Dimecres 05 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Ple de Manresa aprova un pressupost per al 2023 de 110 milions d'euros
El pressupost de l’Ajuntament de Manresa per al 2023 creix prop del 9% respecte de l’any anterior i s’enfila fins als gairebé 110 milions, la xifra més alta de la història del consistori manresà.
El Ple de Manresa aprova un pressupost per al 2023 de 110 milions d'euros. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
02/12/2022 15:23
Es desactiva l'alerta del Pla INFOCAT per la millora del perill d'incendis
La Unitat d’Addiccions Comportamentals d'Althaia compleix 20 anys
Baixa la sinistralitat a la xarxa viària catalana
El Miracle s'omple d'economia solidària rural
El Ple de l’Ajuntament de Manresa ha aprovat  en sessió extraordinària, la proposta de pressupost per al 2023, que ascendeix a 109.961.242 euros, més de 9 milions més que aquest 2022, la qual cosa representa un 8,9% d’increment. Es tracta del pressupost més alt de la història de l’Ajuntament de Manresa. Ha estat aprovat per 16 vots a favor —ERC i JxM— i 8 vots en contra, efectuats pels grups del PSC i Fem Manresa i el regidor no adscrit Miguel Cerezo Ballesteros. El regidor de C's ha excusat la seva assistència al Ple per malaltia.

Tal com ja es va explicar en la presentació de la proposta, feta el passat 23 de novembre, l’increment previst d’ingressos prové principalment de les transferències, especialment per l’efecte dels fons Next Generation, que sumen més de 5,5 milions d’euros. Igualment, és previst rebre de l’Estat 16,4 milions d’euros (més de 800.000 més que en l’exercici anterior), mentre que de la Generalitat de Catalunya es rebran 776.000 euros més en Drets Socials i 523.000 més en Ocupació. Igualment, la revisió de les ordenances fiscals aprovada pel ple municipal d’octubre permetrà ingressar més d’un milió més en impostos i taxes.

Pel que fa a les despeses, l’augment previst per llei del 2,5% en el salari del personal de l’Ajuntament farà incrementar les despeses de personal en 1,4 milions d’euros, mentre que s’ha consignat també un milió d’euros més per fer front a l’increment del cost dels subministraments energètics. Un dels augments més importants en la despesa ve motivat pel canvi de model en la recollida de residus, al qual es destinaran 1,7 milions d’euros més que l’any anterior. També tenen augments importants les despeses en ocupació i serveis socials, de 377.000 i 451.000 euros, aproximadament.

Pel que fa a les inversions, és previst que assoleixin la xifra de 14,3 milions d’euros. Destaca la darrera fase de construcció del Museu del Barroc (1,7 milions d’euros) i el Pla de Millora de l’Espai Públic, al qual es destina un milió d’euros per setè any consecutiu, que es dedica a la millora de calçades, voreres, parcs infantils i camins. També el pla de xoc per a l’estalvi energètic, amb 500.000 euros per al canvi de l’enllumenat de tot el Centre Històric, que passarà a led. També destaquen partides com els 250.000 per al Parc Vila-Closes, per tal d’executar el projecte, elaborat de forma conjunta amb el veïnat, per fer millores a paviments, vegetació, enllumenat i retirada d’estructures metàl·liques; i també 160.000 euros per al pla de millora dels centres educatius. Més informació sobre la propos ta de Pressupost 2023 en aquest document.

A banda del pressupost, el ple extraordinari d’aquest divendres ha contingut dos punts més. El primer, per informar de l’Informe d’Intervenció vinculat a la mateixa proposta de pressupost per al 2023. I en el segon s’ha votat la proposta de plantilla de personal al servei de l’Ajuntament per a l’any vinent, que inclou la creació de set places de Policia Local. S’ha aprovat amb els vots a favor d’ERC i JxM i l’abstenció de PSC, Fem Manresa i el regidor no adscrit Miguel Cerezo Ballesteros.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PLE MUNICIPAL   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Tall de trànsit al carrer Dibuixant Joan Vilanova, en el tram entre la Ctra. de Cardona i el carrer Prudenci Comellas
ALTRES ESPORTS
Tirades socials al Club Tir Precisió Manresa
MANRESA
Tall de trànsit en un tram de la carretera de Santpedor, entre el carrer Valentí Almirall i la plaça de la Creu

MANRESA
Afectacions de trànsit al carrer Barreres, a partir de dilluns
MANRESA
L'Estiu Jove de Manresa tanca una edició d'èxit amb prop de 1.600 participants
MANRESA
Els carrers Sant Joan Baptista de la Salle, Bonsuccés i tres més invertiran el sentit
Augmenta la probabilitat de fortes pluges que poden anar acompanyades de tempesta i pedra
Tall de trànsit al carrer Dibuixant Joan Vilanova, en el tram entre la Ctra. de Cardona i el carrer Prudenci Comellas
Baixa la sinistralitat a la xarxa viària catalana
Els Festivals Alta Segarra tanquen la novena edició amb prop de 600 espectadors
Oberta la convocatòria dels ajuts de menjador per a la llar d'infants i pels escolars
Es desactiva l'alerta del Pla INFOCAT per la millora del perill d'incendis
La Unitat d’Addiccions Comportamentals d'Althaia compleix 20 anys
El Miracle s'omple d'economia solidària rural


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]