Divendres 25 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

S’amplia l’itinerari de la deixalleria mòbil de Solsona amb tres noves parades
El servei arriba també a Sant Bernat, Cal Xuxa i la zona poliesportiva.
S’amplia l’itinerari de la deixalleria mòbil de Solsona amb tres noves parades. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redacció/Sergi Vàzquez   
01/03/2023 15:35
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
Des de fa unes setmanes, la deixalleria mòbil de Solsona ha ampliat el seu itinerari amb tres punts nous: Sant Bernat (carrer del Blat), Cal Xuxa (carrer de les Pollancres) i zona esportiva (carrer de Salvador Espriu). Aquests s’afegeixen als que ja disposaven del servei des de final del 2021, que són el Camp del Serra, l’avinguda del Pont, la carretera de Torà, la zona de la Cissa i la Cabana d’en Geli, amb una redistribució dels horaris.

L’apropament del servei d’aquest tipus de recollida de residus és una de les peticions que els veïns fan arribar a l’Ajuntament per mitjà de les visites als barris. Per això la regidoria de Medi Ambient ha optat per redistribuir l’horari de la deixalleria mòbil d’algunes parades en aquelles franges de menys afluència d’usuaris. Així, el tercer dimecres de cada mes, la deixalleria mòbil s’instal·larà al Camp del Serra la primera franja de la tarda (de quatre a sis) i a Sant Bernat, la segona (de sis a vuit del vespre); el tercer dissabte de cada mes, funcionarà a l’avinguda del Pont la primera franja de matí (de deu a dotze) i a Cal Xuxa, la segona (de dotze a dues), mentre que el quart dimecres, la tarda es repartirà entre la carretera de Torà (de quatre a sis) i la zona esportiva (de sis a vuit). El calendari actualitzat del servei es pot descarregar del web municipal aquí: https://www.ajsolsona.cat/documents/altres-varis-1/calendari-de-la-deixalleria-mobil-per-zones-2023.

La deixalleria mòbil surt habitualment tots els dimecres i dissabtes de cada mes, excepte els festius, per apropar la deixalleria a la ciutadania i complementar el servei de recollida de residus porta a porta. Les dues fraccions per les quals s’ha utilitzat més durant els primers dos mesos d’enguany han estat l’oli vegetal de cuina usat i les càpsules de cafè. També s’hi admeten residus de tèxtil (roba i calçat); fluorescents, làmpades de vapor de mercuri i bombetes; piles i acumuladors; tòners; pintures, dissolvents i vernissos; petits electrodomèstics; cosmètics; aerosols; ferralla i metalls; vidre pla i plàstics que no són envasos.

270 entrades mensuals

Els darrers tres mesos –des que es disposa d’una aplicació que facilita la gestió dels residus–, s’han registrat entre 255 i 279 aportacions mensuals a la deixalleria mòbil amb una mitjana de 2,5 entrades per usuari. Aquest servei municipal, adjudicat a l’empresa Jaume Oró, va entrar en funcionament a final del 2021 amb un vehicle provisional, fins que el maig de l’any passat va arribar el definitiu.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA  
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
SOLSONÈS
Solsona eleva a 20.000 euros anuals l’aportació directa al Carnaval
SOLSONÈS
Dues places per projectes de dinamització comercial i de suport

SOLSONÈS
Més d’una vintena d’activitats aquest curs per a la gent gran
SOLSONÈS
Gaëtan Bloom i David Stone encapçalen el cartell del quart Festival de Màgia de prop de Solsona
SOLSONÈS
Els Mossos d’Esquadra i la Policia Local de Solsona actuen coordinadament davant d’incidents difosos
Tot veremant
L'Escola Paidos celebra el 55è aniversari amb una jornada per reconnectar la comunitat educativa
L'Arxiu Municipal digitalitza més de 13.000 documents dels seus fons documentals
La Biblioteca de Sant Fruitós de Bages s’omple de música amb el cicle “Amb veu pròpia”
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]