Dilluns 20 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Santpedor programa una activitat familiar d'anellament d'ocells a l'Aiguamoll de la Bòbila
L'Ajuntament de Santpedor ha programat pel dissabte 4 de març una activitat familiar de caire divulgatiu a l'Aiguamoll de la Bòbila.
Santpedor programa una activitat familiar d'anellament d'ocells a l'Aiguamoll de la Bòbila.

SANTPEDOR / Redacció/Sergi Vàzquez   
28/02/2023 15:50
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
El cicle de cinema Gaudí porta al Teatre Casal Cultural Mi amiga Eva
Consistirà en un anellament científic amb explicacions sobre els ocells que viuen a la zona i la seva biodiversitat i anirà a càrrec de Marc Illa, biòleg i anellador expert de l'Institut Català d'Ornitologia. Es faran dues sessions, una a les 9h i l'altra a les 10h del matí. Les places són limitades i per a participar-hi cal inscripció prèvia. L'activitat d'anellament s'executarà d'acord amb la metodologia de l'Institut Català d'Ornitologia (ICO). Totes les observacions de camp durant la jornada s'enregistraran al portal www.ornitho.cat.

Sobre l'Aiguamoll de la bòbila


L'Aiguamoll de la Bòbila és un espai natural d'una gran biodiversitat, que ocupa una superfície de 7,47 hectàrees i està situat a 500 metres del nucli de Santpedor. Després de més de 25 anys de la seva recuperació, s'ha convertit en un destacat espai de divulgació de les zones humides i un punt de lleure per als veïns i venes del municipi i la comarca. L'Aiguamoll té el seu origen en una activitat industrial, ja que es va generar cap a mitjan segle XX per l'activitat extractiva d'una bòbila. El 1982 la indústria va fer fallida i l'indret va tenir una forta degradació i es va convertir en un abocador incontrolat. A principi dels anys 90, es va començar a promoure la necessitat d'aturar aquella degradació i, a partir del 1994 es va convertir el paratge en un aiguamoll. Actualment l'Aiguamoll de la Bòbila és un dels espais amb major biodiversitat de la Catalunya central, per on hi passen milers d'ocells al llarg de l'any.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: AIGUAMOLL DE LA BÒBILA   SANTPEDOR   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
El cicle de cinema Gaudí porta al Teatre Casal Cultural Mi amiga Eva
BAGES
El Consell Comarcal del Bages obté el premi Infoparticipa
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages realitza la primera batuda de recollida de mostres d’ADN caní

BAGES
Castellbell i el Vilar finalitza les obres de rehabilitació del cementiri
ST. FRUITÓS
El president del Consell Comarcal del Bages visita el menjador escolar de l’Escola Monsenyor Gibert
ST. FRUITÓS
L’Associació Esportiva Ramassà rep el Premi Riudor
Jugant amb les ombres del Passeig Pere III
El Covisa Manresa guanya a Castelló (2-5) i certifica la permanència
Els camions elèctrics ja són més fiables i rentables que els dièsel
El BAXI Manresa obté a Bilbao una victòria de mèrit molt valuosa
El Sistema d'Emergències Mèdiques posa en marxa més de 1.600 noves ambulàncies a Catalunya
Els Mossos d'Esquadra detenen un home per cultivar marihuana
Un projecte comunitari de Sallent millora el benestar emocional i físic
Com desconnectar de la tecnologia dins de casa


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]