La Coral Escriny ultima aquests dies els assajos per portar un any més i ja en seran 54, el tradicional concert de Nadal, aquest any ja amb una represa de la normalitat després de les darreres edicions marcades per les restriccions fruit de la pandèmia. La música coral a capella ocuparà bona part del programa del concert de Nadal d'enguany, si bé cinc de les peces comptaran amb l'acompanyament al piano de de la pianista santpedorenca Mònica Ramírez.
Els prop de 60 músics que conformen la formació coral dirigida per Marc Reguant ultimen aquests dies els assajos per a portar un concert diferenciat el dos blocs. Un primer bloc de música de compositors romàntics: l'alemany Johannes Brahms, el txec Leos Janácek i el francès Gabriel Fauré, de la qual podrem escolar una versió per a cor de dones de Les Berceaux. A continuació, quatre peces a capella de tres compositors bascos contemporanis clouran la primera part del concert. La segona part del concert, de temàtica nadalenca de compositors com John Tavener, Manuel Oltra, Franz Grüber i John Rutter. El programa del concert el tancaran tres nadales populars catalanes harmonitzades per a cor mixt i piano per Albert Guinovart.
El concert de Nadal se celebra a Santpedor des del 1968 i arriba enguany a una nova edició el dia 25 de desembre a les 21h i es repeteix el dia 15 de gener a les 19h. Tots dos a l'auditori del Convent.
L'església parroquial de Prats de Lluçanès va acollir dissabte al vespre la preestrena del Concert de Nadal en un acte organitzat per l'Ajuntament en benefici de la Marató.
El director, Marc Reguant
Nascut a Santpedor, obté el grau professional de música en l'especialitat de Clarinet al Conservatori de Música de Manresa i cursa estudis superiors de música a l'ESMUC mentre rep també classes de piano i cant. Forma part de diverses formacions de cambra, corals i orquestrals entre les quals destaquen ARSinNOVA Cor de Cambra, el Cor Madrigal i el Cor Ibercamera entre altres. En el camp de la direcció coral ha seguit diversos cursos de la FCEC i classes de direcció coral del prestigiós director Josep Vila i Casañas. Dirigeix la Coral Escriny des del setembre de 2009. Dirigeix també el Cor de Teies – cor de noies de Santpedor. Compagina la seva activitat com a intèrpret i director amb l'Escola Municipal de Música d'Artés, de la qual n'és el director.
La Coral Escriny
La Coral Escriny es va fundar a Santpedor l'any 1968 i, des del 2009, està dirigida per Marc Reguant.
Des de la seva fundació ha realitzat cada any un Concert de Nadal a Santpedor, de forma ininterrompuda.
Entre les seves principals produccions cal destacar el Gloria de Vivaldi (2012), el Magnificat de John Rutter (2013), el Messiah de Händel (2016), Illa inaudita de Manel Camp (2017), el Rèquiem de Mozart (2018), la Passió segons sant Marc de Bach (2019), Jardins d'Euterpe de Josep Anselm Clavé (2021) i Jazz'Escriny (2022).
La Coral Escriny té dos discos enregistrats, l'un l'any 1999 (Coral Escriny 30 anys) i l'altre el 2020 (Illa inaudita), amb l'acompanyament de Manel Camp al piano, que també és l'autor dels onze temes del disc.
L'Escriny col·labora puntalment en produccions d'altres artistes o grups. Darrerament ha estat en l'espectacle Canigó de Manel Camp i l'Esbart Dansaire de Rubí (2021) i el musical Enecus d'Enric Llort i Lluís i Miquel Coll (2022).