L’Espai de la Plana de l’Om acollirà aquest diumenge, 29 de gener a les 12 h del migdia, el primer dels tres concerts del Cicle ¾ de música amb un duet format per Núria Casas (contrabaix) i Aitana Avilés (piano) que interpretaran obres de Bach, Misek i Granados. La contrabaixista manresana Núria Casas Coll - exalumna del Conservatori de Manresa - i la pianista mallorquina Aitana Avilés Marín són companyes de promoció de l’ESMUC i s’ajunten en aquesta ocasió per oferir un concert ple de contrastos.
El contrabaix mai havia estat un instrument solista, però a partir del segle XIX experimenta una important transformació tècnica que es consolida amb obres de gran qualitat musical com la ‘Sonata d’Adolf Misek’, que interpretaran Avilés i Casas. El romanticisme d’aquesta peça contrasta amb l’elegància barroca de la ‘Suite 2’ de Bach però al mateix temps sembla insignificant davant la terrenalitat wagneriana de les ‘Goyescas’ de Granados, peces que seran interpretades a solo.
Un concert que englobarà grans diferències tímbriques i estilístiques, les quals seran narrades al públic per les mateixes intèrprets. Com a teloners del concert, la formació ‘Mel Quartet’, integrada pels alumnes del Conservatori de Música de Manresa Josep Vallejo (violí), Joan Soler (violí), Carla Altimiras (violoncel) i Pol Oliva (piano) interpretaran Bagatelles op. 47 d’ A. Dvorack.
Les entrades per assistir al concert de Núria Casas i Aitana Avilés tenen un preu de 6€ i es poden comprar a les taquilles del teatre Kursaal o per internet a
www.kursaal.cat. El proper concert del Cicle ¾ de música serà el 12 de març amb el quartet de vent Bòreas Ensemble.