Dissabte 15 de juny de 2024
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Barcelona ofereix educació financera per a persones grans
Les sessions arriben a partir d'aquest mes de febrer a Casals de Gent Gran de tots els districtes de la ciutat.
Barcelona ofereix educació financera per a persones grans.

SOCIETAT / Social.cat | @socialpuntcat / AMIC  
25/02/2023 09:41
L'Ajuntament insta a les propietats de 48 edificis del Centre Històric que acreditin la seva conservació
El claustre del Museu de Manresa acull dimarts que ve la presentació de l'Agenda Urbana
El CFP i Maccion presentaran el seu programa sobre indústria 4.0
La gent gran de Monistrol de Montserrat es llança a fer servir Internet
L'educació financera va més enllà de disposar d'informació, i s'estén als coneixements, conductes, i habilitats que han de permetre prendre decisions financeres de forma encertada, així com conèixer els drets de les persones i les obligacions i consells de com gestionar bé els diners, aquesta és la finalitat de l'educació financera. Amb aquest mateix propòsit, l'Ajuntament de Barcelona inicia un nou cicle de sessions per a persones grans i el seu entorn proper als Casals de Gent Gran dels deu districtes de la ciutat.

El programa 'Educació financera per no deixar ningú enrere' s'amplia a aquest any 2023 gràcies a l'èxit de les deu sessions que es van realitzar l'any passat on van participar gairebé 400 persones. En aquestes sessions s'expliquen els drets de les persones consumidores davant les entitats financeres i serveis bancaris, s'aprofundeix en com evitar l'exclusió dels serveis financers d'alguns col·lectius, i es proporcionen consells de prevenció i de seguretat.

També es dedica un temps a aprofundir en els diversos productes bancaris i serveis financers, com els comptes bàsics, les targetes i comissions, els préstecs personals, les hipoteques i els avals, el sobreendeutament, les hipoteques inverses, els vitalicis i les assegurances de salut i de vida; també la llei de la segona oportunitat, i els plans de pensions. Les sessions també dediquen un apartat a la banca en línia, i una altra a les recomanacions preventives, com les visites a domicili, els missatges al mòbil i les estafes, així com una altra sessió sobre on adreçar-se per fer les consultes i com reclamar.

El regidor d'Infància, Joventut, Persones Grans i Persones amb Discapacitat, Joan Ramon Riera, destaca la importància d'aquestes sessions: "cal més empatia del sector bancari cap a les persones grans, i de mentre, des de l'Ajuntament, els hi donarem eines per empoderar-les, formació en cultura financera i coneixement sobre com tramitar la queixa".

Per la seva banda, Montserrat Ballarín, regidora de Comerç, Mercats, Consum, Règim Interior i Hisenda, afegeix que "des de l'OMIC treballem per detectar les necessitats que pot tenir la ciutadania per tal de poder oferir-los assessorament. El col·lectiu de gent gran precisa d'informació clara en matèria financera per poder entendre quins són els seus drets i quins riscos existeixen".

El sector bancari a Espanya ha reduït la xarxa d'oficines en més d'un 50% i el personal en un 40%. La ràpida transformació tecnològica i digital que estan vivint la banca i la societat en general està reforçant encara més aquesta tendència. Tot plegat està afectant especialment les persones grans, que són les que presenten més dificultats per adaptar-se a les noves tecnologies i pateixen especialment la desaparició de la banca tradicional.

Sessions també per a l'entorn de la gent gran

Per aquest motiu, és important que la informació arribi a les persones grans. Un element clau perquè aquesta informació arribi al col·lectiu és la participació, en alguns casos, de les persones de confiança de l'entorn de la persona gran. Per això, les sessions també estan obertes a persones que vulguin acompanyar la gent gran.

Les sessions, realitzades a través de l'Oficina Municipal d'Informació a les Persones Consumidores (OMIC) amb la col·laboració de les entitats de defensa de les persones consumidores AICEC-ADICAE i ASUFIN, són en format presencial i gratuïtes, amb una duració aproximada d'una hora.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: EDUCACIÓ FINANCERA   GENT GRAN 
També et pot interessar:
MANRESA
Manresa il·luminarà de verd l'Ajuntament per conscienciar contra el maltractament a les persones grans
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa homenatja Dolores Bolance Delgado pel seu centenari
CULTURA
El Cicle majors de 65 anys tanca temporada aquest dimecres

ST. FRUITÓS
L'Ajuntament homenatja a Pere Menéndez - Arango Tost amb motiu del seu 100è aniversari
MANRESA
L'Ajuntament de Manresa homenatja Maria Victoria Iruretagoyena López de Castro pel seu centenari
MANRESA
Manresa participa a les Franqueses del Vallès en la cloenda del cicle de passejades per a la gent gran
Panell amb els horaris del bus
Set de cada deu persones ateses per Càritas Barcelona viuen en un habitatge no digne
Consells de maquillatge per a l'estiu per a un look fresc i durador
L'Ajuntament insta a les propietats de 48 edificis del Centre Històric que acreditin la seva conservació
Es reprenen les visites guiades a la cova de Mura, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac
El claustre del Museu de Manresa acull dimarts que ve la presentació de l'Agenda Urbana
El CFP i Maccion presentaran el seu programa sobre indústria 4.0
La gent gran de Monistrol de Montserrat es llança a fer servir Internet


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]