sessió, els infants ja han exposat una llista carregada de peticions.

Hi ha reivindicacions dels interlocutors de la població infantil de Solsona amb l’Ajuntament que es repeteixen curs rere curs, com la millora dels parcs infantils i l’habilitació de més espais públics per jugar. En aquest sentit, les properes setmanes es renovaran els elements de joc del parc del Casal Cívic, un dels més cèntrics, i es condicionarà un nou parc a la zona de l’escola El Vinyet.

Quant a infraestructures, els infants demanen pistes de voleibol i bàsquet, un parc de bicicletes, en el qual ja s’està treballant, l’ampliació de l’skatepark, l’adequació del camp de futbol del Camp del Serra amb gespa i la millora de les instal·lacions poliesportives. També consideren que s’ha de reforçar l’enllumenat públic amb més fanals i el mobiliari urbà amb més papereres. Així mateix, demanen més aparcaments a les escoles, recorden la necessitat d’una rotonda a l’escola El Vinyet i proposen ornamentar una de les rotondes d’entrada a la ciutat amb el nom de Solsona.

En relació a l’oferta cultural i de lleure, els nens i nenes insisteixen a demanar la reobertura del Cinema París i proposen organitzar un autocinema. També aposten per activitats de natura i nous circuits al voltant de la ribera. A banda d’això, el Consell d’Infants demana més hores de pediatria al Centre Sanitari del Solsonès i posa damunt la taula la necessitat de controlar l’ús dels patinets elèctrics, la regulació dels quals es va aprovar l’any passat amb la seva incorporació a l’Ordenança general de circulació.

Coordinat i dinamitzat des dels Serveis Socials, el Consell d’Infants de Solsona és integrat per una vintena d’alumnes de 3r a 6è escollits pels propis companys de classe, a més de representants de tots els grups municipals com a vocals. En la primera sessió d’aquest curs també hi han participat la portaveu d’Alternativa per Solsona-CUP, Pilar Viladrich, i el regidor de Junts per Solsona César García.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA  
També et pot interessar:
SOLSONÈS
L’Ajuntament solsoní renova el Segell Infoparticipa a la transparència i la qualitat
SOLSONÈS
Solsona facilita la tramitació dels ajuts al lloguer
SOLSONÈS
Es reprèn la renovació del DNI i el passaport a Solsona després de vuit mesos

SOLSONÈS
Solsona reasfalta un tram de l’avinguda dels Països Catalans
SOLSONÈS
Solsona organitza un taller per aprendre a acompanyar persones estimades al final de la vida
SOLSONÈS
La biblioteca solsonina acull una xerrada sobre psicomotricitat preventiva en la petita infància
Treballant per tenir un carrer Guimerà apte per als vianants
La biblioteca de Solsona convida a una Revetlla de Sant Jordi per a tots els públics
El president del Consell Comarcal del Bages visita el menjador escolar de l’Escola Monsenyor Gibert
El Nou pavelló del Congost, un dels temes destacats del ple de l'abril a l'Ajuntament de Manresa
L'Ajuntament de Manresa aprova restituir el nom històric de 'Guàrdia Urbana'
Castellbell i el Vilar finalitza les obres de rehabilitació del cementiri
El Cicle Novíssims acosta l'arquitectura emergent a la ciutadania
Sant Fruitós de Bages realitza la primera batuda de recollida de mostres d’ADN caní


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]