Dilluns 20 de gener de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Sant Vicenç de Castellet aprova un pressupost rècord de 10,7 milions d’euros per a l’any 2023
El consistori potencia el capítol de les inversions amb una partida d’1,6 milions d’euros en què destaquen el vial d’accés a la C-55 en sentit sud, la instal·lació d’una caldera de biomassa a l’Escola Sant Vicenç, la col·locació d’una xarxa protectora i l’enllumenat del camp de futbol i les càmeres de videovigilància i equipament per a la Policia Local.
Sant Vicenç de Castellet aprova un pressupost rècord de 10,7 milions d’euros per a l’any 2023. Foto: SVC

ST. VICENÇ / Redacció/Sergi Vàzquez   
15/01/2023 17:33
Licitades les obres de la nova seu del Govern a Manresa
Els Nois del Diari va omplir la sala gran del teatre Kursaal
El CN Manresa es revenja del Barcelona WC (12-13)
Una medalla de cada color per l'Avinent Manresa en el català sub23
L’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet ha aprovat, en el marc del ple extraordinari de gener, el pressupost per a aquest any 2023 que arriba a la xifra rècord de 10.730.066 euros, una xifra que suposa un 4,93% que l’any anterior. El pressupost ha estat aprovat amb els vots favorables de l’equip de Govern (Esquerra i PSC), el suport de Sant Vicenç de Castellet En Comú i l’abstenció de l’oposició (Junts x Sant Vicenç de Castellet).

L’alcaldessa, Adriana Delgado, destaca que “els números s’han treballat a partir de l’eficàcia i l’eficiència en la gestió municipal, reforcen l’estabilitat pressupostària, promouen i preserven uns serveis públics de qualitat i mantenen a la baixa la pressió fiscal a la ciutadania amb els impostos i taxes congelats”.

Un context més difícil

L’Ajuntament ha hagut de fer un esforç important per aconseguir un pressupost equilibrat a conseqüència de l’increment de les retribucions del personal aprovada a la llei de pressupostos de l’Estat i dels costos dels subministraments de l’energia elèctrica i del gas que suposen un increment molt important pel que fa als costos de manteniment dels equipaments i serveis públics. En aquest sentit, es realitzarà una auditoria energètica per presentar mesures d’estalvi i eficiència. En paral·lel, l’Ajuntament continuarà patint la limitació estatal de la recaptació pel que fa a les plusvàlues municipals que tornarà a suposar deixar d’ingressar més del 50% habitual aquest any.

1,6 milions d’euros per a inversions

Pel que fa al capítol d’inversions, el pressupost per a aquest 2023 preveu una partida d’1,6 milions d’euros en què destaca la instal·lació d’una caldera de biomassa a l’Escola Sant Vicenç, la instal·lació de plaques solars fotovoltaiques a l’escola bressol municipal El Niu, l’adquisició de càmeres de videovigilància a punts estratègics del municipi, equipament per a la Policia Local i la construcció del vial d’accés a la C-55 en sentit sud. Pel que fa als equipaments, també es col·locarà una xarxa protectora i es reforçarà l’enllumenat del camp de futbol. En paral·lel, es potenciaran les accions a la via pública amb la reforma dels carrers del cementiri, l’habilitació d’un nou pipi can a la Bòbila i també d’un espai de recepció per als animals abandonats, la reparació del pont de l’avinguda Secretari Canal i el projecte d’ordenació, protecció i adequació de l’espai natural de les Muntanyes Russes.  

En paral·lel, l’Ajuntament continua potenciant l’estabilització de la plantilla municipal amb la consolidació de diferents llocs de treball i millora els serveis que tenen a veure amb la neteja, l’escola bressol, la seguretat ciutadana i l’administració, entre d’altres.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SANT VICENÇ   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages acollirà la primera Copa Catalana BTT
SÚRIA
La imatge d'un artesà treballant la fusta guanya el 7è concurs fotogràfic de la Fira Medieval d'Oficis
ST. VICENÇ
La Millora de les zones verdes, proposta guanyadora dels Pressupostos Participatius 2024

ST. FRUITÓS
Baraldés i Lupón destaquen la vitalitat del municipi en el pregó de la Festa Major d’Hivern
SÚRIA
Cal Balaguer del Porxo acull una exposició sobre el centenari dels Ferrocarrils Catalans
ST. FRUITÓS
El conseller Sàmper lloa les polítiques de promoció econòmica
La santa Cova des del parc de la Seu de Manresa
Una medalla de cada color per l'Avinent Manresa en el català sub23
Cal Balaguer del Porxo acull una exposició sobre el centenari dels Ferrocarrils Catalans
La Millora de les zones verdes, proposta guanyadora dels Pressupostos Participatius 2024
Empat del Centre d'Esports tot i el domini manresà al Congost
Fem Manresa reclama un nou pavelló per mitigar el dèficit d'equipaments esportius a la ciutat
El CN Manresa es revenja del Barcelona WC (12-13)
Els Nois del Diari va omplir la sala gran del teatre Kursaal


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]