Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Centre de Formació Pràctica ja té aprovats els cursos de formació ocupacional per l’any vinent
Es tracta de quatre programes de llarga durada subvencionats pel Servei d’Ocupació de Catalunya, que s’afegeixen a la formació dual en Mecanització i a dos cursos específics per a joves.
El Centre de Formació Pràctica ja té aprovats els cursos de formació ocupacional per l’any vinent.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
16/12/2022 17:52
La mobilització atura el desallotjament del Bloc 8 de la Plaça Catalunya de Manresa
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
El Centre de Formació Pràctica ja té aprovats els cursos de formació ocupacional que oferirà l’any 2023 i ha obert el procés d’inscripcions i selecció d’alumnes. Es tracta de 4 programes formatius de llarga durada que sumen gairebé 2.500 hores de formació sense cap cost per l’alumne i fortament orientada a trobar una feina al sector del metall. A més, també es portaran a terme dos cursos adreçats específicament a joves i el programa de formació dual en Mecanització per arrencament de ferritja. Serà la segona edició d’un curs pioner en el qual els alumnes fan una part de la formació treballant en una empresa, en una fórmula que ofereix importants avantatges tant per als alumnes, que reben un salari mentre es formen i a més aprenen d’una manera totalment pràctica, com per a les empreses, que poden conèixer i formar a un possible treballador abans d’incorporar-lo a l’empresa.

Pel que fa als cursos ocupacionals, se’n farà un de Mecanització per arrencament de ferritja, de 630 hores i que tindrà dues edicions, en horari de matí o de tarda. Aquest curs s’iniciarà el dia 16 de gener per l’edició de matí i 13 de març per la de tarda. Un altre curs serà el de Muntatge i posada en marxa de béns d’equip i maquinària industrial, que tindrà 730 hores i començarà el 13 de febrer. Per últim, es farà un curs de Disseny de productes de fabricació mecànica, de 700 hores i que començarà el 22 de febrer. Tots quatre cursos formen uns perfils professionals molt buscats per les empreses del sector del metall del territori, que sovint es troben amb grans dificultats per cobrir certs llocs de treball.

Pel que fa als programes específics per a joves, hi haurà un curs d’Operacions auxiliars de fabricació mecànica que forma part de la convocatòria Singulars i s’iniciarà el 6 de febrer; i un altre de Muntatge i posta en marxa de maquinària i béns d’equip que començarà l’11 d’abril.

Els cursos estan adreçats principalment a persones en situació d’atur, tot i que també poden fer-los persones en actiu. Inclouen una part de pràctiques en empreses i en el cas dels cursos ocupacionals de Muntatge i Mecanització permeten accedir a un certificat de professionalitat de nivell 2, un document oficial que acredita la formació rebuda i que resulta molt útil tant a l’hora de buscar feina com a l’hora d’accedir a estudis més avançats. A banda, des del CFP s’està treballant en la programació de formació contínua per a professionals en actiu del sector del metall, que properament es donarà a conèixer.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CFP   MANRESA 
També et pot interessar:
ESPORTS
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
WATERPOLO
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
BÀSQUET
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord

NATACIÓ
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
MANRESA
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
MANRESA
Treballs a la vorera a l'avinguda de les Bases, entre els carrers Pere Vilella i Bernat de Sallent
El CN Manresa cau als penals davant el Navarra
Fotografia de detall de l'incendi del carrer Santa Llúcia de Manresa
El Club Tir Precisió classificat per equips en 2n i 3r lloc
Golejada al cuer i salt al tercer lloc de la classificació
El BAXI Manresa fa un partidàs i conquereix el Barris Nord
El Centre d'Esports Manresa no falla i continua pel bon camí
El VIVER un nou projecte de les Voluntàries a Sant Joan de Vilatorrada
La regidoria d’Educació de Solsona convoca una nova edició dels exàmens oficials de Cambridge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]