Dimarts 12 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els dietistes-nutricionistes de la Catalunya Central celebren el Dia Mundial dels Llegums
Les darreres recomanacions de les guies alimentàries indiquen un mínim de tres a quatre racions de llegums a la setmana.
Nutricionistes Cat Central. Foto: ICS

SANITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
08/02/2023 15:15
El BAXI Manresa cedeix massa i acaba perdent a Andorra
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El 10 de febrer se celebra el Dia Mundial dels Llegums. Amb l’objectiu de conscienciar la població sobre els beneficis nutricionals i a favor de la sostenibilitat mediambiental que tenen els llegums, els dietistes-nutricionistes dels centres d’atenció primària de l’Institut Català de la Salut (ICS) Catalunya Central han organitzat un seguit d’activitats que tindran lloc al llarg d’aquest mes i que busquen promoure el consum d’aquests fruits.

Els llegums són una bona opció per a les persones celíaques, ja que no contenen gluten, i també estan indicats per al tractament dietètic de patologies cròniques relacionades amb l’estil de vida, com la diabetis, la hipertensió, les malalties cardiovasculars i l’obesitat, perquè contenen molta fibra, vitamines, minerals i no aporten greixos. A més, la proteïna que contenen els fa uns bons substituts de la carn. En aquest sentit, subratllen els nutricionistes, cal caminar cap a una dieta més rica en aliments d’origen vegetal i menys d’origen animal.

Les darreres recomanacions de les guies alimentàries indiquen el consum d’un mínim de tres a quatre racions de llegums a la setmana (aplicable a totes les edats). Entre els llegums trobem cigrons, fesols, mongetes, pèsols, faves, llenties, soja, cacauets, etc., alguns molt típics del nostre territori. També cal destacar que són molt econòmics. En aquest enllaç podeu consultar algunes receptes elaborades per l’Agència de Salut Pública de Catalunya.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DIA MUNDIAL DELS LLEGUMS   ICS 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
El Pla estratègic de l'ICS, eix central de la Jornada Anual de la institució a la Catalunya Central
SANITAT
L’ICS i Althaia impulsen una formació pràctica sobre l’aparell locomotor
SANITAT
La Unitat Docent de l'ICS Catalunya Central culmina una nova promoció

CATALUNYA CENTRAL
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
CATALUNYA CENTRAL
Formació de pediatria en gènere i detecció de violències infantils i masclistes
ACTUALITAT
El grup de caminadors del barri de la Sagrada Família promou l'activitat física des de fa més de 15 anys
Tirades socials de pistola i carrabina al Club Tir Precisió Manresa
Campionat d'Espanya d'atletisme sub16 per sel.leccions autonòmiques
El BAXI Manresa afronta un nou repte amb la visita a Fontajau
El barri del Passeig i Rodalies serà el protagonista del pròxim Alcalde als Barris
Solsona homenatja la gent gran amb una vintena d’activitats
Millores a la piscina municipal de Calaf per a la temporada d'estiu
El cartell de l'ExpoBages
Sousa, subcampió d'Espanya sub23 en 10000mll


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]