Divendres 06 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa rep prop de 200.000 euros per millorar l'Edifici Infants i la Muralla de Manresa
Les subvencions estan destinades a la restauració de l’estructura i dels terrats de l’Edifici Infants; a la conservació arqueològica, manteniment i millora de la Muralla de Manresa, al sector sud – carrer Arbonés; a la redacció del Pla Director de la Casa de la Culla; i a l’elaboració del Pla Director de la Muralla, en el sector sud-est (tram de Muralla sota el Parc de la Seu).
Manresa rep prop de 200.000 euros per millorar l'Edifici Infants i la Muralla de Manresa. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
07/01/2023 15:38
Protecció Civil demana prudència al nord-est de Catalunya per les acumulacions de pluja previstes
Una Anònima renovada s'obrirà a la ciutadania el cap de setmana del 21 i 22 de març
Ple extraordinari a Calaf per aprovar obres de serveis per a la gent gran
Sant Fruitós inverteix prop de 5 MEUR en nous projectes
El Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya ha concedit a l’Ajuntament de Manresa tres subvencions, per valor de 185.967 euros, per a l'execució d' obres i projectes de restauració i conservació d'edificis de notable valor cultural, que es destinaran a la millora de l’estructura i dels terrats de l’Edifici Infants, a la conservació arqueològica, manteniment i millora de la Muralla de Manresa, sector sud – carrer Arbonés, i a l’elaboració del Pla Director de la Casa de la Culla.

La subvenció per a l’Edifici Infants és de 132.389 euros, xifra que equival al 50% del pressupost de la intervenció, d’un valor de 264.779 euros. Els treballs previstos preveuen solucionar les patologies estructurals que presenta l’edifici. Pel que fa a l’ajut per a la conservació arqueològica, manteniment i millora de la Muralla de Manresa, en el sector sud – carrer  Arbonés, és d’un import de 34.678 euros, xifra que equival al 50% del pressupost del projecte, d’un valor total de 69.356 euros. Els treballs d’aquest tram de muralla —on estan ubicats els Jutjats de Manresa— tenen l’objectiu de dignificar l’entorn d’aquest edifici a partir d’obres de conservació, manteniment, neteja i millora urbana, per evitar-ne la progressiva degradació.

I, pel que fa a la subvenció per a la redacció del Pla Director de la Casa de la Culla, és de 18.900 euros, xifra que equival al 70% de l’import total, de 27.000 euros. L’Ajuntament de Manresa encarregarà la redacció d’un Pla Director d’actuacions de consolidació i reforç estructural d’aquest edifici: els apartats que ha d’incloure aquest pla són la definició de les parts més antigues i elements de major interès patrimonial, la diagnosi estructural i constructiva de l’edifici i la detecció de patologies, la proposta d’usos i la proposta d’intervencions.

D’altra banda, la Diputació de Barcelona ha concedit un ajut en forma de recurs tècnic per a la redacció del Pla Director per a la millora i manteniment de la Muralla de Manresa, en el sector sud – est, amb una aportació de 9.000 euros, xifra que equival al  50% de l’import total del cost del treball, valorat en 18.000 euros. La redacció d’aquest Pla Director té l’objectiu de fer una planificació acurada de com s’han d’abordar les tasques de consolidació i restauració del tram de Muralla sota el Parc de la Seu, entre la plaça de la Reforma i el carrer Codinella.

Les quatre subvencions han estat demanades des de les àrees de Cultura i Urbanisme de l'Ajuntament de Manresa i, en tots els casos, ha estat atorgat l’import màxim que es podia sol·licitar. És previst que totes les intervencions es puguin dur a terme aquest 2023.

Els ajuts permetran dignificar elements rellevants del patrimoni manresà. L’Edifici Infants, obra modernista d’Ignasi Oms i Ponsa, està declarat Bé Cultural d’Interès Local (BCIL). La Casa de la Culla és un Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN) i un exemple destacat de masia medieval. Pel que fa a la Muralla de Manresa, està declarada també Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN).



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MANRESA  
També et pot interessar:
ALTRES ESPORTS
El Club Tir Precisió Manresa 3r per equips de club en la Copa Federació BR-50 a Nàquera
ESPORTS
El Covisa Manresa continuarà a la copa Catalunya després d´imposar-se a l'Esparreguera
LA FOTO DEL DIA
Un dels nous busos urbans de Manresa

MANRESA
L'Espai 7 acollirà l'exposició 'REFUGIS' que reflexiona sobre la protecció personal i col·lectiva
MANRESA
Manresa lliura la Medalla de la Ciutat al Mèrit Cultural a l'historiador Francesc Comas
WATERPOLO
El CN Manresa assalta el CN Metropole
Merescut homenatge a Xesco Boix
Pimec preveu un 2026 de creixement econòmic moderat a la Catalunya Central
UManresa presenta al Mobile World Congres la seva migració pionera al sistema DCS de Huawei
L’alumnat Teatre Musical portarà al teatre Conservatori en doble funció ‘Compte amb l’ogre!’
Sant Vicenç de Castellet signa amb el Bisbat de Vic la cessió de Vallhonesta
S’obre el concurs per escollir el disseny gràfic de la Festa Major de Solsona amb un premi ampliat
Una Anònima renovada s'obrirà a la ciutadania el cap de setmana del 21 i 22 de març
La Ruta del Vi DO Pla de Bages celebra la seva sortida anual de benchmarking


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]