Dissabte 18 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament inicia la plantació d'arbrat al nou tram urbanitzat al passeig de Riu
En total es plantaran 56 exemplars de plàtans al tram situat entre el Pont de Sant Francesc i la plaça del Mil·lenari.
L'Ajuntament inicia la plantació d'arbrat al nou tram urbanitzat al passeig de Riu. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
29/11/2022 15:15
Les activitats al carrer omplen les places de Manresa
L'Ajuntament de Manresa convida la ciutadania a la presentació del nou Pla de Barris
El Consell Comarcal del Bages obté el premi Infoparticipa
Dani Mauriz es presenta com a candidat de Junts per Sant Vicenç
L’Ajuntament de Manresa ha començat la plantació d’arbrat al tram central del passeig del Riu, entre el pont de Sant Francesc i la plaça del Mil·lenari. Es preveu plantar cinquanta-sis exemplars de plàtans (platanus x hispanica).  Després de l’acabament de les obres que van renovar completament aquest espai de la ciutat,  restava pendent la plantació d’arbres que es va programar per aquest mes de novembre, unes dates més idònies amb l’objectiu d’evitar la calor.

La plantació d’arbrat es farà en dues fileres. La més propera a la calçada es disposarà alineada amb l’aparcament en bateria i l’altra filera permetrà recuperar els arbres que es van malmetre per una fuita del col·lector de salmorres. Els treballs han inclòs la instal·lació d’una xarxa de reg.

Els treballs de renovació i accessibilitat per a la ciutadania d’aquest tram del Parc del Cardener es van programar en tres fases. La primera fase va arrencar l’abril de 2021 amb l’enderroc de l’antiga discoteca Carpa del Riu, van continuar amb una segona fase amb els treballs d’urbanització que van finalitzar el maig i que ara es completen a la plantació d’arbrat. Restarà pendent una tercera fase, que tindrà lloc a principis de l’any vinent –s’està acabant de redactar el projecte-, que consistirà  en l’adequa ció d’un recorregut de passeig per a vianants en paral·lel al riu i una nova plantació d’arbres.

Les actuacions de millora global d’aquest espai del passeig del Riu tenen un objectiu clar: millorar la connectivitat a l’entorn del Parc del Cardener, tant pel que fa als usos de lleure urbà com en la connectivitat biològica del corredor fluvial, objectius recollits al pacte de govern, al Pla d’Actuació Municipal (PAM) i al Pla Estratègic del Cardener.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PASSEIG DEL RIU   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Les activitats al carrer omplen les places de Manresa
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa convida la ciutadania a la presentació del nou Pla de Barris
MANRESA
Obres per completar la via verda per a vianants i ciclistes amb el Parc de l'Agulla

LA FOTO DEL DIA
Pla estratègic del Cardener 2030
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa aprova restituir el nom històric de 'Guàrdia Urbana'
MANRESA
El Nou pavelló del Congost, un dels temes destacats del ple de l'abril a l'Ajuntament de Manresa
Pla estratègic del Cardener 2030
Obres per completar la via verda per a vianants i ciclistes amb el Parc de l'Agulla
Es constitueix una taula per millorar la gestió del risc d’inundació a Osona
L'Ajuntament de Manresa convida la ciutadania a la presentació del nou Pla de Barris
Consells per tallar la gespa
Les claus per a un bon pressupost familiar
El CE Manresa juga la primera de les quatre finals pel campionat, en directe a Esport Central
El Consell Comarcal del Bages obté el premi Infoparticipa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]