Dimecres 03 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Cardona recupera la tradicional Nit de Nadal
Després de dos anys marcats per les restriccions de la pandèmia, enguany Cardona ha projectat recuperar les celebracions de la nit nadalenca, un festeig marcat per la música, l'espiritualitat i la tradició.
La parròquia cardonina recuperarà tot l'esplendor de la Missa del Gall.

CARDONA / Redacció  
23/12/2022 10:24
Jordi Selga fa la donació a l'Ajuntament de Manresa d'una porta modernista d'alt valor històric
La Plana de l'Om acollirà la V Jornada per a la Prevenció dels Maltractaments a les Persones Grans
El femení del CN Manresa va tancar la temporada amb un meritori cinquè lloc
Jacob Petrus, en una jornada sobre les empreses davant la crisi climàtica
La parròquia cardonina recuperarà tot l'esplendor de la Missa del Gall, que tornarà a celebrar-se al seu horari tradicional, a mitjanit, al temple de Sant Miquel. La Missa del Gall de Cardona és una de les poques que és cantada íntegrament i que compta amb una música pròpia escrita per Josep M. Casafont a partir de diferents tonades nadalenques. Els cantaires de la Coral Cardonina fa més de cinc dècades que la interpreten la “Missa de les cançons de Nadal”, on les oracions de l'Ordinari són realçades per tonades tradicionals i populars nadalenques. Entremig s'hi intercalen acompanyaments musicals amb el restaurat orgue de l'església. 
 
En acabat l'ofici litúrgic, a l'exterior del temple té lloc la tradicional cantada de nadales, on cantaires i assistents es recullen formant un cercle per festejar el Nadal amb cançons populars i locals. Des de fa dècades és tradició cloure aquesta cantada amb la peça “Nadal” de Francesc Vila. En acabada la cantada, té lloc la inauguració dels pessebres que enguany són ubicats a la cèntrica Sala dels Dolors,  a la Fira de Dalt, on tampoc hi falta la música nadalenca.
 
Ja entrada la matinada, els torrons i el cava acaben per posar fi a aquesta celebració que malda per mantenir viva la flama de la il·lusió i l'esperança d'una tradició centenària.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CARDONA   BAGES   NADAL 2022-23 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós donarà a conèixer la Vall dels Horts en la caminada de descoberta del patrimoni
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós estableix un sistema de tramitació telemàtica per facilitar les comunicacions i llicències
ST. FRUITÓS
El circ i l’humor arriben a Sant Fruitós de Bages amb l’espectacle “Antipasti”

ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages reconeix el talent literari infantil
ST. FRUITÓS
El Teatre Casal Cultural acollirà la projecció del documental “Mares”
BAGES
El Consell Comarcal del Bages ha assessorat en l’àmbit laboral a més de 300 joves de la comarca
El mur del Casino l'han refet de nou
Eudald Ripollès nou jugador del Covisa Manresa
La primera edició del Festival Festeig al Passeig Jazz Band acaba amb una matinal de concerts
El Documental del Mes torna aquest dijous a la Plana de l’Om
L’equip “Teatrerus” guanya la Lliga de Debat Sènior organitzada per UManresa
Setmana del medi ambient amb activitats per a tots els gustos
Jordi Selga fa la donació a l'Ajuntament de Manresa d'una porta modernista d'alt valor històric
La Plana de l'Om acollirà la V Jornada per a la Prevenció dels Maltractaments a les Persones Grans


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]